Alla inlägg den 15 februari 2013

Av Hanna Boman - 15 februari 2013 23:41

Ojojoj, ikväll har vi gjort eller haft pizzatävling och vi eller tonåringarna delade in sig i tre lag.

De hette då: Team Cornflakes (Kyra & Daniel), Team Nelsson (Sofia & Julia), VI (Nils & Peter). Vi ledare bara kollade och såg hur de hade tänkt och tänkte sig sina pizzor helt enkelt, vilket var riktigt roligt.

De fick ju kombinera sina pizzor hur dem ville helt enkelt, och det lyckades väldigt bra.

Fast Team Cornflakes hade ju den mest "konstiga" pizzan man kan tänka sig. För det var en massa gojs på den som bestod av cornflakes i degen, sås av cornflakes, passerade tomater, cremefraiche och mosad banan. Under såsen ett lager cornflakes; pålägg köttfärs, banan, champinjoner, ananas, jordnötter och ost. En rand av tomatpasta. Chili, curry, pizzakrydda och såklart -ännu ett lager med cornflakes.

Man var väldigt skeptisk till denna pizzan, man alla tre sorterna var man ju tvungen att prova för att ge poäng eller omdöme.

Just denna pizzan kan ju jag säga att den var mer åt pajhållet och med tanke på att det var ett lager med cremefraiheblandning. Men den var helt enkelt riktigt god!




     


 






/Tjingeling

Av Hanna Boman - 15 februari 2013 13:17

Igår var jag nere i Café Ankaret och köpte en skiva av Bengt Johansson "50 sånger". Jag hade den tidigare inlagd på min förra dator som innan jul kraschade, men nu har jag hela skivan och det känns så himla bra!

Nu kan den spelas nonstop här hemma hos mig, haha!


 






Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards