Alla inlägg den 10 augusti 2012

Av Hanna Boman - 10 augusti 2012 23:01

Kan ju säga att det tokregnade typ hur mycket som helst under hela eftermiddagen idag, så var väl lite velig om jag skulle ta mig ner till Sailet idag, men jag gjorde det. När jag cyklade hemifrån, då regnade det minsann inte, men det började dugga lite lagom mycket efter ett tag under cykelturen ner till Sailkyrkan. Så jag var lite lagom blöt om både byxor och jacka, för några regnkläder hade jag ju varken med mig eller på mig...hehe!

Jag kom ner till Sailkyrkan runt 17:30-tiden, och då var det lite känt folk där från min egen församling i tältet till Sailkyrkan då. När klockan visade 18 då var det dax för Carlshamn Gospel Choir att entra scenen, de var ju inte så värst många utan endast fyra stycken sångare. Men bra sjöng dem i alla fall, brukar väl annars vara runt tjugo stycken allt som allt!

Det är så skönt nere i Sailkyrkan tycker jag nog, för där träffar man blandat folk titt som tätt. Nästintill alltid folk där om man så säger, självklart är det ju folk runt övriga sailet också, hehe!

När uret sen visade 20, då var det dax för ett litet så kallat Husband från Pingstkyrkan att ta plats på scenen och det var Madlene Lundström & Annie Alfzon & Anders O & Paula Gullbing & Benjamin Gullbing.

En helt fantastiskt härlig timme som de hade med mestadels bara covers som bland annat; Tomas Ledin & Cold Play & Blind boys of Alabama & Frank Ådahl med flera.

Så bra var dem allihop på att sjunga!  


Därefter sen var det lite fika och så där som man ha kunnat ta sig under hela dagen / kvällen. Men nu tog jag mig "bara" en kanelbulle och the vilket var så gott att dricka eftersom jag frös om fötterna (inga strumpor på mig, för att det är sommar ju).



 

Carlshamn Gospel Choir


 

"Husbandet" från Pingstkyrkan






Av Hanna Boman - 10 augusti 2012 13:38

Igår startade årets Sail. Jag cyklade ner till Sailkyrkan och då var det Musikcafé med Strängmusiken från Pingstkyrkan. När jag kom ner där så satt Jan där och "väntade" på mig, eller nej! Så var det ju inte riktigt, utan vi satt ner och pratade lite.

Efter ett tag så tog vi oss till SailCafét och handlade lite fika, som var riktigt gott!

Senare sen så var det dax för lite Gospelcafé som Ulf Sundkvist & Stefan Nordström höll i och sjöng en hel del bra gospelsånger från 70-talet och framåt tror jag väl att det var. Bra var det i alla fall!

Lite korta regnskurar hann ju med komma emellanåt under tiden där nere, lite trist...men vädrets makter kan man ju inte styra över.

  

Ulf & Stefan


 






Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17
18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards