Direktlänk till inlägg 21 september 2014

Fantastisk helg på Olsängsgården

Av Hanna Boman - 21 september 2014 21:35

Jodå, som ni redan vet så åkte ju vi från Fredax ut till Olsängsgården redan i fredagskväll...så det behöver jag ju inte berätta om igen, eller hur?






LÖRDAGEN:

Dagen där började ju då med frukost och Jan hade glömt att köpa ost, hehe! Fast det fanns ju andra pålägg, så vi klarade ju oss och även jag.


   Min frukost och det blev cornflakes & mjölk,

har inte jag ätit på 100 år...gott!

(sen två mackor vid sidan om)



Sen framåt halv tio så kom de övriga från församlingen och de hade ju då sin medhavda fikakorg med sig, som det brukar börjas med.

Efter det sen så hade vi ett församlingsmöte och där började ungdomarna att spela upp ett drama, som handlade om Krister. Jiahaa, jag vet inte riktigt hur jag ska kunna sammanfatta det...men ett väldigt bra drama som handlade om hur det faktiskt kann vara under en vecka i kyrkan, där veckorna bara går och går.


Jahapp, och så blev det visst en liten sammanfattning här ändå (tyvärr inga bilder på detta).


Jag vet väl inte om jag kommer ihåg direkt vad vi gjorde, eller jo...det gör jag ju förstås, men inte i rätt ordning om jag säger så då.


Ett BIBELSTUDIUM hanns ju förstås med och hanlade om boken Job i BIBELN.

 




   

Lunch: Kycklingfilé & rotfrukter & klyftpotatis

Efterrätt: Äppelpaj & vaniljsås


Under eftermiddagen sen så var det lite utelekar, som jag inte riktigt minns vad det var för något...för jag satt ju bara uppe på verandan och tittade, hehe! Men de verkade ju ha roligt i alla fall.


Tipspromenad gjordes ju förstås också, fast det var inte några "kunskapsfrågor" utan "tycker att"-frågor. Vad man tycker om en del i församlingen och lite annat, men det mesta vad om kyrkan och församlingen. Och om jag ska vara ärlig, så gick inte jag den promenaden...utan promenarade ut i köket och satte mig där och fick svara på frågorna.


Lite senare sen framåt klockan sex så var det grillning och där fick vi göra våra egna grillspett och till detta sen så var det potatissallad & bröd & vanlig sallad. Mumsfilibaba!



 




Lite samkväm med lekar och så. Leken hette TRESTEGSCHARAD, en lek som jag aldrig har lekt tidigare. Åååh, känns så svårt att förklara hur den gick till. Känns mycket lättare att tala om det lajv istället, för det gjorde jag idag för en i församlingen under kyrkkaffet.


Andakt var det ju förstås också inne i "kyrksalen" där det sjöngs lovsånger och tändes ljus framme på altaret för de som ville eller kände att de behövde helt enkelt.


 



Efter andakten sen så för ungdomarna och oss lite "äldre ungdomar" som skulle ligga över en natt till, var det en massa spel som spelades ute i matsalen, bl a Ligretto & Varulvarna i Klågerup...definitivt inga spel för mig, så jag satt mestadels bara och tittade på typ.


 


   


Ett gäng spelade Brainstorm och då var jag med där istället, fast vi spelade det inte så länge...för en del av delarna till spelet hade tydligen försvunnit. Men det är ett spel som jag klarar av i alla fall. Punkt slut!



 




SÖNDAGEN:

Jodå, idag så började väl dagen precis som igår...med frukost vid halv nio.


 


Klockan tio sen så började gudstjänten i vanlig ordning, och det var en ganska många av de äldre som inte sov över som kom tillbaka för att fira gudstjänst.



 


   




 

Kyrkkaffet




STORT TACK
för en fantastiskt trevlig helg!








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Boman - Onsdag 27 mars 14:12


När man är som jag var lite igår, då får man ta sig tillbaks till Ortopedtekniska en snabbis även dagen efter! Nä, detta var inte alls bestämt när jag var på plats igår att jag skulle komma tillbaka idag. Men men, jag tog med mig två par skor för l...

Av Hanna Boman - Tisdag 26 mars 23:38

#melodifestivalen2024   ~~Egentligen ett av de bättre bidragen~~ ...

Av Hanna Boman - Tisdag 26 mars 22:18


Idag under eftermiddagen så har jag gjort ett besök på Ortopedtekniska för att kolla ut o göra en beställning på nya skor! När det var väldigt mycket snö i vintras, så ville jag ju förstås ha ett par rejäla vinterskor... men eftersom det nu inte är...

Av Hanna Boman - Måndag 25 mars 20:34

Johodå, idag på självaste våffeldagen så blev det minsann våffelfika på jobbet! Nu så jobbar ju jag alltid "kvällen" (14-18). Så de som var där tidigare fikade de på våfflor innan jag kom, troligen vid lunchtiden. Sen så då vi som var kvar hela e...

Av Hanna Boman - Måndag 25 mars 12:42

TEMADAG!   På dagen idag då är det väl så man måste frossa i våfflor både avigt och rätt va?  För någon annan dag under året så kan man inte äta nån våffla, eller?  Johodå, visst kan man äta våfflor vilken anna dag som helst på året!   Än...

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards