Direktlänk till inlägg 17 januari 2014

Bussäventyr

Av Hanna Boman - 17 januari 2014 23:13

Jamen, vilket bussäventyr Julia och jag var med om ikväll då vi två skulle till kyrkan...hehe, Julia kom hem till mig idag efter skolan.

Eeeh, vi bestämde oss för att ta bussen från Sveas klockan tjugo i sju. När vi kommer till hållplatsen så fick vi ju vänta väldigt länge. Sen så kommer "usla" busslinje 7, men han bara kör förbi och pekar typ bakåt för att vi ska förstå att vi får ta nästa buss istället. "Jaha, tack för den ja...vad menar han med detta nu då?" Nästa busslinje som kommer sen är ju för sjutton 1:an som går ut till Lyckeby.

Men då den kom så fick vi ju ta den och åka ut till Lyckeby istället, eller? Neej, då vi hade gått på bussen så sa "smarta" jag till Julia; "Vi kan ju gå av vid sjukhuset och vänta på 7:an där, så kommer vi ju till kyrkan utan att behöva gå av vid stora vägen!"

Bussen stannade vid sjukhuset och vi var på väg att gå av, så säger busschaffisen; "Hallå, jag kör och lämnar av er vid Ekliden." Då bara vände jag mig mot henne som ett stort frågetecken och frågar; "Så du kör oss ner till Mariedal då, eller?"

Hon svarar; "Jaja, javisst...det gör jag!"

Så då gick ju vi tillbaka och satte oss igen, och var väldigt glada & tacksamma.

Jag bara sa till Julia: "Jahapp, det här kommer jag leva och minnas väldigt länge!" #nöjd


Eeeh, anledningen till detta var ju säkert för att innan vi gick på bussen inne i stan så frågade jag fall chaffisen visste nåt om varför 7:an bara körde förbi...men det visste hon inte och kunde väl bara beklaga!


/Tjingeling

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Boman - Torsdag 28 mars 23:23


Nu så har man fått gå in i påskens budskap, med allt vad det innebär med en fin Getsemanestund!                                                                           ...

Av Hanna Boman - Onsdag 27 mars 14:12


När man är som jag var lite igår, då får man ta sig tillbaks till Ortopedtekniska en snabbis även dagen efter! Nä, detta var inte alls bestämt när jag var på plats igår att jag skulle komma tillbaka idag. Men men, jag tog med mig två par skor för l...

Av Hanna Boman - Tisdag 26 mars 23:38

#melodifestivalen2024   ~~Egentligen ett av de bättre bidragen~~ ...

Av Hanna Boman - Tisdag 26 mars 22:18


Idag under eftermiddagen så har jag gjort ett besök på Ortopedtekniska för att kolla ut o göra en beställning på nya skor! När det var väldigt mycket snö i vintras, så ville jag ju förstås ha ett par rejäla vinterskor... men eftersom det nu inte är...

Av Hanna Boman - Måndag 25 mars 20:34

Johodå, idag på självaste våffeldagen så blev det minsann våffelfika på jobbet! Nu så jobbar ju jag alltid "kvällen" (14-18). Så de som var där tidigare fikade de på våfflor innan jag kom, troligen vid lunchtiden. Sen så då vi som var kvar hela e...

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards