Alla inlägg den 11 augusti 2012

Av Hanna Boman - 11 augusti 2012 23:20

Ännu en dag nere på Sailet. Jag kom ner till Sailkyrkan exakt till klockan 15, och det var ju tur för då var det dax för Mariedalskyrkans barnkör att entra scenen och dem var ju så fantastiskt duktiga. Alla var förstås inte där av alla barnen men ett tiotal i alla fall.

Innan och efter barnkören hade sjungit så var det en trollkarl uppe på scenen också, som gjorde en hel del trollerigrejer. Han heter Peter Barvestedt och är även präst och ade även sin dotter med sig också som även hon gjorde ett par trollerier.


Efter det så var det dax för Musikcafé med Calle & Toyye och de sjöng en massa goa gamla sånger.


Sen när uret visade 18 var det då dax för gospelkören By Mercy från Pingstkyrkan att entra scenen. Riktigt roligt att stå på scenen i Sailkyrkan och sjunga. Det är ju inte debut för mig att stå på den scenen, men att sjunga med By Mercy på just Sailkyrkans scen det var debut.


Eftersom man har varit med och medverkat på scenen så får man sedan en så kallad "fikabiljett" för att få sig en bit gratis fika i Sailcafét. Gott!

Sen så gick Stina och jag en runda på sailet som var utanför Sailkyrkan. Men jag tror nog att vi gick lite åt fel håll, för på det hållet vi gick var knappt något folk. Visst, det var ju TIVOLI och sådär, men annars var nog det stora hela sailet med stånd och så mot det andra hållet mot Sparre typ. De hade nog gjort en liten omändring i år från föregående år.

Men vi klagade inte utan jag tyckte det var nästan lite skönt att ta en liten promenad utan att trängas med en massa folk överallt.

När vi sedan kom tillbaka till Sailkyrkan igen så var det dax för Lightrock med Pegga Gullbing med band och de var helt grymt bra och skön musik sådär lite på kvällskvisten, jag gillade det skarpt!


 

By Mercy med komp



  

Light rock med Pegga Gullbing

med band







Av Hanna Boman - 11 augusti 2012 09:27

Den här låten var en av låtarna som skärgårdslägerkören sjöng denna sommaren vecka 29, den är helt enkelt grym!


Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17
18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards