Alla inlägg den 16 mars 2012

Av Hanna Boman - 16 mars 2012 23:15

Ojdå, vilken fantastiskt rolig Cafékväll vi har haft i kyrkan ikväll!

Jan & Kyra hade knåpat ihop en lek där vi var indelade i tre lag.

Mitt lag bestod av: Jan H & Julia & Nina & jag.

Hm, eftersom jag inte är så världsbäst på att springa och röra på mig, så satt jag bra och tittade på, samtidigt som jag tog en hel del bilder med förstås. Det brukar ju vara mitt gebit liksom, hehe!

Som sagt, så var det olika stationer som att spela och sjunga en sång. En annan station var att göra ett drama ur en bibeltext. Vårt lag gjorde om "Den barmhertige samarien", då jag var berättaren och läste texten. Hm, tyvärr kunde jag ju dock inte se vad de övriga gjorde i dramat, samtidigt som jag läste. Litegrann kanske, fast inte allt!


Här är den fina spelplanen


   Lekledarna:

Jan & Kyra!

 

Ett slott som är ritat av Jan H, i vårat lag 

 

Duktiga Jonna spelar

gitarr


     

 




Av Hanna Boman - 16 mars 2012 10:47

Jaa, usch och fy! Imorse var jag hos tandläkaren.

Det var ju inte meningen att jag skulle ta mig dit idag heller, men så fick det bli. I höstas var jag där på en så kallad akuttid, för att en tand i underkäken hade gått sönder.

Och nu för bara två veckor sedan märkte jag att den usla tanden hade gått sönder igen så jag ringde och fick en tid.

Fast det bästa var ju nu då denna gången att jag slapp betala. Jag som var lite smått orolig över att behöva betala återigen. Men tror det var för att det inte var så värst längesedan som jag var där och lagade samma tand på samma sätt typ.

Så jag gick gladerligt därifrån, och bara tänkte: tjohooo vad bra!


Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards