Alla inlägg under februari 2015

Av Hanna Boman - 7 februari 2015 22:48

Eeeh, jag vet väl inte riktigt vad jag ska skriva...men nu har vi haft en fantastiskt bra dag uppe i Holmsjö & Allhallen med fyra olika sorters körer som sjöng, det var Second Voice & Sillhövda/Tvings kyrkokör & Gullabo Gospel & Joy of Living.

När vi kom dit så var det ju förstås soundcheck och därefter var det fika innan vi övade ihop oss med den sången som vi alla körer skulle sjunga som sista. En väldigt rolig & trevlig dag!

Sen var det Loppmarknad & försäljning av korv bröd.



 






   



 




   



 

Av Hanna Boman - 6 februari 2015 22:03

Hehe, om jag ska vara ärlig vilket man ska vara har jag hört?

Först och främst så sov jag typ länge idag, det brukar väl inte höra till vanligheterna precis då det gäller mig!

Men sen under dagen har jag väl inte gjort något storslaget, utan bara slappat och tagit det lite lugnt typ. Fast sen framåt senare på eftermiddagen så blev det lite halvt om halvt fart på mig minsann.

Tog mig fort ut på stan innan affärerna stängde för dagen klockan sex. För jag skulle ju ha mig ett paket nya tandborstar på Apoteket, det är där mina tandborstar alltid köps nuförtiden...för jag tycker om dem allra bäst!

Men idag så blev det inte TePe, utan tandborstar som är märkta med bara Apoteket.

Jag fick hjälp av en som jobbade där och då fick det bli dem denna gången plus att jag alltid och tycker det känns bäst att ha extra mjuka också. Så det fick det bli, fast istället för 6-pack så blev det 4-pack...för det var vad som fanns av de tandborstarna.


Kanske ett ganska fjantigt inlägg, men jag ville bara skriva lite och tala om vilka tanborstar det blev. Kommer kännas "spännande" att borsta sina tänder med en sådan tandborste nu snart!




 

Tepe-tandborstar






 

Apotekets tandborstar








Av Hanna Boman - 5 februari 2015 21:57

Jamen jag var ju visst lite dubbelbokad nu ikväll, för våran lilla Husgrupp från kyrkan hade ju träff ikväll...men den träffen avbokade jag lite lätt via mail typ.

Och det var för att vi ikväll hade vi lite informationsmöte för personalen som jobbar i Café 2, jag kände lite att jag inte kunde missa det...så därför tog jag mig dit istället (en liten fågel kvittrade i mitt öra och tyckte att "Du ska dit, det är viktigt")

En mycket trevlig samling och att få träffa sina kollegor, utan att man jobbar. Fast alla jobbar ju inte samtidigt heller, och jag jobbar bara två måndagar i månaden. Sen så kommer jag så småningom att få gå in och jobba någon lördag också, vilket säkert kommer bli roligt.

Eeeh, jag är ju den som bara sitter i kassan och tar hand om kunderna/gästerna...vilket jag trivs med eftersom jag tidigare har ju jobbat i kassan, fast var ju ett bra tag sedan sist i alla fall!


Sen så var det ju självklart lite fika också och inte vilket fika som helst, för det serverades en god smörgåstårta och sedan var det en varsin muffins till efterrätt också.


Gott som bara den alltså! 



...sen så kan man ju undra lite varför jag inte tog någon "matbild", men denna gången kände jag bara inte riktigt för det bara. Tyvärr! 








 

Av Hanna Boman - 4 februari 2015 11:50

Oups, nu glömde ju jag igår när jag skrev mitt inlägg om Viktväktarna och tala om att det faktiskt denna veckan är det Öppet Hus och med det menas att man får ta med sig en vän eller vänner för att kanske ge dem lite info av vad verkligen Viktväktarna är för något.

Nu igår då jag var där, så var det ju inte någon "nykomling" i just den bemärkelsen (utan var väl samma skara, som brukar vara där på tisdagarna och lunchklassen).

Och Öppet Hus är det då på alla orter i hela Sverige där det då finns Viktväktarna förstås.






 









 



Av Hanna Boman - 3 februari 2015 21:50

Sen så har jag ju hunnit med en sväng ner till en övning med världens bästa kör Second Voice och som ni säkert redan vet så över vi ju i Pingstkyrkan.

Och även denna gången så övade vi ju till lördagens repetoar så vi ska sjunga i Allhallen i Holmsjö.

Nu vet jag inte exakt hur många sånger/låtar vi sjöng ikväll, precis som man behöver veta det efter varje övning.

Fast just nu så har jag ju "som vanligt" en låt i huvudet som jag sitter och nynnar på, så den kanske jag kommer nynna på även inatt...hehe, hur kommer detta bli?

Äsch, jag skojar bara lite och är väldigt ironisk...men det måste man ju få vara ibland, fast jag brukar väl säga det ganska så ofta...blablabla!


Men en helt okej övning som det bruakar vara på tisdagrna förstås, helt klart!





 









Av Hanna Boman - 3 februari 2015 21:20

Idag vid lite av den sena eftermiddagen, så har det hunnits med en fika också ihop med Linn på Café Tre G.

Alltså jag vet väl inte riktigt vad jag ska skriva om, mer än att vi pratade om ditt & datt och lärde väl känna varann lite mer.

Helt enkelt så berättade vi lite om varann, som vi inte visste om varann...så enkelt kan man väl beskriva det!

Och sen att jag fick äta min allra första Semmlewraps som jag har sucktat och velat ett tag nu, så blev det äntligen av.

Självklart så drack jag ju förstås en Caffe Latte till med English Toffe, gott!


TACK för sällskapet idag kära Linn, detta lär vi ju få göra flera gånger! 




       




 




Av Hanna Boman - 3 februari 2015 15:57

Ojdå, vad är det för en dag idag? Jepp, det är ju inte torsdag i alla fall utan "bara" tisdag och jag har varit till Viktväktarna redan idag och det är ju så enkelt då som att jag inte kan på torsdag. Eeeh, så brukar det väl vara varje gång som jag tar mig dit redan på tisdagen? Hehe, det börjar kanske bli lite tradigt att läsa detta varje gång och känns lite tjatigt för mig också att skriva om det var gång också faktiskt ärligt talat. Så jag ska nog bättra mig på detta tills nästkommande gånger då det blir en annan dag som jag tar mig dit.


Men vad pratades det om idag då?

Specifikt

Mätbart

Angeläget

Realistiskt

Tidsbestämt


Det handlade väl i stort sätt om MOTIVATIONEN till att ta sig ner i vitk och komma till sina delmål. För man kan ju sätta en hel del delmål på sin viktresa innan man kommer till sin MÅLVIKT.

Jaa, och inte för att jag gjorde det då jag var på min viktresa innan jag kom i MÅL och blev GULDMEDLEM!  


Vad visade vågen idag då då jag ställde mig på den? Alltså, det är inte länge som jag behöver vara sur & irriterad på Stinas våg...för redan idag så visade den ett rejält stort minus igen. Med andra ord så viosade hen 58,3 kg vilket resulterade i -1,5 kg.


Fantastiskt bra jobbat dessa dagarna Hanna, för det var ju inte denna gången en hel vecka!  


#träninggerviktminskning  




 




   






Av Hanna Boman - 3 februari 2015 14:05

Hallåja, nu så känns det ju bra...för jag tog mig iväg till gymmet igen även denna veckan. Tjoho, så bra!

Och jag var ju där redan strax efter klockan tio idag, vilket också kändes helt okej.

Mycket folk? Nja, inte så jättemycket i alla fall...för jag behövde inte vänta på någon maskin, medan någon fick vänta på mig...och då brukar väl jag känna mig lite halvt om halvt stressad då det står en person och väntar på att jag ska bli klar. Fast jag gjorde ju hala mitt pass på den maskinen ändå, så det gick bra!

Alla maskinerna jobbade jag mig igenom, vilket kändes lite trögt på vissa...men är ju alldeles säkert för att jag inte har varit igång och tränat på tre veckor innan (psst, jag "struntade" i hantlarna idag).

Men annars blev det ju då följande: R13 & R11 & S4 & R30 & R4 & R9 och självklart så säger det ju inte er någonting alls vad dessa maskinerna är, men jag vet ju och det är ju huvudsaken...eller hur? Hehe, en del vet ju säkert vad det är för maskiner om man är där och tränar.

Oooh, det känns ju så himla skönt att vara igång med träningen igen och jag hoppas inte att det kommer in någon eländig latmask i mig på bra länge nu...för då blir jag tokig!




Här står jag beredd igen till

att ta mig till gymmet







   

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11
12
13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards