Alla inlägg den 5 februari 2014

Av Hanna Boman - 5 februari 2014 22:26

Jaha, jag kom ju då som sagt ut till kyrkan till sist om än lite sent då.

Hehe, jag satte mig först och åt min medhavda macka och drack lite kaffe...jag kom alltså ut i tid till övningen, men ville bara fika lite först...innan jag var laddad för att sångöva typ.

Men övandet gick bra även efter jag hade kommit in och övade med dem, hehe! Jag hann väl åtmistone vara med och sjunga två till tre sånger, men som väl är så kommer vi inte att ha någon uppsjungning eller så förrns ett bra tag och det blir på Påskdagen. Så skönt att det bara var en helt vanlig övning som vilken övning som helt egentligen, hehe!


/Kram & Godnatt från "miss Trötter"

Av Hanna Boman - 5 februari 2014 21:50

Jomen visst, jag brukar tycka att mina så kallade "bussäventyr" är lite småroliga ibland...men detta var väl ändå droppen, om man nu kan kalla detta för ett bussäventyr!

Jag tog mig som vanligt bort till Sveas och väntade gladerligt på busslinje 7 som skulle gå klockan tjugo i sex. Jodå, "bussuslingen" kom väl något sånär i tid...men chaffisen släppte inte på mig utan sa bara;

"Du kan inte åka här, du får ta nästa."  Jag svarade; "Jaha, men då blir ju det 1:an och jag ska ut till Mariedal!?"

Han sa; "Jaja, men du får inte plats här för att det inte finns någon plats." Men han kunde släppa på två andra passagerare eller vad det nu var.

Fast jag har ju alltid Rolle med mig och det var väl inte han som fick plats då, men när han körde utifrån hållplatsen så sneglade jag lite lätt i barnvagnsutrymmet och där var minsann inget som stod ivägen vad jag kunde se i alla fall!


Sen var jag väldigt fundersam om jag skulle traska hem igen och strunta i alltihop, men till sist så kom 1:an och jag åkte med den till sjukhuset för att göra bussbyte där istället.

Hmm, det "roliga" då var ju att det inte verkade komma någon 7:a...utan jag hade sån go lust att bara gå över vägen och ta en buss hem istället, men jag satt och höll på att skriva ett sms...då kommer bussen och jag går på.

Så jag kom ut till kyrkan i alla fall, om än lite sent bara, men "bättre sent än aldrig"...brukar man väl säga.


/Tjingeling





 


  




Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards