Alla inlägg under mars 2013

Av Hanna Boman - 19 mars 2013 23:28

Idag klockan fyra så träffades jag och Rebecca inne på Wachtmeister. Vi hade redan via sms i förra veckan bestämt att vi skulle fika på Café 1344 så därav anledningen till att vi träffades precis utanför.

Jag beställde en Cassalinga med Bresaola. Gott!


 



TACK för stunden idag Rebecca!

  





Av Hanna Boman - 18 mars 2013 23:20

Idag så träffade jag Johanna på Wachtmeister först, vi hade bestämt lite via sms att vi skulle träffas där i alla fall.

Sen så tog vi oss bort till Kronan och Aromo. Jag har bara varit där en gång tidigare och det var i höstas.

Hmm, det var Johanna som var sugen på sallad medans jag svarade; "men det är ju kaninmat..." (fast självklart så skämtade jag ju bara)

Jag tog en riktigt god kräfttallrik och den var verkligen supergod!

Efter det sen så gick vi i lite affärer som t ex ginatricot där jag köpte en scarfs. Vi gick även in till Ur & Penn då jag köpte lite smycken, bl a halsband & örhängen. Och sen tog vi oss även in på TGR och där blev det också lite shoppning, som en fleecepläd & klocka att ha på spegelhyllan i badrummet & en gummibandsmapp.

Så det kan man väl säga var en riktig eftermiddag med shopping, eller hur? Roligt att gå på stan tillsammans med någon ibland minsann!


 

Den goa kräfttallriken


TACK för idag Johanna! 

Av Hanna Boman - 17 mars 2013 22:35

...eller hur jag nu ska säga, men jag börjar inte min praktik nu på tisdag som var sagt tidigare. Den klassen som jag ska vara i har just nu en praktikant hos sig från gymnasiet skulle jag väl tro fram till påsk, så jag börjar då inte där förrän efter påsk istället.

Och det kan ju kännas lite lagom skönt, så hinner jag vara ledig någon vecka till innan jag ska sätta igång och jobba.

Eeh, precis som inte jag har varit ledig tillräckligt sedan den 1 juli liksom...menmen!

Så får det bli, fick veta detta idag att min start blir framflyttad ett par veckor till i alla fall.


/Tjingeling

Av Hanna Boman - 17 mars 2013 21:45

Idag hade var våran Husgrupp ansvariga för dagens gudstjänst. Och det gick ju alldeles utmärkt, eftersom inte jag var med och gjorde någonting utan bara satt i bänken precis som jag brukar göra, för då trivs jag ju bäst...hehe!

Men jag var med och sjöng VÄLSINGNELSEN i slutet av gudstjänsten ihop med hela gruppen då som blev en liten kör och den sjöng vi ihop med församlingen!



       




    

Sara läser ur

Barnbilbeln




    

Dagens predikant

Håkan Bergström



 

  

Gun Olsson

var gästsolist



TACK alla för en fin & bra gudstjänt!











 


Av Hanna Boman - 16 mars 2013 22:33

I tisdags fanns det ju de som sa att jag fyllde år...åtmistonde många av mina vänner på Facebook, så det var ju lika bra och lita på det då, hehe!

Så i eftermiddags klockan tre kom Mamma, Eivor & Martin, Mormor hit på lite födelsedagfika. Igår så bakade jag en Butterkaka för allra första gången och den blev riktigt god. I onsdags så bakade jag skorpor!

Sen idag så gjode jag en Blåbärscheesecake som är hur enkel som helst att göra (den var istället för tårta då...)


Recept på både Butterkakan & Blåbärscheesecaken kommer in på bloggen vid ett senare tillfälle!


   

Butterkaka


 

Rosenboms skorpor


 

Blåbärscheesecake


TACK för en trevlig eftermiddag!  



Av Hanna Boman - 14 mars 2013 23:27

Nu idag vid fyratiden så ringde jag till personen som vi (jag & jobbcoachen) träffade för två veckor sedan. Så till en början nu då så kommer jag att jobba två dagar i veckan med start på tisdag 19/3, sen blir det tisdagar och fredagar som blir de dagar som jag kommer jobba nu då.

Kan ju kanske vara så med att ni gärna vill veta vart, eller? Det är Musikugglan. Där har jag varit en gång tidigare på praktik för fyra år sedan och nu är det äntligen dags igen.

Det är väl detta då som coachen och jag har pratat om nästintill hela hösten, själklart har vi ju pratat om annat också faktiskt!


 


 



Av Hanna Boman - 14 mars 2013 23:03

Idag så traskade jag mig ner till Café Ankaret för att träffa Louise över en lunch återigen och denna dagen serverades det Stuvade makaroner & stekt falukorv. Riktigt gott, eftersom jag inte själv är någon "mästerkock" på att stuva makaroner. Så då får man ju se till att äta det när det är serveras som Dagens på ett uteställe, hehe!

Men det var en mysig stund tillsammans vi fick där tycker jag minsann!


 



TACK för stunden idag goa Louise!

  



Av Hanna Boman - 13 mars 2013 21:37

Jajemen, eftersom det är ondag så har det hy hunnits med lite körövning också i Surpraise. Likadant här att jag var typ megatrött.

Jag tycker att det ibland känns så himla blahiblaho, visst är det roligt att sjunga i kör men inte när man verkligen är trött från redan första början.

Det roliga med att ha övning varje vecka är ju att det kommer sångare stradigt varje onsdag.

Denna gången om ni frågar mig, så kunde jag nog lika gärna stannat hemma eftersom jag var så trött. Men visst var det ändå lite roligt att sjunga ikväll, jodå...det var roligt minsann!


/Tjingeling











 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7
8
9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards