Alla inlägg den 25 januari 2015

Av Hanna Boman - 25 januari 2015 21:15

Idag på förmiddagen så knatade ju jag ner till Pingstkyrkan (igen) och var med på deras gudstjänst för

Små & Stora.

Eeeh, tredje söndagen den här månaden...och jag som tidigare tänkt att "en söndag i månaden", men ibland blir det inte riktigt så. Jag kan inte räkna så bra alla gånger, haha!


En fantastiskt fin & bra gudstjänst på alla vis, där Maria och Astrid som var mötesledare och gjorde det bra med lite olika hyss och så. Jag vet väl inte riktigt hur jag ska beskriva det, men de hade ställt fram Julkrubban (fast bak & fram)...för vid det här laget så är ju julen förbi för ett bra tag sedan. Men det var en del små handgjorda dockor som ville komma hem till sina "ägare", så därav anledningen...hehe!

Sen så var det en liten tävling om att pussla ihop ett pussel av frigolit, och det var en vuxen som fick göra det tillsammans med några barn också...för det gick visst inte så bra. Men med barnens hjälp och då funkade det!


Och sen så sjöng ju barnkören Joyful några sånger, vilket de ofta gör då det är gudstjänst för Små & Stora.



   


   



 

   Trasdockorna



 



 

Pannkakor & kaffe efter

gudstjänsten, nere i Café Ankaret












 

Av Hanna Boman - 25 januari 2015 08:48

Wow, vilken fantastiskt trevligt & roligt 50-årskalas man var på igårkväll nere i Pingstkyrkan.

En hel del trevliga och bra tal till jubilaren Ola Erserum, jaa...det var ju inte bara tal utan en hel del sång & musik också.

God mat serverades ju förstås också och det var:

Potatisgratäng & kyckling & fläskfilé &sallad & tomatsallad & sås.

Till efterrätt serverades:

Kaffe & Semla (...jag har ätit två semlor i år, hehe)







 



   





   








 





TACK för ett fantastiskt & oförglömligt trevligt 50-årskalas! 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards