Alla inlägg under maj 2015

Av Hanna Boman - 23 maj 2015 21:26

Jepp, efter att vi skildes åt nere vid Marinmuseum idag...så strosade jag väldigt mycket på stan, eller rättare sagt så var jag inne på Åhléns en sväng och sen satte jag mig på en bänk vid Klaipedaplatsen för att kolla lite folk & så blev det visst lite folk till! :)
Efter ett tag så stötte jag på en vän som jag tjattrade med ett bra tag, sen så blev det en sväng ner till McDonald's...där vi tog oss en varsin glass och för mig blev det då en "Mc Flurry Daim".
Go var den, mums! :)

Av Hanna Boman - 23 maj 2015 17:51

Imorse strax innan tio så kommer det ett sms till mig, om att "hela tjocka släkten" skulle ta sig till Marinmuseum (Skeppsgossen) för att äta lunch tillsammans.
Eh, jag låg fortfarande i sängen just då...men fick ju kravla mig upp lite fort typ. :)
Men jag hann dit i tid, och det var väldigt roligt att träffas sådär sporadiskt på tumanhand (inte alltför ofta vi gör det).
Lillemor & Kjell och Eva & Lars och Pappa & Charlotte och Maria & Lovisa & Axel & Stina, sen var ju jag också där då förstås och åt Buffé som var exemplariskt gott. Mumsfilibabba! :)

TACK alla för en väldigt trevlig stund tillsammans! :)

 










     








Av Hanna Boman - 22 maj 2015 15:17

Jodå, visst har ju jag varit till Viktväktarna idag också...eftersom jag har ju inte varit där innan i veckan.

Hmm, man kan väl säga att jag kom dit i sista minuten...hann med andra ord inte dit under "invägningstiden" som då är mellan klockan 12 & 12:30. Men det var bara en minut som jag var försenad till mötet, så gjorde väl inte så jättemycket...bara det att jag inte riktigt gillar att komma sådär i sista minuten.




Men vad handlade denna veckans möte om idag då? Joo, det handlade om "Ta av dig offerkoftan!"


Ta av dig offerkoftan...

Ibland när i upplever utmaningar slänger vi på oss det sämsta plagg vi har för viktminskning, offerkoftan, och tycker synd om oss själva.

Konferens i veckan, fest på helgenen en spolierad budget och en känsla avuppgivenhet trytande motivation. Känner du igen dig? Istället för att vara ett offer för omständigheterna, bestäm dig för att fokusera på vad du kan göra, och gör det nästa gång!



Flexibel bonus

Din veckobonus gör kostprogrammet mer flexibelt och kan vara avgörande för motivationen då du har möjlighet att äta lite mer vid vissa tillfällen.

Men även om 49 ProPoints låter mycket räcker inte Veckobonusenhur länge som helst. Därför gäller det att ha en plan. Om du vet med dig att du har en utmanande vecka framför dig, är det bästa tipset att strikt hålla dig till ditt dagliga antal de vanliga dagarna för att ha större utrymme de dagar som kräver lite mer. 



Och nu kommer den stora frågan, som alltid kommer i slutet av inlägget. Vad talade eller visade vågen idag då jag ställde mig på den? Alltså den var ju riktigt snäll denna veckan med, men det är ju säkerligen för att det är mer än en vecka sedan jag var där sist...hehe!

Nää, men skämt och sido om det nu då. Den visade ju i alla fall minus och jag blev ju glad, eftersom jag hade nog trott lite på ett litet plus. Vågen visade kort och gott 59,1 kg som då resulterade i -0,3 kg.





 







 

Av Hanna Boman - 22 maj 2015 14:40

Ojojoj, jaaa...det var ju hemskt längesedan som jag var och klippte mig!

Hehe, för att vara helt ärlig så är det ju nästa ett helt år sen...jag har ju inte ens varit dit för att klippa luggen heller.

För det brukar jag ju faktikst göra, men inte den här gången och inte heller klippt den själv...för det gör jag ju inte så jättebra ("vågar inte").


Men nu idag så var jag för allra första gången inne hos Arne & Elsa fd Hårfixarna och tog en rejäl genomgång av hela håret. Ingen luggklippning denna gången heller faktiskt, även om jag nu var hos frisören...men vill låta den växa ut och bli jämnlång med övriga håret.





   


  

Förebilder



   

Lite klegg & gojs i håret





 

Lite "mellanfika"





         


    

Efterbilder





TACK Frida för att du är så fantastikt duktig, jag blir ju alltid lika nöjd!








      




Av Hanna Boman - 21 maj 2015 23:08

Idag tog jag mig en liten tripp in på Flash, för där visste jag att de hade 20% Capri/Piratbyxor denna veckan genom att ha fått ett sms av dem.

Och det var ju inte så svårt att hitta de byxorna, eftersom de hängde precis innanför ingången typ. Nu var det väldigt lägesedan jag var där inne, eller det var ju i och för sig idag...men annars var det hur längesen som helst.





 



Av Hanna Boman - 21 maj 2015 19:20

Hehe, liten komisk träff had vi igår (Linn & jag)...var ju ganska otippat att vi skulle träffas just där inne på Kronan. För vi hade ju inte besämt att vi skulle träffas. Men vi gick ju ändå en liten tripp på stan upp mot Wachtmeister, sen kom vi överens om att träffas idag över en fika på eftermiddagen.

Så vi tog oss till Café Gelato, för att vi ville ha "glass i stora lass", haha! 



 





 

Min glass




Sen så tog jag även en Smoothie också för att få lite uppfriskande i mig, när det var så fint väder och den var verkligen goood & uppfriskande! 



 





TACK för idag goooa Linn! 


Av Hanna Boman - 19 maj 2015 21:34

Jahaja, ännu en tisdagkväll då det har varit övning med Second Voice.

Även denna övning så övade vi till våran Vårkonsert som då går av stapeln nästa lördag den 30 maj.

Hehe, och om jag nu då får säga vad jag tyckte om kvällens övning...så gick det ju jättebra!

En av sångerna som vi ska sjunga (den NYA vårsången) är det många instrument med...det är mandolin & dragspel & piano/flygel. Och herrarna kvittrar så fint i refrängen precis som de ska göra, det kommer ju bli så fantastiskt bra tror jag, från början till slut!

Nu så vet jag ju inte riktigt hur många sånger det är vi ska sjunga, men det är väl fyra stycken i alla fall...för det är även en hel del solister som också kommer entra scenen den kvällen.





   






 













Av Hanna Boman - 18 maj 2015 21:12

Ja, jag säger då det...var det inte jag som sa eller skrev här sist... "Släpp inte mig lös inne i affären"? 

Idag när jag var där och jobbade & hade rast (satt vid bordet och hade fikat klart), så sneglade jag lite på en hylla där det var en del plåtburkar.

Hehe, jag kunde inte låta bli att ta mig dit för att kolla lite närmre på dessa och slog till och köpte två burkar till. Det blev en teburk och en annan burk, som man kanske inte har just löste i...men man hittar nog säkert någonting att använda den till, eller hur? Men vad vet jag inte nu bara! 

Det bästa av allt är ju att de inte kostade mer än 10:- styck, så jag är blev ju även denna gången nöjd av mitt/mina fynd idag.




 



 










   

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards