Alla inlägg den 18 september 2013

Av Hanna Boman - 18 september 2013 21:48

Och så har det ju självklart varit körövning ikväll också, fast denna gången med Surpraise då. Sen eftersom jag badar innan och definitivt inte hinner hem emellan så åker ju jag ut till kyrkan direkt.

Då är ju jag där ute redan vid femtiden och får vara med och höra Barnkören öva också och dem är så fantastiskt duktiga på att sjunga. Nu är ju inte jag med dem in i kyrksalen där de övar, men hör ju dem ändå. Jag sitter i serveringslokalen och äter lite medhavd mat för att orka ta ton sedan vid halv sju så vi sätter igång och övar, hehe...och så lite kaffe också förstås!


Men från det ena till det andra då så funkade det riktigt bra att öva ikväll. Inte allt för många som var där och övade, men ändå en tapper skara och vi var de vanliga som brukar vara trogna varje vecka. Hm, vi var sju stycken och så körledaren förstås. Ja, så åtta stycken var vi allt som allt då!


Kul är det att sjunga i alla fall!




Av Hanna Boman - 18 september 2013 21:34

Jomen visst, nu så har även badet satts igång på sjukhuset igen efter ett långt sommarlov. Det kändes riktigt skönt att komma i plurret igen även om hela bassängen var fylld av en massa folk, så trångt var det minsann utan att ljuga allt för mycket...hehe (jag vet att man inte ska ljuga, och jag gjorde det inte nu heller).

Men jag simmade lite kors och tvärs, gjorde väl inte sådär jättemycket efter något program som inte ens var framtaget.

Fast det kallas ju för MåBra-bad, så då är det väl bara att "göra lite som man vill"...eller?


På tal om nånting helt annat, så under sommaren nu så har de renoverat omklädningsrummen med nya duschar, nytt klinkergolv (eller vad det nu är), nya draperier till omklädningsbåsen. Sen så var en av duscharna omgjorda i bassänghallen också.

Riktigt nytt och fräscht helt enkelt!

Detta har väl inte gjorts sedan urminnes tider, med andra ord så minns definitivt inte jag när det gjordes senast. Förmodligen någon gång i början av 90-talet eller så, äsch jag vet inte...men väldigt längesedan i alla fall!












 




Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards