Direktlänk till inlägg 13 maj 2011

Cafékväll

Av Hanna Boman - 13 maj 2011 23:17

Nu ikväll har vi haft denna terminens sista CAFÉKVÄLL i kyrkan, som alltid är trevligt!

Det såldes en hel del goa fikagrejer, som smörgåsar & kakor & varmkorv med bröd och en hel del godis av dess slag.

Jag tog två mackor och en korv bröd...sen drack jag en mugg the...eftersom jag inte kan drika kaffe på kvällstid, för då är det svårt för mig att komma i säng, och då smakar det allra bäst med the.

Efter vi hade suttit och fikat klart, så var det dax att ta sig ut för att ha 5-KAMP. Så vi blev indelade i tre lag. I det laget som jag bar med i hade vi Julia som lagledare och vad kallade vi vårat lag då, om inte "JULIA ÄR BÄST"!? HiHi!!

Det var jag & Julia & Stefan & Peter som var med i vårat lag, men det gick väl inte sådär jättebra för oss...men det var ju roliga stationer.

Första stationen skulle man plocka gula ärtor med en klädnypa från ena korgen till den andra under en halvminut och sammanlagt fick vi ihop 60 stycken ärtor i vårat lag.

Andra stationen var att spela KUBB och även här var det poängsättning. Så slog man ner KUNGEN fick man 3 poäng och 1 poäng på de andra, men minns inte hur många poäng vi fick där...fast Julia slog ner flest av oss fyra.

Tredje stationen var freesbee-golf, alltså man skulle kasta freesbee fram i en hink som typ stod ganska så långt ifrån startkastet. Jag minns i alla fall att jag klarade av 5 kast innan jag fick den i hinken. Sen hade jag Julia med mig som hjälp att plocka upp freesbeen gång på gång efter varje kast, vilket gick bra.

Fjärde stationen var att kasta DART, fast inte på vanligt sätt...utan man skulle stå med ryggen emot tavlan och kasta underifrån mellan benen. Och det gick väl lite sisådär, men det var skoj...

Femte stationen var att stå på ett ben och "bolla" med en pingisboll upp & ner, och då räknades det hur många man klarade göra innan den åkte ner i grämattan.


Mycket roliga stationer som vi fick testa på...men vårt lag vann dock inte, trots att vi hette "JULIA ÄR BÄST", men hon var ju i alla fall bäst på KUBB-spelet av oss, vilket stämde...hehe!!


 

 Den här kombinationen av KORV med BRÖD gjorde pastorn ikväll, med ost & tomat & gurkskivor...sen tog han även fram en flaska men SWEET CHILI SÅS och hade på korven också


  Ja, detta är min mugg med the...mmm, gott


 

 Här spelades det DART för glatta livet, efter att tävlingarna var slut...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Boman - Onsdag 27 mars 14:12


När man är som jag var lite igår, då får man ta sig tillbaks till Ortopedtekniska en snabbis även dagen efter! Nä, detta var inte alls bestämt när jag var på plats igår att jag skulle komma tillbaka idag. Men men, jag tog med mig två par skor för l...

Av Hanna Boman - Tisdag 26 mars 23:38

#melodifestivalen2024   ~~Egentligen ett av de bättre bidragen~~ ...

Av Hanna Boman - Tisdag 26 mars 22:18


Idag under eftermiddagen så har jag gjort ett besök på Ortopedtekniska för att kolla ut o göra en beställning på nya skor! När det var väldigt mycket snö i vintras, så ville jag ju förstås ha ett par rejäla vinterskor... men eftersom det nu inte är...

Av Hanna Boman - Måndag 25 mars 20:34

Johodå, idag på självaste våffeldagen så blev det minsann våffelfika på jobbet! Nu så jobbar ju jag alltid "kvällen" (14-18). Så de som var där tidigare fikade de på våfflor innan jag kom, troligen vid lunchtiden. Sen så då vi som var kvar hela e...

Av Hanna Boman - Måndag 25 mars 12:42

TEMADAG!   På dagen idag då är det väl så man måste frossa i våfflor både avigt och rätt va?  För någon annan dag under året så kan man inte äta nån våffla, eller?  Johodå, visst kan man äta våfflor vilken anna dag som helst på året!   Än...

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards