Alla inlägg under april 2014

Av Hanna Boman - 6 april 2014 19:21

Eftersom det även denna veckan blev söndag så tog jag mig ut till kyrkan idag. Hm, jag hade ju tänkt att cykla ut idag, men vädrets makter tyckte väl inte riktigt så.

Jag kände mig superladdad igår för att sätta mig på cykeln idag, men blev inte riktigt som jag hade tänkt.

(Hm, detta var väl bara en liten parantes i det hela)


En väldigt fin gudstjänst där Marianne & Magnus spelade och sjöng...ja, Marianne spelade och Magnus spelade då.

Denna gången så var det lite "Barnens minuter" i början av gudstjänsten och det var endast ett barn som tog sig fram med sin mamma...lilla Stina. :)

Kul att ha lite "Barnens minuter" för barnen ibland också, det var väldig längesedan som det stod med i varje gudstjänst.

TACK för det Violet! :)




 




 

Liten Mingelfika efteråt



Av Hanna Boman - 5 april 2014 18:53

Idag på förmiddagen så var vi från Second Voice och sjöng ute i Second Hand i Bergåsa.

Först så höll vi till inne vid Café 2 och där sjöng vi sex sånger. Så himla roligt att sjunga även där ute, detta gjordes i höstas också...men då var inte jag med.

Efter det sen så blev vi bjudna på kaffe & bulle & kaka ute i garaget, men vi satt ute i solen. Sen så blev det ett par tre sånger ståendes utanför också för att sjunga för folket som var där.


 





 





  

Av Hanna Boman - 4 april 2014 23:32

Ooooh hjälp vad vi har frossat i snacks den här kvällen, det är ju inte nådigt. Hehe, lite så tänkte väl jag innan jag tog mig ut till kyrkan ikväll.

För "stackars jag" inbillade ju mig självklart att det bara skulle vara chips & ostbågar & jordnötter & popcorn & massa godis.

Men så var som väl var inte fallet, utan vi eller tonåringarna stod i köket och gjorde minipizzor & tunnbrödsrullar & gurkstavar & morotsstavar & dipsåser & hemgjorda chips.


Sen så hade vi en liten tipspromenad där alla innan skulle skriva ner tre påståenden om sig själv varav ett av dessa tre skulle vara falskt. Och då var tanken att man skulle veta vilket av dessa som var de falska.

Och det var ju sannerligen inte lätt och veta.

Hehe, mina tre påståenden som jag skrev var som följer:


  • När jag var liten så ville jag bli tandläkare
  • Jag är 22 år
  • Jag är född i Örebro

Sammanlagt så var det 17 tipsfrågor uppsatta runt i typ hela kyrkan, så man fick ju motion i alla fall. :)

Efteråt sen så frågade jag Kyra hur många rätt jag hade och det var hela 4 rätt, så jag var den som hade minst antal rätt helt enkelt.

Eeeh, bra jobbat Hanna!




    



TACK för en fantastiskt trevlig kväll! :)







  •  
 
Av Hanna Boman - 4 april 2014 14:32

Jahaja, jag vet ju precis vad jag ska skriva nu efter att ha sett två veckor av Halv åtta hos mig med den nya speakern.

Vilken fantastiskt stor och mycket bättre skillnad att få ha Pia Johansson där istället. Okej, det två första avsnitten från förra veckan kände väl jag lite sisådär med den nya rösten...men tänkte senare; "Jaa, man kanske behöver lära sig henne lite först!"


Och det har jag gjort nu, jag tycker ju att det verkligen var dax att byta nu om inte för längesedan egentligen...fast nu är det äntligen gjort, hehe!




 

Pia Johansson

VÄLKOMMEN till Halv åtta hos mig



Med andra ord så kommer jag att följa programmet denna säsongen, punkt slut!

Av Hanna Boman - 3 april 2014 21:34

Nu tror väl ni som läser min blogg att jag är knäpp, eller? 

Hehe, eftersom jag skriver ett inlägg till denna veckan med rubriken Viktväktarna.

Men nej, så farligt är det väl inte ändå...jag bara kände för att gå på denna veckans sista möte också, nu när jag spelade så pass "morgonpigg" i tisdags och tog mig dit till första mötet som då är klockan 9:30.

Men eftersom jag redan hade varit och vägt mig i tisdags så gick jag bara in och satte mig på plats, fast självklart så var det ju då samma innehåll ikväll som i tisdags...kände väl bara att testa hur mycket jag kom ihåg och jag kom ju ihåg det mesta, hehe!

Satt väl och flinade lite då och då där i början då Stina började med att sjunga "Små grodorna", för det handlade ju om midsommar den här veckan...elva veckor kvar "bara".

Man känner ju igen "sina" kamrater som man brukar träffa på torsdagarna, så det var väl lite därför jag ville ta mig tillbaka igen denna veckan...en så enkel förklaring på det hela då ja! 





 

Av Hanna Boman - 3 april 2014 21:12

Jajemen, nu i eftermidags så har vi haft en supermysig fikastund. Och vilka var det som var med där då?

Jodå, Stina & Maria & Karin & jag förstås. Vi träffades på det "nya" stället Café Nostalgi och det var verkligen hur mysigt ställe som helst att fika på. Så om nu jag känner dessa "flickorna" rätt, så lär det nog bli fler fikastunder där...eller hur? ;)

Ojojoj, vad många goa skratt det blev och vad roligt vi hade!


 

Mitt fika bestod av:

Café Latte & Kycklingbaguette


TACK för en fantastiskt rolig & trevlig eftermiddag, kom man sent kommer att glömma! :)



Av Hanna Boman - 1 april 2014 21:25

Jaja, jag har varit och "sångövat" nu ikväll ihop med en massa andra sångglada människor.
Nu kändes så mycket mer uppiggande att vara med och öva denna veckan, vissa gånger har det bara känts motigt att ta sig dit...men nu var det riktigt kul och är ju alltid kul att sjunga i denna kören, för det är alltid så pass många varje vecka som uppemot kanske 30-40 sångare.

Sen en fantastiskt duktig och rolig körledare förstås. Det är ju det som är hela grejen och "pricken över i:et" liksom!

/Tjingeling

Av Hanna Boman - 1 april 2014 11:40

Ojojoj, det är ju inte torsdag idag och jag har redan varit hos Viktväktarna.
Jag fick väl bara ett ryck och ta mig dit redan idag, har typ fokuserat och tänkt relativt länge på att "denna tisdagen ska jag ta mig iväg den första tiden 9:30."
Ville "chocka" Stina lite att jag faktiskt kan ta mig iväg till den tidiga tiden, fast lyckades väl inte...hehe! ;)

Idag så handlade mötet om "TIO veckors plan"
Och då är det ju "bara" tio veckor kvar till Midsommar! :)
Fast det är väl inte riktigt det jag tänker på just nu, utan Påsken ligger ju faktiskt allra först av storhelgerna då!

Och nu då så kommer vi väl till vad vågen visade då jag ställde mig på den, yes...på mindre än en så blev det ett rejält minus.
Vågen visade idag 60,4 kg och det blev ju då -0,9 kg! :)

Riktigt bra jobbat denna korta veckan Hanna, så jag är riktigt nöjd! :)


 


Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards