Direktlänk till inlägg 9 juli 2013

Viktväktarna

Av Hanna Boman - 9 juli 2013 22:41

Jodå, det blev viktväktarna även denna tisdag eftersom det är lite sommartid nu och Stina har ju semester. Jag kan ju säga det att jag var verkligen dit där idag i sista minuten, men hann bli vägd innan mötet började då klockan fem. Hmm, det där brukar ju inte vara min grej direkt att superstressa dit precis. Men nu har jag provar på det också, och kommer nog inte att återupprepas vad jag känner nu i alla fall.

Och vad pratades det om denna kvällen då? Jo, det pratades om träning och hur man ska sätta det i fokus på sig själv. Mitt brinnande exempel på motion är ju som ganska många vet cyklande och gärna på våren & sommaren!

Sen har jag inte haft min cykel igång på sex veckor räknade jag ut när vi satt och pratade. och det är ju på grund av sjukdom och annat som jag då inte har "vågat" sätta fart på cykeln än, men snart så ska det nog bli av.


Hehe, jag fick ett litet tips av en medlem som brukar springa. Att han brukar tänka som så; "Om jag tar på mig skorna och testar dem lite, då kan jag ju ta mig ut och springa också!"

Så nu är väl det min grej att känna och "klappa" lite på cykeln så är nog jag snart igång med att cykla snart, för det är ju verkligen ingen som har sagt att jag inte får cykla...utan det är bara lite av min feghet som har infunnit sig, men snart så ska jag försöka släppa den tanken minsann!


Hur eller vad sa vågen idag då jag ställde mig på den? Jodå, den sa väl ganska så mycket den här gången. Fast jag tyckte inte att det gjorde så värst mycket.

Så vågen stannade på 60,9 kg och det blev då +1,4 kg. De sista veckorna som jag har varit där och vägt mig så har ju vågen stannat på ganska så mycket under MÅLVIKT som ska vara på 60 kg ju.


Så bra jobbat denna veckan Hanna, jag är nöjd!  




    



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Boman - Torsdag 28 mars 23:23


Nu så har man fått gå in i påskens budskap, med allt vad det innebär med en fin Getsemanestund!                                                                           ...

Av Hanna Boman - Onsdag 27 mars 14:12


När man är som jag var lite igår, då får man ta sig tillbaks till Ortopedtekniska en snabbis även dagen efter! Nä, detta var inte alls bestämt när jag var på plats igår att jag skulle komma tillbaka idag. Men men, jag tog med mig två par skor för l...

Av Hanna Boman - Tisdag 26 mars 23:38

#melodifestivalen2024   ~~Egentligen ett av de bättre bidragen~~ ...

Av Hanna Boman - Tisdag 26 mars 22:18


Idag under eftermiddagen så har jag gjort ett besök på Ortopedtekniska för att kolla ut o göra en beställning på nya skor! När det var väldigt mycket snö i vintras, så ville jag ju förstås ha ett par rejäla vinterskor... men eftersom det nu inte är...

Av Hanna Boman - Måndag 25 mars 20:34

Johodå, idag på självaste våffeldagen så blev det minsann våffelfika på jobbet! Nu så jobbar ju jag alltid "kvällen" (14-18). Så de som var där tidigare fikade de på våfflor innan jag kom, troligen vid lunchtiden. Sen så då vi som var kvar hela e...

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards