Alla inlägg den 6 februari 2013

Av Hanna Boman - 6 februari 2013 22:45

Återigen en kväll i kyrkan då det har varit körövning med Surpraise. Det är ju riktigt roligt att sjunga  nu igen i den kören och det är väl säkert för att vi över varje vecka nu och då blir det att man känner väl mer motivation till att komma.

Men nu tragglar vi dessa sångerna som vi har övat sedan starten och snart ska dem väl sitta. Vi övade en "nygammal" sång också vilket också gick finnemang.


Den 3 mars gör vi vårt första framträdande på en söndagsgudstjänst klockan 10 och det kommer bli roligt även det minsann!


Ojoj, vad jag verkar tycka att det mesta är roligt nu förtiden då...men just nu känns det så i alla fall!


 




Av Hanna Boman - 6 februari 2013 22:31

Yesbox! Nu denna terminen har jag fått komma tillbaka in i vuxenteamet igen och då blir det bad på onsdagseftermiddagarna som jag brukar vilja ha. Skönt att det fanns plats för mig denna gången, då behöver jag ju inte känna mig så "gammal" längre som jag gjorde då jag var i barnteamet i höstas.

Riktigt roligt att få träffa och prata med sin ordinarie sjukgymnast igen, för henne gillar jag fullt ut...hon är riktigt bra!

Jag kan väl säga som så att det var ganska mycket folk i bassängen denna gången, mitt träningsprogram "fanns" inte i Anettes mapp. För det finns på barnteamets sida fortfarande, men lär väl få det till nästa vecka igen.

Så vad gjoorde jag idag då? Jodå, jag simmade väl i den mån det gick trots att typ hela bassängen var fylld av folk. Skönt var det ju i alla fall att få komma i det varma vattnet igen tycker jag minsann!





 









 



Av Hanna Boman - 6 februari 2013 21:57

Friskvårdsseminarium


Ännu ett seminarium som även denna gången startade klockan 9 på morgonen. Ganska många som var där denna gången, kan väl ha varit cirka sju stycken.

Men det jag kan säga här nu är väl nästan samma innehåll på alla dessa seminariumen. Fast de har varit riktigt bra ändå, hehe!

Denna gången handlade det om stresshantering och hur man ska relatera till det...


  1. TANKAR
  2. ANDNINGEN
  3. SÖMN
  4. VÄTSKA
  5. MAT
  6. MOTION

Dessa punkterna har sagts och nämnt varje gång som jag har varit där ner i alla fall (tre av fyra gånger).


Tankar/Känsla/Kropp/Handling

Tacksam/Kropp(andning & yoga)/Djur(musik)


Om detta pratades det om idag och även stress då;

..att man kan till exempel på stressad av,

  • konflikter
  • myndigheter

5 ...man är uppe i varv alldeles för mycket

4 ...spänt

3 ...aktiv

2 ...avslappnad

1 ...helt avslappnad



 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards