Alla inlägg under mars 2011

Av Hanna Boman - 18 mars 2011 14:50

Jag bakade ju i lördags på min födelsedag och lovade att lägga ut receptet, men har glömt bort att göra det tidigare.

Fast nu kommer det här:


KLADDKAKA black & white

 

Botten

150 g smör

3 dl socker

1 dl kakao

2 ägg

2 dl mjöl

 

Fudge

1 dl vispgrädde

50 g smör

300 g vit choklad


Smält smöret och blanda  med övriga ingredienser, häll smeten i en smord form med löstagbar kant.

Grädda mitt i ugnen 175 grader ca 18 minuter (beroende på ugn, jag hade den inne i 25 min). Låt svalna!

Smält smöret och blanda ner grädden och hacka eller bryt ner chokladen i blandningen lite i taget tills all choklad har smält.

Breda ut krämen över kakan.

Ställ in i kylen minst ett par timmer, men gärna ett dygn eller två.

Servera som den är eller med vaniljglass eller grädde!


Denna kakan var supergod och kommer ju bakas flera gånger här hemma hos mig!


 


Av Hanna Boman - 16 mars 2011 23:36

Idag har jag varit på sjukhuset och badat vilket var skönt. Vissa gånger är man inte så värst sugen på att bada, men den här gången så kändes det helt okej.

Anledningen till att det kändes bra idag, var nog för att det inte var så värst mycket folk i bassängen och då är det ju betydligt enklare att göra sina övningar.


Nähä, vad sägs om sängen nu? Joo, det kommer bli väldigt skönt!


/Kram & Godnatt










 

Av Hanna Boman - 12 mars 2011 23:57

Idag har jag  firat min födelsadag och blivit ett år äldre, vilket kanske inte känns så väldigt mycket...eller joo, lite mesig åldersnojja har jag nog allt, fast jag inte riktigt vill erkänna det ändå...hihi!

Men Pappa & Charlotte har varit här. Och då bjöd jag på Pastasallad & sen blev det fika men kaffe & en mycket god Kladdkaka black & white och en klick grädde.

Mmm, mycket god!

Recept och så kommer i ett senare inlägg.


Mina presenter som jag fick idag var:

HAMMARE

PENGAR

CD-SKIVA "MELODIFESTIVALEN 2011"


Kommer fira lite mer nästa helg, med lite släkt på Mammas sida.


Nej, nu ska jag nog göra mig iordning för sängen snart.


/Kram & Godnatt


Av Hanna Boman - 12 mars 2011 23:53

Ikväll har den stora slutfinalen gått av stapeln i Globen, vilket var mycket spännande mot slutet...tycker jag nog allt!

Och här kommer kvällens starfält:


  1. DANNY - In the Club (kom på 2:a plats)
  2. SARA VARGA - Spring för livet
  3. THE MONIKER - Oh My God! (kom på 3:e plats)
  4. BROLLE - Seven Days and Seven Nights
  5. LINDA BENGTZING - E de fel på mig
  6. NICKE BORG - Leaving Home
  7. SWINGFLY - Me And My Drum
  8. SANNA NIELSEN - I'm In Love
  9. THE PLAYTONES - The King
  10. ERIC SAADE - Popular  (kom på 1:a plats med 193 p)

Av Hanna Boman - 8 mars 2011 22:12

Idag är det FETTISDAGEN och jag har satt i mig tre stycken SEMLOR.

Först en SEMLA till morgonfikat på jobbet vid 09:30. Sen när eftermiddagsfikat kom så ångrade jag mig lite varför jag inte sparade min SEMLA tills dess. Fast då var det en kollega som sa att jag kunde ta en till, så det gjorde ju jag...hihi!!


Under kvällen nu har det varit ALPHA i kyrkan och då serverades det en SEMLA till, fast inte med vanlig mandelmassa i, utan fylld med blåbär istället. Och det var faktiskt riktigt gott. Ja, blåbären var blandade med mandelmassa också och sen var det ju då grädde till också.

Mmm, vad det var gott! 


psst, i år har jag sammalagt ätit 5 stycken SEMLOR och det brukar annars bli en eller två stycken.~


/Kram & Godnatt 

Av Hanna Boman - 6 mars 2011 16:10

Jag är just nu henkommen från våran årliga och tradiotinella SPORTSÖNDAG, som då innebär att man efter dagens gudstjänst tar sig ut på diverse olika sportliga grejer.

T ex som att gå ut och ta sig en promenad eller spela badminton, bowla, cykla, åka skridskor ( det är alltså bara fantasin som kan sätta gränser ).

Jan & Jonna & Julia var i bowlinghallen inne i stan och bowlade...vet dessvärre inte riktigt hur det gick för dem, tyvärr.

Sen var det vi då ( Tina & Anders & jag ) som var ute på en promenad, fast jag satt på cykeln och cyklade då istället. Markus & Manuela var också ute och promenerade, fast de ville gå åt ett annat håll ut mot Ekholmen och så istället...medans vi andra tog oss mot Kungsbron och Stumholmen sen.

Efter vi hade varit ute och motionerat, så begav vi oss ut till Bergåsa där det serverades lunch hemma hos familjen Fränne där det bjöds på köttfärslimpa, couscous, tzatsiki, och diverse grönsaker. Mums, det var mycket gott!!

Sen serverades det kaffe & maränger (som var hemgjorda, även det jättegott).

Med andra ord så är det tradition att ha SPORTSÖNDAG en gång om året, runt den här tiden.

Och det är alltid lika trevligt att göra detta! 


psst, detta var min lite längre cykeltur för först gången i år...vilket var jätteskönt.

Ett sådant riktigt fint vårväder har det varit denna helgen med, vilket gör att man blir lite extra glad!!


Av Hanna Boman - 5 mars 2011 14:27

Javisst, igårkväll var det party ihop med ett gäng goa kollegor uppe på HARRYS. Vi firade en som tidigare i år har fyllt 40 år. Och vi var sammanlagt 12 stycken som var där för att äta god mat och dricka gott!!

Jag beställde en supergod hamurgetallrik med pommes till. 

Men innan vi satte oss till bords, så beställde vi en varsin liten fördrink...och då tog jag en San Fransisco...vilket är en av mina favvo-drinkar. Mums! En del andra tog lite cider och annat smått & gott, minns dessvärre inte vad alla tog...hihi(så bra minne har jag inte)!!

Jubilaren hade varit med ett litet gäng nere i VARMBADHUSET innan de tog sig upp till oss andra då på HARRYS.

Sen senare på kvällen beställde jag även in en Irish coffee, som även det är gott tycker jag.

Därefter var det ett antal få som tog sig vidare mot STARS & stipes, och självklart följde ju jag med även dit, vi var fyra stycken som tog oss dit bort. Och där tog jag mig en Yin & tonic...även det en favvo-drink i min smak.


Efter 12-slaget började vi masa oss hemåt, så jag var väl hemma här igen runt 00:40.


TACK alla för en trevlig kväll!! 

 


Av Hanna Boman - 1 mars 2011 18:30

Det är ju helt galet, vart tar tiden vägen? Vi är ju redan inne i mars månad, första vårmånaden...fast än så länge märks ju inte det. Man märker ju att det går åt ljusare tider, vilket är skönt...känner sig piggare på något sätt.

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards