Alla inlägg under mars 2013

Av Hanna Boman - 13 mars 2013 21:21

Jajemen, idag har jag ju då varit på sjukhuset och badat i varmvattenbassängen och det var riktigt skönt. Inte så många där som det har varit tidigare.

Om ni frågar mig idag angående det, så var det riktigt skönt, för jag hade Wett-västen på mig från det att jag kom ner i bassängen. Så då bara flöt jag omkring där och njöt av att inte krocka med en massa folk typ hela tiden.

Jag har varit mastodontmegatrött idag så det var riktigt skönt att bara få göra ingenting, eller hur jag nu ska uttrycka mig.












 



Av Hanna Boman - 12 mars 2013 23:09

Yes, jag var visst till viktväktarna redan idag...min dag brukar väl ändå vara torsdagen, men lite snabbt ändrade planer i min tanke där ja...så det blev lunchklassen!

Denna dagen pratades det om rutiner och hur man ska lära sig få in rutiner i vardagen:

>>RUTIN: Sitt alltid ner vid bordet när du äter en måltid.

>>RUTIN: Lägg ner besticken efter varje tugga eller drick lite.

>>RUTIN: Låt Dig inte distraheras när Du äter.

>>RUTIN: Fråga Dig själv innan Du börjar äta: "Är det värt ProPoints - värdet?

>>RUTIN: Vänta några minuter innan du tar en portion till.


Eeeh, lite av detta kanske jag bör tänka på ibland. Fast jag måste nog säga att jag har ju lärt mig undet denna tiden som viktväktarmedlem; "att jag behöver INTE äta mig proppmätt, utan magen och huvudet känner ofta sig lagom mätt efter bara en portion mat. Fast ibland kan det vara gott med det lilla extra!"


Sådärja, nu kommer vi till vad vågen sa idag! Och det var väl inte fyskam alls, eller? Nejdå, jag tycker ju inte det i alla fall! Idag stannade den då på 60,2 kg och det blev ju +0,3 kg.


Jag är nöjd i alla fall, så bra gjort denna "halva veckan" då Hanna!



 

    

Av Hanna Boman - 11 mars 2013 23:37

Ikväll så traskade jag upp till Toscana och där blev jag bjuden på en födelsedagsmiddag och en riktigt god sådan, kan jag ju säga.

Det var Pappa & Charlotte som bjöd mig en dag innan och det var mycket trevligt med lite mat sådär på kvällskvisten och så blev man ju bjuden också.

Jag tog en Planka med fläskfilé & potatismos & grönsaker och till det drack jag ett glas rött vin, en måndag...hehe!


       



 



TACK Pappa & Charlotte för en trevlig kväll! 










Av Hanna Boman - 10 mars 2013 22:00

I eftermiddags åkte vi i By Mercy med komp till Pingstkyrkan i Asarum och hade en Musikgudstjänst. Där höll vi i gudstjänten helt själva med vittnesbörd och sång & musik då.

Det var en fantastiskt fin och berörande gudstjänst, med tre fina vittnesbörd.

Vad mer ska man skriva då? Helt enkelt en fin och bra gudstjänst!

Väldigt roligt att komma iväg och sjunga på andra platser också!  


Nejmen, inga bilder här heller även att min kamera låg i väskan...så kan det gå, hehe!









 














     

Av Hanna Boman - 10 mars 2013 21:39

Idag kan man säga att det var en nästintill fullsatt kyrka, inte ofta eller nästintill aldrig. Men när det är familjegudstjänst så blir det ju mycket och barnkören sjöng ju också.

Predikan av Stefan Ström från Barnsamariten och det var mycket som handlade om fotboll och han hade ju förstås en fotboll med sig också.

Och då var det en del barn som fick vara med och dribbla bollen plus någon vuxen med förstås, fast jag var inte med där då!


Efter gudstjänsten så var det kyrklunch och då serverades det kycklinggryta med ris & sallad.

Riktigt gott var det minsann, sen var det ju självklart kaffe & kaka till efterrätt!

Detta hade scouterna varit i farten och lagat och pengarna går då oavkortat till sommarens scoutläger.



Tyvärr inga bilder på maten eller annat som jag brukar lägga in, för kameran hade jag inte med mig. Hmm, trodde jag. För sedan efteråt så låg ju kameran i väskan, hehe!


TACK för en fantastiskt fin & bra gudstjänst och även den goda lunchen! 



Av Hanna Boman - 9 mars 2013 23:25

Nu då ikväll har den stora svenska finalen av Melodifestivalen gått av stapeln, yes vad skönt...eller? Jodå, jag tycker väl det i alla fall!

Jag hade bjudit in ett gäng från kyrkan för denna kvällen och efter mycket om och men så kom det "bara" två sycken nämligen Daniel och Peter, så jag var ju då ensam tjej...hehe! Men roligt hade vi, bättre än att sitta helt alena tycker ju jag!


Kvällens snacks var väl ganska så nyttigt eftersom det innehöll endast; morotsstavar & gurkstavar & cocktailtomater & pizzabullar...var förstås inte om man kan kalla det för så nyttigt, men ändå. Gott var det ju!


Och här kommer då kvällens startordning:


  1. ULRIK MUNTHER - Tell The Word I'm Here
  2. DAVID LINDGREN - Skyline
  3. STATE of DRAMA - Falling
  4. ANTON EWALD - Begging
  5. LOUISE HOFFSTEN - Only The Day Fish Follow The Stream -
  6. RALF GYLLENHAMMAR - Bed On Fire
  7. RAVAILLACZ - En riktig jävla schlager
  8. SEAN BANAN - Copacabanana
  9. ROBIN STJERNBERG - You
  10. YOHIO - Heartbreak Hotel

 

Robin Stjernberg vann!












 


Av Hanna Boman - 7 mars 2013 14:15

Oups, jag har ju redan varit hos viktväktarna idag för att jag har annat för mig ikväll...så enkelt kan det vara, hehe!

Dagens eller veckans möte handlade om Hälsa & Balans och vad man ska äta eller vad som är hälsorekomendationer.

Och det är ju då följande:


VARJE DAG SKA DU ÄTA:


FRUKT & GRÖNSAKER - (5 portioner) ät minst två frukter och tre portioner grönsaker. Ha frukt och grösaker nära till hands var du än befinner dig.

MJÖLK & MEJERIPRODUKTER - (2-3 portioner) 1 portion motsvarar 3 skivor ost eller 2 dl mjölk/filmjölk/youghurt. Välj i första hand mejeriprodukter med Mättnadsfaktor.

VEGETABILISKT FETT - (2 portioner) 1 portion motsvarar 1 tsk vegetabilisk olja eller 2 tsk lättmargarin. Ät fisk minst 1 gång per vecka för att få i dig omega -3 fettsyror.

VÄTSKA - (1,5-2 liter) Motsvarar ca 8 dricksglas. Välj i första hand vatten. Mjölk och juice är andra bra källor.

MOTION - (30 minuter per dag) Ta ett steg i taget för att skapa bestående motionsrutiner. Välj en träningsform som du gillar.


OCH LÄGG DÄRUTÖVER TILL:


KÖTT OCH FISK - Välj i första hand kött, kyckling och fisk från listan mat med Mättnadsfaktor.

BRÖD & PASTA & RIS & POTATIS - Välj i första hand listan mat med Mättnadsfaktor, och välj gärna fullkornsalternativen.


Nu kommer vi till detta som handlar om vägningen då, vill ni veta...eller? När jag ställde mig på vågen idag så visade den 59,9 kg och det resulterade ju i -0,8 kg.

Eller ja, enligt vad jag skrev förra tisdagen vad vikten hamnade på då...så skulle det väl ha varit ett litet plus, men jag var där inne i torsdags också och ställde mig på vågen och då var det ett stort plus vara efter två dagar.


Så riktigt bra jobbat denna veckan då Hanna! 


 


Av Hanna Boman - 6 mars 2013 22:57

Jag har även hunnit med att vara ute i kyrkan och ha körövning med Surpraise ikväll också. Vi började sjunga en helt ny sång och det gick väl lite sisådär kan väl jag tycka.

Jag är oftast ganska trött efter att ha varit och badat innan och sedan ut på körövning direkt!

Men visst är det roligt att sjunga ändå, så det kan jag ju inte säga annat om.

Sen har ju inte jag varit med och övat på två veckor heller och det gör väl sitt till att man är lite lagom trött, eller?  


/Kram & Godnatt





Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7
8
9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards