Direktlänk till inlägg 12 december 2010

En kall & hal söndag

Av Hanna Boman - 12 december 2010 19:36

Jaa, det var ju GLASHALT att ta sig ut på stan idag...usch ana mig. Tog mig först in på Mc Donald´s för att köpa mig en hamburgemeny, vilket blev Mac Feast & Co.

Men eftersom jag redan var sen i starten hemifrån, så tog jag med mig det till kyrkan. Och då fick jag ta mig enda bort till Kungsplan, för att bussarna har startat en ny rutt från och med idag.

Vi i NYÅRSFESTSKOMMITÉN var där ute i kyrkan redan kl 15, för att planera hur NYÅRSFESTEN kommer att vara med mat och annat, som lekar och sådant där som hör till.

Och då satt jag där och åt kalla pommesfrites & hamburgare. Menmen, det gick ju ner i alla fall.

Sen klockan 16, var det GUDSTJÄNST med en hel del lovsånger och även advents & julsånger. Trevligt & bra!  

Därefter var det ju då MINGELFIKA vilket var mycket gott, RÄTTVISEMÄRKT kaffe...vilket var väldigt gott. Jag som annars alltid tyckt illa om kaffet i kyrkan. Men fortsätter vi med RÄTTVISEMÄRKT, kommer jag garanterat att fortsätta dricka kaffet i kyrkan. Mums!!

Så var det då dax att ta sig till bussen igen och det gick ju galant. Bara det att jag trodde att jag hade kommit i nästan sista minuten till bussen, men när jag sedan kollade på klockan, så visade den typ 18. Och bussen skulle gå 18:12, så där stod jag och frös nästan fingarna av mig...brrr!!

Men sen när bussen kom var det skönt, för det var en riktigt trevlig chaffis. När jag sedan hade gått av bussen, så såg det verkligen SUPERHALT ut på trottoaren.

Och jag frågade honom ifall han kunde köra fram till korsningen Amiralitetsgatan / Arklimästaregatan (det var bara jag på bussen då) så det gjorde han och hjälpte mig av där.   Mmm, detta kommer jag sent att glömma...tur det finns trevliga chaffisar ibland. Då hade ju jag bara en jätteliten bit att gå sen, vilket jag tycker var SKÖÖÖNT!!


/Tjingeling


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Boman - Söndag 14 april 22:34


Alltså, vilken fantastisk Familjesöndag det var den här söndagen ute i Mariedalskyrkan! Man fick höra och lyssna till P-O Mårtensson.    Alkoholen och drogerna drog ned mig till avgrundens mörka botten. Jag hade förlorat allt och det fanns bara...

Av Hanna Boman - Söndag 14 april 22:12


TEMADAG!     Då så är det SÅPBUBBLANS DAG idag, bland dessa temadagar. Fast jag misstänker att denna tenadagen inte alltid är på samma datum/dag varje år, men så är det tydligen med andra temadagar med.  Inget mer om detta nu, utan det bara ä...

Av Hanna Boman - Söndag 14 april 20:23

Alltså, vad ska man säga? Vilken fantastisk gudstjänst, men allt vad det innebär... vad Pegga är grymt BRA på att skriva sånger, från hjärtat! Alltid lika fascinerad då han förmedlar dessa under en helt vanlig gudstänst! Nu så började teamet me...

Av Hanna Boman - Lördag 13 april 18:53


TEMADAG!       Nu idag så är det SURDEGSDAGEN, hur många visste det?  Alltså, jag har aldrig nånsin bakat surdegsbröd nån gång. Men vet att det finns de som gärna gör óch det blir gott! För att köpa ett surdegsbröd, är väl inte detsamma s...

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards