Alla inlägg under december 2012

Av Hanna Boman - 13 december 2012 22:48

Yes, idag har har jag återigen varit nere på viktväktarna och det gick ju alldeles lysande.

Jepp, så börjar jag detta inlägget denna veckan. För jag blev riktigt glad, men  väntar lite med vad vågen visade till lite senare (som vanligt helt enkelt, hehe)!

Denna veckans möte handlade om strategier och hur man ska klara det nu under denna tiden vid jul. Allt gott som man äter från både julbord och gottebord. Och det är ju inte alltid så lätt alla gånger, eller? Eeh, inte för mig i alla fall...hmm! 


Sådärja, nu kommer vi till det här med vad vågen visade idag när jag ställde mig på den...tror nog lite på att ni vill veta nu va?

Jaa, okej! Denna veckan blev jag ju själarglad helt enkelt, för vågen bestämde sig för att stanna på 59,8 kg alltså

-0,5 kg.

Alltså jag har aldrig sett att vågen stannat på under 60 kg någon gång tidigare.

Så helt enkelt bra jobbat Hanna även denna veckan då!



      


        




Av Hanna Boman - 13 december 2012 22:34

Jahapp, kankse är lite sent att skriva det här inlägget nu...men det görs ändå helt enkelt.

För imorse var galna jag uppe strax före klockan sju för att se Luciamorgon på TV. Riktigt mysigt får jag ju lov och säga, för det var väldigt längesedan som jag såg det på morgonen. Advetsljusstakarna i fönstrena var ju fortfarande tända och där satt jag i soffan och hade lite Luciamorgonmys!

Det var ju då en timme långt och sändes detta året från Uppsala Domkyrka. 


 


 












 




Av Hanna Boman - 12 december 2012 21:43

Varför är egentligen 121212 ett magiskt datum? För jag tycker ju att även 111111 också borde vara ett magiskt datum, eller? Och även 101010 med, men det var det väl ingen som uppmärsammade detså mycket som dagens datum? Eller missade jag det då kanske?

Alltså, jag vet att vissa inlägg jag skriver är ganska så onödiga...men kan bara inte låta bli ibland!

För sådan är ju jag och kan inte direkt hjälpa det heller, hihi!



/Kram & Godnatt

   




       


Av Hanna Boman - 12 december 2012 12:12

Ett magiskt datum idag; 121212 har det ju pratats om hur länge som helst på radion i alla fall.

Då var det 110111 (en massa ettor) och sen 111111 (detta datum var det bara en massa ettor).

Nu när jag tittar på tiden när jag började skriva detta inlägget, så visar ju uret 12:12 också.

Hmm, och det var ju faktiskt lite meningen med det hela!



   


Ha en fortsatt bra dag!





/Kram 

Av Hanna Boman - 11 december 2012 12:37



   

Konfrencier: 

Amanda Lundström


   


  


   



TACK för bilderna Göran! 



Av Hanna Boman - 10 december 2012 22:05

Fy för sjutton vad jag är trött!
Hm, jag tror att det är sviterna efter helgens tre julkonserter plus all den "förjordade" snön som har kommit under natten och dagen. Toksnöat i stort sätt hela dagen.
Usch, det kommer att komma ännu mera snö har det sagts.

/Kram & Godnatt

Av Hanna Boman - 10 december 2012 21:35

Det är ju den 10 december idag och tillika Nobeldagen!
Jag har inte kollat sådär jättemycket ärligt talat och brukar väl aldrig göra heller för den delen, hehe!
Men nu tittar jag ju i alla fall lite av det...kanske blir att jag kollar lite på svtplay imorgon t ex.
Så därav anledningen har jag inte någon koll på vilka som tagit Nobelpris, men vad spelar det för roll egentligen?


Av Hanna Boman - 9 december 2012 20:35

Nu har vi gjort det igen, en tredje Julkonsert vilket denna gången också var en fullsatt kyrka och det är så roligt att få sjunga i denna kören.

Denna tredje konserten nu kändes som att man bara ville sjunga mera, åtminstone kände jag så!

"Vaaa, är det redan slut och tre konserter har vi gjort?"

Det är ju inte utan att man är ganska så trött nu, men ändå glad & lycklig att ha fått vara med!


Pssst, dessa sångerna/låtarna kommer nog sitta i ens huvud ett tag nu framöver...tihi! 

TACK alla som medverkat och gjort dessa tre Julkonserterna möjliga! 



Tyvärr inga bilder än, men jag kommer att få bilder mailade till mig så småningom!












 










     

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards