Alla inlägg under november 2013

Av Hanna Boman - 6 november 2013 23:41

Ja just det, jag har ju varit och badat idag igen eftersom det är onsdag. Och hur gick det idag då?

Jomen visst, det gick väl bra. Bara det att sjukgymnasten var på plats denna gången, vilket jag kan tycka om eftersom jag verkligen tycker om henne.

Men det finns ett litet "men", hehe!

~~Hon har typ fått för sig att jag ska göra en triatlon och då är det att "gå från jobbet till sjukhuset" & sen "simma i bassängen förstås" & och sist men inte minst "cykla en runda" när jag kommer hem också.

Hmm, visst jag kan gå från jobbet till sjukhuset och sen simma när jag är i badet, men det här med att cykla också när jag kommer hem, där går gränsen...allra helst den här sidan på året då det är mörkt!~~


Men i det stora hela funkade det bra att bada idag och var till slut riktigt skönt att ta sig i. Det har typ regnat och varit riktigt rått i luften i stort sätt hela denna veckan, och då känns det extra skönt att hoppa i det varma vattnet helt klart enligt mig!

Pssst, sen en sak till bara...att mitt träningsprogram plockades inte fram denna gången. Det där var bara en liten parantes i det hela, hehe!






/Kram & Godnatt









 

Av Hanna Boman - 5 november 2013 22:36

Ojoj, det börjar ju närma sig Första Advent med stormsteg nu!
Så då har det varit övning denna kvällen till Första Advent, vanliga traditionella adventssånger...så det gick väl bra ändå.
Två sånger som vi sjöng var ju traditonella i alla fall.
Vi började öva inför första advent redan förra veckan, bara det att inte jag var med då...så för mig var det kanske lite nytt, fast hyfsat enkla sånger! :)

/Kram & Godnatt

Av Hanna Boman - 5 november 2013 13:37

Oups, jag har ju glömt bort och skriva om oktober månads besköksstatistik här på bloggen och det har ju verkligen varit en "stor hög" med människor som har varit inne och läst min blogg.

Det är som alltid lika roligt att kolla statistiken från dag till dag.

Antalet för förra månaden på besökare då var: 503 stycken och det är ju verkligen jättemånga för min del, för det är ju alltid det jag räknar och inte över andras bloggar.


Anledningen till detta höga antalet är väl förstås att bloggen länkas till Facebook efter varje inlägg plus att det också kan vara för att jag emellanåt skriver i Rampljuset www.bloggplatsen.se

Hehe, då får man ju även okända besökare över hela Sverige!


TUSEN TACK för att just Du läser min blogg!






 

Av Hanna Boman - 4 november 2013 20:10

Idag så kollade jag lite på reprisen av fredagens Doobidoo och fick se ett klipp av Papphammar.

Så då kunde jag ju inte heller låta bli att kolla en hel del Youtube-klipp via datorn sen, och här är då ett av dem!  

Av Hanna Boman - 4 november 2013 16:55

Ojojoj, inte visste jag att TV4:s program Halv åtta hos mig var ifrån Ronneby förra veckan. Men så var det visst, så nu idag har jag kollat på samtliga fyra programmen från förra veckan via www.tv4play.se 

Och det var ju fyra sköna människor som träffades för att bjuda varann på 3-rätters middag.    




       

Måndagens meny  utfärdad av Anders



     

Tisdagens meny utfärdad av Mona




     

Onsdagens meny utfärdad av Johanna


     

Torsdagens meny utfärdad av Torbjörn


Veckans vinnare blev Johanna med hela 24 poäng, så stort grattis till henne då!


 

Speakern för programmet

Helge Skoog




 


Av Hanna Boman - 3 november 2013 18:18

Idag då så traskade jag till bussen och tog mig ner till Pingstkyrkan (psst, säg det inte till någon att jag tog bussen). ;)
Men det regnade och jag var lite lagom sen!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~
En mycket fin & härlig gudstjänst på alla vis!
Parantation av de avlidna i församlingen under året som gått, för den här helgen är en sådan helg då man ska tänka lite extra på dem som gått före oss och lämnat jordelivet.

Även en fin dopgudstjänst där tre kandidater valde att döpa sig, alltid lika gott att få vara med på sådana ceremonier absolut!~ :)

Sen så var det Nattvard också och inte att förglömma så sjöng & spelade
On The Road, mycket bra...likadant här att det är roligt att få höra dem, eftersom de är så duktiga!

TACK för en bra & minnesvärd gudstjänst idag! :)





Kyrkkaffet efteråt

Av Hanna Boman - 2 november 2013 17:37

Jahaja, lördag idag och gudstjänst.
Hehe, ärligt talat så hade väl inte jag räknat med att det skulle vara gudstjänst just idag.
Men så var det visst,
Alla helgons dag...så varför inte egentligen?
Det är ju denna dagen då man ska minnas de som lämnat jordelivet före oss.
Och för mig är det då:
Farmor som lämnade oss den 29/5 - 2005
Morfar som lämnade oss den 23/11 - 2009

Ja, och sen är det ju Farfar också...men eftersom han dog långt innan jag kom, så känns ju inte det som så stor saknad.

Men det var en fin & lugn gudstjänst där Ulla & Ivar Karlstrand skötte och ledde gudstjänsten.
Sen så sjöng Ingvar Olblad!

En mycket fin gudstjänst helt klart! :)


Ingvar Olblad

Mingelfikat efteråt

Av Hanna Boman - 2 november 2013 14:21

Imorse tog jag bussen ut till kyrkan redan halv nio, tidigt! ;)
Men det var ju självförvållat, hehe!
Tonåringarna hade ju varit i kyrkan hela natten för att kolla på film, så jag bestämde mig för att åka ut och äta frukost med dem.
Så det var ju ändå skoj att åka ut och se ett gäng dönickar masa sig upp från sina bäddar inne i mysrummet! :)
Hehe, frukosten var framställd när jag kom dit och det hade väl Kyra gjort tror jag!

Go frukost var det i alla fall, mums! :)




Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards