Alla inlägg under augusti 2013

Av Hanna Boman - 5 augusti 2013 12:51

Yes, vad det är skönt att cykla! :)
Det blev ju en tur även denna dagen och en morgon/förmiddagstur.
Nu känns det verkligen som att jag har kommit igång med cyklingen igen, tog ett bra tag innan jag "vågade" ju!
Cykelturen var väl ungefär den samma som igår, fast då jag hade cyklat förbi järnvägsstationen och polishuset så styrde cykeln mot Pantarholmen och jag fick bara gladerligt följa med.
Följde cykelvägen och cyklade bakom Tullskolan, sen blev det igenom Blåport och därefter förbi Willys och sen blev det Borgmästarekajen in till stan igen.
Som vanligt förbi Scandic och så även Varvsmuren förstås.
Cykelvädret är verkligen på topp! :)

Av Hanna Boman - 4 augusti 2013 20:13

Ojoj, idag tog jag mig verkligen i kragen och cyklade en sväng! :)
Oups, innan jag ens kom hemifrån så funderar jag på vilket håll jag skulle cykla!
Men det tog faktiskt inte så värst lång tid innan jag hade bestämt mig.
Och då upptäckte jag en ny väg att cykla, så jag är nu lite lagom impad av mig själv...hehe! :)
Så jag cyklade igenom Alamedan och sedan förbi Residenset mot Stumholmsbron, sen blev det bara att följa cykelvägen och då kom jag till Länsarbetsnämnden och så blev det förbi järnvägsstationen och därefter så blev det att cykla Borgmästarekajen och förbi Varvsmuren, och sedan kom jag hem efter cirka en timme i alla fall.

En riktigt skön cykeltur som även blev en ny sträcka denna gången då!

Av Hanna Boman - 4 augusti 2013 17:00

Idag skulle det enligt programbladet i kyrkan och från andra håll ha varit Ekumenisk gudstjänst i Fredrikskyrkan detta året, men helt plötsligt så blev det en "vanlig" gudstjänst i Möllebackskyrkan EFS istället klockan 11.

Och det gjorde ju ingenting, längesedan jag var i den kyrkan. Så det var skoj att vara där igen, hehe!

Inte så väldans många gudstjänstsbesökare, utan väldigt väldig glest mellan bänkarna minsann.

Men en bra gudstjäst var det ju i alla fall med predikan av prästen Glenn Sjöberg som handlade om förlåtelse.

Sen var våran "egen" pastor Stefan Nordström från Mariedalskyrkan kantor, eller vad man ska säga. Det var han som satt vid flygeln och spelade till de unisona sångena i alla fall.


Efter gudstjänsten sen så var det kyrkkaffe som var väldigt gott, mums!



   





 




Av Hanna Boman - 4 augusti 2013 16:28

Jodå, visst var väl jag uppe på Skärgårdsfesten igår också. För varför skulle man annars ha köpt biljett eller pass för två dagar?

Jag kom väl dit strax innan klockan sex och då var det bara att knata sig in i Fredrikskyrkan för att soundchecka inför en gospelkör som delar av By Mercy hade från Pingstkykan.

Sen blev det liten rast eller paus tills konserten började då klockan halv åtta. Och jag åt en kycklingkebab med bröd och det var hur gott som helst, mums!



   

Här hade vi gospelkonserten


Senare på kvällen sen så entrade Eva Dahlgren den Stora scenen, men jag tog mig inte fram dit då...eller var väl på väg bort en liten stund, men då var det slut "i rutan". Så jag traskade tillbaka igen till Fredrikskyrkan och där bar det uppvisning av vackert eldspel, kan man kalla det så?

Jaa, självklart så var det utanför kyrkan och inte inne...hehe! (dock inga bilder på detta tyvärr)



 

Eva Dahlgren


Och ännu senare på kvällen närmare bestämt klockan elva så entrade Darin den Stora scenen med en fantastiskt bra konsert. Som jag bara ville höra mer av och lite till hade nog inte skadat, men han hade ju några extranummer också men ändå. Det var ju kvällens och Skärgårsfestens sista artistframträdande...jaja, bra var det ju i alla fall helt klart!



 

Darin


En fantastiskt rolig och trevlig helg helt klart, som var värt varenda dyra krona på Festivalpasset! 







 







Av Hanna Boman - 3 augusti 2013 16:15

Igår var jag återigen uppe på Skärgårdsfesten, men nu var det ju biljettkostnad två dagar för 495:- för två dagar eller 295:- för en dag och bara detta är uppe på Stortorget.

Oups, jag verkade ju inte ha någon större koll på det...eftersom jag inte har någon tidning kanske, kan bero på det!

Men jag köpte för båda dagarna, eftersom jag ska snart ta mig upp igen.

Igår var det Zara Larsson klockan 21 från den Stora scenen och var riktigt bra musik, nu stod ju inte vi vid scenen utan satt vid ett bord en bit därifrån.



 

Zara Larsson



Senare sedan på kvällen nämligen klockan 22:30 så var det en till artist som entrade scenen och då var det

Oskar Linnros och denna gången stod vi framme vid scenen eller förvisso ganska så långt bak, men vi stod ju i alla fall vid scenen, hehe!

Även detta en fantastiskt bra konsert med mycket ös och gigantiskt mycket folk!



 

Oskar Linnros













 



Av Hanna Boman - 1 augusti 2013 22:48

 Jaha, idag då har Skärgårdsfesten invigts. Jag var uppe två små rundor på torget och borta vid Skärgårdskyrkan. Hehe, känns lite lugnare där borta...fast det var ju väldigt lugnt ändå åtminstone på torget.

Sen håller det ju till nere i Hoglands Park och även nere vid Borgmästarekajen och även en del på Ronnebygatan också.

Så egentligen hände det väl inte så värst mycket denna första kvällen av det hela, men blir nog mer under de övriga dagarna i helgen.


 


Eeeh, jag hoppas väl på lite mer drag under de övriga dagarna! 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards