Alla inlägg den 14 januari 2011

Av Hanna Boman - 14 januari 2011 23:22

Ja, det är väl det minsta men kan säga...hihi!! Kom till kyrkan med bussen kl 18:30 för att "SÅNGÖVA" inför nästa helg, när vi ska sjunga på två GUDSTJÄNSTER. Och det gick väl bra. Vi sjöng lite nya sånger, som funkade hyfsat...men vi ska öva nästa fredagkväll med.

Samtidigt så sattes ju TONÅR igång med och eftersom jag är med i kören och sjunger, så fick Kristofer hålla i starten av samlingen. Då fick de sitta och planera in TONÅRSGUDSTJÄNST som kommer vara om två veckor (30/1).

Jag kan inte redogöra så värst mycket om gudstjänsten, eftersom tonåringarna själva fick sitta och komponera det stora hela.

Senare sen var det dax för fika och då blev det endast TIGERKAKA & CHOKLADBOLLAR. Viket var riktit gott eftersom jag hade varit igång och bakat...hihi!!

Nähä, dags att gå & lägga sig nu då...vilket kommer bli skönt.


/Tjingeling













 

Av Hanna Boman - 14 januari 2011 15:41

Oj, men tänk vad roligt det är att baka. Jag har nu bakat en omgång CHOKLADBOLLAR som även detta är till TONÅR ikväll.


Såhär kommer ännu ett recept:


CHOKLADBOLLAR

ca 25 stycken

 

150 g smör

2 dl socker

1 1/2 tsk vaniljsocker

5 msk o'boypulver (eller ca 4-5 msk kakao)

3 1/2 dl havregryn

1 dl kokos

2-3 msk mjölk (kaffe/vatten/grädde)

 

pärlsocker/kokos/strössel till garnering

Vispa ihop rumstempererat smör och socker. Blanda sedan ner alla övriga ingredienser och vispa till en jämn smet. Rulla till valfritt stora bollar i valfri dekorering som t ex pärlsocker, kokos eller strössel.

Förvara i kylskåp eller frys.


  

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards