Alla inlägg under juli 2014

Av Hanna Boman - 22 juli 2014 23:42

Jaha, och då har man varit till Viktväktarna idag igen...fast nu var det ju två veckor sedan sist och det är för att det är sommartider nu och bara öppet på tisdagarna då.

Idag då så pratades det om "Smarriga sommardesserter" och vad man tycker om, sött eller salt? Och vad tror ni att jag svarade på den frågan då den kom till mig? Äsch, är väl inte så lätt att gissa va? Men jag svarade: "Sött!" Fast ska jag vara ärlig för det ska man ju vara, så gillar jag ju även "Salt" också.


Sen så kommer vi väl till vad den där "usla vågen" visade idag då. Eeeh, vill ni veta? Jopp, jag ska berätte det eftersom jag alltid gör det och har gjort. Inte riktigt glad blev jag ju, men men. Vågen stannade på 61,5 kg som då resulterade i att det blev +1,1 kg. Men jag ligger ju fortfarande under 62 kg, fast när jag ställde mig på vågen först så visade den faktiskt på typ 62,3 kg och jag fick en smärre chock, men skyllde på skorna att jag hade dem på mig...så då tog jag av mig dem och då stannade den på 61,5 kg.

Hm, men jag ska ändå tänka mer på vad jag stoppar i mig och inte. Och det ska säkert inte vara några problem, eller?

Jag menar ju att det är ju två veckor till nästa vägning igen.


Så kom igen nu då Hanna och visa att det blir ett bra minus till nästa gång! 





   

Av Hanna Boman - 21 juli 2014 00:00

Idag var det skärgårdslägrets Avslutningsgudstjänst med allt vad det innebär. En som vanligt fin och bra gudstjänst enligt mitt tycke då ju och jag tror nog många med mig kanske tycker detsamma, hehe! :)


Mötesledare för idag var Anders Börjesson och predikant var Stefan Nordström vilket var roligt att få höra honom predika! :)



 


 


Sen efter gudstjänten så var det ju förstås kyrkkaffe för oss som inte var med på lägret, men eftersom jag var med där i stort sätt hela dagen så fanns det middagsmat till även mig. :)



 



   






Av Hanna Boman - 19 juli 2014 23:11

Sista kvällen som alltid då det är Skärgårdsläger då är det Gospel Night ute i Tältkyrkan och så även denna kvällen. Då sjungs alla sångerna/låtarna som de har lärt sig under hela veckan och det är verkligen en jättehärlig kväll att vara med om.


Alltså jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, utan skrivaer väl bara nu att det var en fantastiskt fin och bra gudstjänst. En gudstjänst som jag nog lär bära med mig länge, åtminstone känns det så nu! 



 




   

Av Hanna Boman - 19 juli 2014 16:59

Idag på förmiddagen så var Skärgårdslägret inne i stan och sjöng, trevligt att få se dem här inne i stan också. Då är det ju lätt att ta sig dit. Sen var det ju ett fantastiskt fint sommarväder...så skönt! 


Självklart så serverades det ju kaffe & saft & kaka som var gott!



 



    



Av Hanna Boman - 18 juli 2014 22:33

Nu idag under eftermiddagen så träffades vi äntligen Josefine och jag. Det är ju inte så lätt nu längre att träffas när som helst då hon nu mera bor uppe i Timrå.

Men nu så har hon varit här nere denna veckan för att träffa lite gamla vänner och så.

Vi träffades på Wachtmeister och tog bara två steg bort till Café 1344 och då beställde jag en Pasta med Fläskfilé & Cocacola zero förstås. Mums, vad gott det var alltså...wow!



 




TACK för en trevlig stund idag Josefine!   



Av Hanna Boman - 17 juli 2014 23:51

Skärgårdlägret är ju i full gång nu den här veckan och som alltid på torsdagskvällen så är de i Kristianopels kyrka och även samma tid också klockan 20. Varför ändra på traditionerna egentligen?

En mycket fin och härlig gospelgudstjänst av cirka 30-talet ungdomar. En helt fantastisk kväll! :)





   



 


 



 



     






Av Hanna Boman - 14 juli 2014 19:10

Jag sitter just nu och lyssnar på en gudstjänst som sändes igår i Sveriges Radio P1.

Nu så lyssnade jag ju på den även igår via nätet och

Det bästa med gudstjänsten är ju faktiskt att Dan-Inge Olsson & Emma Olsson & Elin Andersson & Frida Dahlén.

Predikan höll Britta Hermansson i och där då så har jag ett litet vagt minne av att hon var med som ledare på ett av mina Skärgårdsläger på 90-talet då. av mina Skärgårdsläger på 90-talet då förstås.


Jomen visst är det sant att hon var med på ett av mina läger och det var 1994. Eftersom jag har verkligen sparat samtliga deltagarlistor från de lägrena jag var med på då. Låter kanske lite knäppt, men lite roligt att spara på trots allt...även om adresserna och inte heller alla namnen stämmer NU. Fast ändå lite roligt att ha kvar, hehe!



Kändes lite som att man satt och var med på ett Skärgårdläger lite sådär, antagligen för att bl a Dan-Inge Olsson var med nu här och var mötesledare.



 

Britta Hermansson


 

Dan-Inge Olsson

















Av Hanna Boman - 14 juli 2014 13:40

~~Jaop, det blev ett litet fel med uppdateringen igår...eftersom inlägget blev på något

vänster inte sparat, så här kommer nu ett nytt "försök" då!~~


I helgen så var det en så kallad Jubileumshelg på Olsängsgården och för 50 år sedan startade Skärgårdsläger ute på Olsängsgården.

Och inför denna helgen så var vi som varit med på lägret någon gång under dessa 50 åren inbjudna till en helg i nostalgins tecken. Jag själv var med i 6 år på detta fantastiska lägret och det var åren 1994-99.

Så är detta lägret att har man en gång varit med, så bara måste man komma tillbaka år efter år och så gjorde ju då även jag, tada! :)


På fredagskvällen så var det bildvisning genom alla åren och det var riktigt kul att få se, eeeeh...kanske inte då man inte själv var med, men under de åren som jag var med var det inte så värst mycket fotograferande fick jag veta sen. Så inte några bilder på mig alls, och inte heller då jag varit med ut för att bara hälsa på.

Men en bild var jag med på i alla fall och då var det bara på min ryggtavla, och det kan kanske ha varit 2008 eller 2009. Men ack vad roligt att få minnas tillbaka lite på tidigare läger! :)


 

Detta rummet bodde Sara och jag på ute i Storstugan, för är det Skärgårdsläger så är det där man ska bo...enligt oss två då!




 

Gert Gustafsson





 



På lördagen så var det Bibelstudim & Fika & Sångövning & Middag & Samvaro med varann & Kvällsmat & Jubileumsmöte (Tältmöte) & Korvgrillning & Andakt... Agendan är den samme nu som då, så inte mycket ändrat där inte. Självklart så var det ju Flagghissning & Frukost också innan.



         


           


       


Här är då hela helgens matbilder

 (på ett Skärgårdsläger äter man mycket & ofta)




   

Bilder från lördagens Jubileumsmöte

(tyvärr inga körbilder,

för att jag själv var med och sjöng)


Bara en liten sak till som jag måste skriva också och det är att få stå uppe på den scenen i lördagskväll kändes ju väldigt nostalgiskt på något sätt, eftersom det nu var hela 15 år sedan som jag var med på självaste lägret som deltagare.


Under hela helgen så var vi "bara" 20 stycken som var med och var nostalgiska till 110% tror jag allt. Men av dessa 6 åren som jag var med så var det bara jag och en till, fast självklart så var det ju ledare som var med också...men annars så var det mestadels av den äldre staben som var där, vilket självklart också var roligt!



TACK samtliga som anordnade den här helgen som fick oss eller i alla fall mig att bli väldigt nostalgisk på många sätt. Igår då man skulle åka hem därifrån så kändes det lite som att man skulle vilja vara kvar på årets läger också som då sattes igång igår vid lunch. 





Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards