Direktlänk till inlägg 19 december 2013

Viktväktarna

Av Hanna Boman - 19 december 2013 21:50

Ännu en vecka till viktväktarna och den sista för i år faktiskt!

Och vad pratades det om idag då om inte ännu mera lite jul som nu då står framför oss, och väldigt nära är den ju nu med.

8 tips för en lättare jul

  1. Jag gillar skaldjur så detta har jag ofta. Vi har ofta aktiviteter inplanerade, t ex ses vi ihop med våra vänner på långpromenad juldagen eller annandagen. Jag fortsätter motionera fast det är röda dagar. /Anette
  2. Mitt tips att man i förväg planerar att spara Veckobonusen och att man motionerar. Då kan man unna sig lite extra och ändå gå ner i vikt. Eller så äter man som om man går på jämviktsprogrammet och lägger till några ProPointsvärdeför att stå stilla i vikt. Det planerar jag att göra då jag inte har så mycket kvar att gå ner. /Mattias
  3. Vi har en tradition hemma hemma på julen med olika gottebord i olika rum. Detta har jag fått lära mig att handskas med då jag inte vill ta bort det från övriga familjen.Min metod är att jag strategiskt lägger ut checklistor där godisskålar finns. I förväg räknar jag ut ProPointsvärde på allt. Så varje varje gång jag går fram till godiset så ligger där en checklista och tittar på mig. Oftast slutar det med att jag inte tar något. Och det räddar min jul. /Katarina
  4. Jag tar fram mina allra bästa julrecept och skriver ner dem i receptskaparen. Jag gör små ändringar så de passar mina mål. Man har koll på det viset. Sen pyntar vi massor och planerar för allas julens höjdpunkter. Leker  med barnen och ser till att bullar och sånt går i första hand till dem, Pepparkakor är jättebra. Viktigast är att ha fina råvaror till matlagning och att hitta vintermotivationen. /Arletta
  5. Använd assietter istället för stora tallrikar med möjlighet att fylla med för mycket mat. Ät mat som mättar bra. Ett bra tips när man är sötsugen är att äta tärnad apelsin toppad med vanljkesella och lite riven mörk cholklad, mums! Ta vara på lediga dagar i jul och ge dig ut på många och långa härliga promenader med nära och kära. /Tina
  6. Man kan göra många goda sallader på röd -och vitkål/morötter/rödlök med mera, dressing på citron, god vinäger, och en massa färska örter - passar perfekt till julskinkan! På dessertbordet sätter man fram ett stort fat med skivad frukt, papaya, mango, med mera och till det serverar man en god vaniljsås. Man ska inte hoppa över pepparkakor, knäck och andra julfavoriter utan njuta av det också i måttliga mängder! Allt handlar om rätt inställning. /Åsa
  7. Alla har med sig tomma matlådor och när julafton är slut så delar vi på julmaten så att den familj som har julen inte har julmat i överflöd som skall ätas upp innan året är slut! Godis och choklad från ViktVäktarna är bra att ha, då kan man njuta! /Cina
  8. Sätt på en kanna kaffe, låt hemmet fyllas av nybryggt kaffe. Ta fram julpyntet och gör mysigt hemma. Tänd ljus och sätt på en mysig julfilm, Skär upp ett äpple och strö över kanel. Smutta en kopp kaffe smaksatt med kardemumma för extra julstämning. Fritt ProPoints värde och smakar underbart. /Matilda

Jahaja, och vad visade den däringa vågen idag då när jag ställde mig på den då? Jag hade ju en bra taktik från förra veckan att det skulle bli en massa minus, fast det blev visst inte så som jag hade tänkt...men den stannade i alla fall på 60,8 kg och blev ju då +0,8 kg. Men jag får väl vara glad för det ändå, jag ligger ju bra på min såkallade jämvikt, fast jag är ju GULDMEDLEM.

Hm, men frågan är ju egentligen nu då eftersom detta var årets sista vägning och möte. Hur kommer det att gå nu i två veckor utan avchecning? Nja, det får väl bli att verkligen hålla koll på vad man stoppar i munnen helt klart.

Relativt okej bra jobbat denna veckan Hanna! 





    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Boman - Torsdag 28 mars 23:23


Nu så har man fått gå in i påskens budskap, med allt vad det innebär med en fin Getsemanestund!                                                                           ...

Av Hanna Boman - Onsdag 27 mars 14:12


När man är som jag var lite igår, då får man ta sig tillbaks till Ortopedtekniska en snabbis även dagen efter! Nä, detta var inte alls bestämt när jag var på plats igår att jag skulle komma tillbaka idag. Men men, jag tog med mig två par skor för l...

Av Hanna Boman - Tisdag 26 mars 23:38

#melodifestivalen2024   ~~Egentligen ett av de bättre bidragen~~ ...

Av Hanna Boman - Tisdag 26 mars 22:18


Idag under eftermiddagen så har jag gjort ett besök på Ortopedtekniska för att kolla ut o göra en beställning på nya skor! När det var väldigt mycket snö i vintras, så ville jag ju förstås ha ett par rejäla vinterskor... men eftersom det nu inte är...

Av Hanna Boman - Måndag 25 mars 20:34

Johodå, idag på självaste våffeldagen så blev det minsann våffelfika på jobbet! Nu så jobbar ju jag alltid "kvällen" (14-18). Så de som var där tidigare fikade de på våfflor innan jag kom, troligen vid lunchtiden. Sen så då vi som var kvar hela e...

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards