Alla inlägg den 2 juni 2011

Av Hanna Boman - 2 juni 2011 22:48

Ojoj, idag när jag kom till VIKTVÄKTARNA vid 19-tiden...då var jag där alldeles alena, hihi!

De flesta som brukar vara där på torsdagar hade varit där tidigare under dagen, så därav anledningen till att jag kom dit och var där helt ensam.

Så det blev bara att komma dit för invägningen plus lite annat prat. Med andra ord ingen direkt "lektion", men ändå lite prat om vad denna veckans undervisning handlade om.

Och denna veckan handlade det om: "varför äter man"?

Just det, invägningen var dessvärre inte så bra denna veckan heller...utan vågen visade +0,1 och det är verkligen INTE bra Hanna.

Men det ska jag försöka råda bot på nu denna veckan och försöka följa CHECKLISTAN.

För hallå, jag vill ju gå ner i vikt!


 

Av Hanna Boman - 2 juni 2011 22:30

Idag har jag varit hemma hos Jenny i Galgamarken, vilket var mycket trevligt. Vi gjorde tillsammans en riktigt god KYCKLINGPAJ. Detta goda recept hittade vi på www.arla.se och det var riktigt gott...premiär för oss bägge två att göra den faktiskt.

Medans att pajen stod i ugnen, så satt vi och spelade kort. Mycket roligt, kändes lite som vi typ "levde" på 90-talet...för vi spelade VÄNDTIAN / SKITGUBBE. Det var ett kortspel som man spelade mycket på 90-talet. Skoj!


Efter vi hade ätit denna goda paj, så gjorde vi en FRUKTSALLAD med diverse frukter i som bestod av äpplen & päron & nektariner & vindruvor & satsumas, en riktigt god fruktsallad...mums!


TACK för en trevlig eftermiddag Jenny!  




  

 




  


Den goda KYCKLINGPAJEN


 

Salladen som innehöll

tomater & gurka & fetaost


 

FRUKTSALLADEN








Av Hanna Boman - 2 juni 2011 10:39

Upp tidigt imorse, för att ta sig till kyrkan kl 8:00 på GÖKOTTA. Känns väldigt tidigt att stiga upp cirka kl 05:40 när man är ledig, men vad gör man inte för att gå på gökotta en sådan här fin sommarmorgon!?

Så vi satt utanför/bakom kyrkan, förvisso inte så värst många där. Hrm, men jag var ju yngst av alla som var med. Då kan ni väl kanske er hur gamla övriga var? HaHa, skojar bara men de flesta var pensionärer. 

Efter gudstjänsten så plockade vi upp våra KAFFEKORGAR och satte oss runt ett bord för att fika och ha en trevlig gemenskap efteråt också. Men jag som tyckte att det var lite väl tidigt att äta frukost här hemma, tog med mig två stycken ostmackor & en flaska festis & en risifrutti. Det var inte helt fel, att äta lite frukost utomhus denna sköna dag.













 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards