Alla inlägg under september 2014

Av Hanna Boman - 23 september 2014 21:12

Tjohoo, nu så ska ni minsann få höra...eller läsa då! Att idag har jag varit återigen på Fiskis & Svettis, och var då på gymmet och hade bokat tid med en instruktör den här gången.

Justja, jag kan ju tala om det också...att jag efter förra gången jag var där så ringde jag till min sjukgymnast på Habiliteringen och "chockade" väl henne litegrann, nejdå. Det gjorde jag inte, utan hon blev glad att jag äntligen hade tagit mig i kragen och testat på något sådant. För den gången som jag var där då var det ju Öppet Hus och då testade jag ju "bara" på Crosstrainer.

Så efter att vi hade pratat lite där då, så skickade hon ett FaR till mig...och för er som inte vet vad det är för något, så står det för Fysisk aktivitet på Recept

Men nu den här gången så var jag ju då ihop med en instruktör som hjälpte mig lite med diverse maskiner och lärde mig hur dem fungerade.

Kommer jag få någon träningsvärk imorgon då? Njaej, jag skulle ju bli väldigt förvånad om jag skulle få det. Eeeh, låter det lite kaxigt kanske? Jaa, det gör det kanske...men nu var det ju bara till att testa på maskinerna.

Så nästa gång kanske, när jag nu kommer ta mig dit...det lär ju tiden få utvisa.


Aja, ni lär väl få se det här i bloggen efter jag har varit där nästa gång...eller hur?






 







Av Hanna Boman - 21 september 2014 21:35

Jodå, som ni redan vet så åkte ju vi från Fredax ut till Olsängsgården redan i fredagskväll...så det behöver jag ju inte berätta om igen, eller hur?






LÖRDAGEN:

Dagen där började ju då med frukost och Jan hade glömt att köpa ost, hehe! Fast det fanns ju andra pålägg, så vi klarade ju oss och även jag.


   Min frukost och det blev cornflakes & mjölk,

har inte jag ätit på 100 år...gott!

(sen två mackor vid sidan om)



Sen framåt halv tio så kom de övriga från församlingen och de hade ju då sin medhavda fikakorg med sig, som det brukar börjas med.

Efter det sen så hade vi ett församlingsmöte och där började ungdomarna att spela upp ett drama, som handlade om Krister. Jiahaa, jag vet inte riktigt hur jag ska kunna sammanfatta det...men ett väldigt bra drama som handlade om hur det faktiskt kann vara under en vecka i kyrkan, där veckorna bara går och går.


Jahapp, och så blev det visst en liten sammanfattning här ändå (tyvärr inga bilder på detta).


Jag vet väl inte om jag kommer ihåg direkt vad vi gjorde, eller jo...det gör jag ju förstås, men inte i rätt ordning om jag säger så då.


Ett BIBELSTUDIUM hanns ju förstås med och hanlade om boken Job i BIBELN.

 




   

Lunch: Kycklingfilé & rotfrukter & klyftpotatis

Efterrätt: Äppelpaj & vaniljsås


Under eftermiddagen sen så var det lite utelekar, som jag inte riktigt minns vad det var för något...för jag satt ju bara uppe på verandan och tittade, hehe! Men de verkade ju ha roligt i alla fall.


Tipspromenad gjordes ju förstås också, fast det var inte några "kunskapsfrågor" utan "tycker att"-frågor. Vad man tycker om en del i församlingen och lite annat, men det mesta vad om kyrkan och församlingen. Och om jag ska vara ärlig, så gick inte jag den promenaden...utan promenarade ut i köket och satte mig där och fick svara på frågorna.


Lite senare sen framåt klockan sex så var det grillning och där fick vi göra våra egna grillspett och till detta sen så var det potatissallad & bröd & vanlig sallad. Mumsfilibaba!



 




Lite samkväm med lekar och så. Leken hette TRESTEGSCHARAD, en lek som jag aldrig har lekt tidigare. Åååh, känns så svårt att förklara hur den gick till. Känns mycket lättare att tala om det lajv istället, för det gjorde jag idag för en i församlingen under kyrkkaffet.


Andakt var det ju förstås också inne i "kyrksalen" där det sjöngs lovsånger och tändes ljus framme på altaret för de som ville eller kände att de behövde helt enkelt.


 



Efter andakten sen så för ungdomarna och oss lite "äldre ungdomar" som skulle ligga över en natt till, var det en massa spel som spelades ute i matsalen, bl a Ligretto & Varulvarna i Klågerup...definitivt inga spel för mig, så jag satt mestadels bara och tittade på typ.


 


   


Ett gäng spelade Brainstorm och då var jag med där istället, fast vi spelade det inte så länge...för en del av delarna till spelet hade tydligen försvunnit. Men det är ett spel som jag klarar av i alla fall. Punkt slut!



 




SÖNDAGEN:

Jodå, idag så började väl dagen precis som igår...med frukost vid halv nio.


 


Klockan tio sen så började gudstjänten i vanlig ordning, och det var en ganska många av de äldre som inte sov över som kom tillbaka för att fira gudstjänst.



 


   




 

Kyrkkaffet




STORT TACK
för en fantastiskt trevlig helg!








Av Hanna Boman - 20 september 2014 00:18

Nu denna helgen så är det församlingshelg ute på Olsängsgården, och då har vi i Fredaxgänget första kvällen för oss själva...precis som vilken fredag som helst egentligen. :)
Så ikväll har det ätits pizza och programmet för hösten är planerad.
En hel "drös" med ungdomar är med här ute ikväll och är nog även hela helgen.
Nu så är det filmtajm, men jag är inte med eftersom jag inte är någon större filmmänniska.

Men kvällen har varit helt okej, får väl jag säga nu då...som gör mitt sista som tonårsledare efter en ohygglig massa år! :)

/Tjipp & hej

[Bild]

Av Hanna Boman - 18 september 2014 22:48

Jaha, vad är det för en dag idag om inte torsdag? Jomen visst är det torsdag och jag har ju då självklart promenerat till viktväktarna. Hehe, jag brukar ju göra det på torsdagarna så även idag då. ~Blablablabla!~

Och vad pratades det om på mötet denna gången då? Jodå, det pratades ju "Träning i fokus  HÖG & LÅG INTENSITET"

Med andra ord om hur vi fokuserar på träning. Och vad jag tycker om vad det gäller träning är ju ganska uppenbart vid det här laget, i alla fall för er som känner mig. För då är det ju cykelturer, fast det är ju då för mig allra mest på våren & sommaren. Jamen visst händer det väl under höst & vinter också, fast då blir det ju nästan bara till och från Cityhallen typ.

Jag är ju inte den som gillar att ta sådana däringa långpromenader direkt, där går ju gränsen för mig...hehe!


Sen kommer vi väl till vad vågen sa till mig eller visade då jag "hoppade" upp på den. För den pratar ju inte sådär jättemycket som väl är kanske. Men den var ju riktigt snäll emot mig denna veckan också, för den visade 60,9 kg och det resulterade ju i +/-0 kg. Så jag får ju vara nöjd och tacka vågen så mycket för det, även om jag kanske skulle vilja ha lite mera minus...så var det ju inget plus.

Det roliga är ju ändå att jag har ju inte varit så arg, som jag kanske tyckte att jag skulle vara även om det varit ett rejält minus veckan innan och varit glad för det.


Jajaja, nu har väl jag skrivit av mig för denna gång...hahaha!

Bra jobbat Hanna helt enkelt!  






   

Av Hanna Boman - 17 september 2014 22:33

Jodå, visst har det varit körövning även denna kvällen och det var väl inte så värst många. Hehe, vi var sammanlagt hela 5 stycken och det var vara damer...så vi kallades oss för "Markus damkör" eftersom han var ju också där och satt vid flygeln.

Wow, alltså den här gången tyckte jag att det kändes riktigt roligt att sjunga...för annars brukar jag tycka att det går lite sisådär på vissa övningar, men ikväll kändes det som att det kändes helt okej.

Undrar egentligen lite just nu, vad man ska göra eller jag ska göra för att få det till mer motiverande.

Eeeh, jaop...det tåls nog att funderar på tror jag och då ska jag ju göra det för egen räkning och inte för någon annans!



/Tjingeling








Av Hanna Boman - 16 september 2014 22:33

Hej & hå!

Jomen visst prommenerade jag ner till körövningen ikväll för att sjunga lite goa sånger. Hmm, jag var ju inte där förra veckan...så då var det väl dax att ta mig tillbaka ikväll igen, eller hur?

Oooh, det är ju alltid roligt att sjunga och öva. Nu övar vi väl inför gudstjänsten som vi ska vara med och sjunga sen 5 oktober. Och det är ju egentligen inte så lång kvar dit, för tiden går ju så otäckt fort.

Eeeh, nu vet jag ju inte hur många vi var som sjöng idag...men det vet jag ju förstås aldrig då det gäller Second Voice, för då är det alltid nästintill fullsatt och det är ju det som gör att det är så roligt.




 

Av Hanna Boman - 15 september 2014 22:10

Oups, jag är fullt medveten om att det var söndag igår och jag var i kyrkan på gudstjänst.

Jag brukar ju alltid uppdatera och skriva samma dag, men det blev visst inte riktigt så igår. #förlåtmigfördet

Hehe, man brukar ju säga: "Bättre sent än aldrig!"

Men som sagt så var jag ju då ute i kyrkan på gudstjänst igår och det var ju inte vilken gudstjänst som helst, eftersom vi välkomnade in åtta konfirmander till att läsa konfirmation under det här året eller läsåret 2014/15.

Fatta vad roligt, eftersom det var fem år sedan sist som vi hade en konfagrupp och nu då är det åtta stycken dessutom.

Yes!   


Självklart så var det ju predikan också, som handlade om "den gyllene regeln".




 




 

De åtta konfirmanderna




 

Mingelfika





Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards