Alla inlägg under juli 2015

Av Hanna Boman - 23 juli 2015 00:20

Nu ikväll så träffades hela tjocka släkten nere i Hoglands Park och restaurangen "Park Bar & Bistro" där, för att fira Lars då som firade sin 70:e födelsedag som förvisso är imorgon...men han firade den med oss ikväll!
Många som var där och alla eller de flesta av oss i alla fall åt nog tre rätter.
Min meny såg ut såhär:

FÖRRÄTT; Halstade Pilgrimsmusslor med bacon & primörer & ärtpuré

VARMRÄTT; Mixat grillspett ~med fläsk- och oxfilé på grönsaksbädd. Serveras med klyftpotatis och tzatziki~

DESSERT; Chokladmoussetårta ~gjord på browniebotten. Serveras med en bärkompott~

En fantastiskt god mat, jag hade aldrig ätit pilgrimsmusslor tidigare och tyckte det var riktigt gott! :)

Lite sång och sådär var det ju också för jubilaren av bland annat hans två yngre bröder, och deras respektive...riktigt kul och skojfriska texter hade de ju fått ihop också. :)

Sen gick vi ut i parken och firade ännu mer, med tipspromenad och där var det 12 frågor om Lars...inte alls lätta frågor om ni då ska fråga mig som fick ihop hela 4 rätt, haha! :)
Men jag vann ju ändå en påse Wingum, för att jag hade "minst" antal rätt...tror jag! :)

Jamen visst var det lite sång och sånt där ute också, inte att förglömma. ;)

TACK alla för en fantastiskt rolig kväll tillsammans med alla goa och glada släktingar! :)




 




 



 


 








 









Av Hanna Boman - 22 juli 2015 14:15

Idag blev det lite kroppkakelunch hos Mamma för Henrik och mig då, gott...men räckte ju med tre stycken för mig.
Hehe, man minns ju när man var barn...hur många kroppkakor som landade i magen då.
Typ sisådär 7-8 stycken då man var hos Mormor & Morfar och ihop med kusiner. :)
Fast då "tävlade" man väl lite också hur många vi kunde äta och satt ju ganska så länge vid bordet också då.
Hmm, var nog samma sak om man var hemma och åt bara familjen.

Sen var det ju förstås efterrätt också, glass & blåbärssoppa...lite ovanligt kanske tyckte väl jag, men det var gott! :)

/Tjingeling

Av Hanna Boman - 21 juli 2015 18:35

Idag så tog vi oss ut till Hammarbygården för att överraska och hälsa på Mormor på snart 95 år, med andra ord så hade hon inte en susning om att vi skulle komma. ;)
Roligt att överraska ibland också! :)
Det första vi gjorde då vi kom dit ut, Mamma & Henrik & jag var att äta lunch uppe i Caféterian där jag då åt:
Kassler & svampsås & potatis & grönsaker/sallad. Gottigottgitt! :)

Ännu visste ju inte Mormor om att vi var där, utan det blev ju som först efter vi hade ätit som vi tog oss ner till henne.

Då när vi kom dit så fikade vi lite på mazariner & Remi & kaffe, mumsigt...längesen nu som jag åt en mazarin faktiskt! :)

Jaa, en väldigt mysig tisdag helt enkelt att helt apropå komma och hälsa på lilla Mormor! :)

Av Hanna Boman - 19 juli 2015 17:19

Självklart! Jag säger bara självklart så var ju jag ut till Olsängsgården även denna dagen, och idag var det ju då en fantastiskt fin Avslutningsgudstjänst i Tältet förstås! :)
Självklart mycket sång & musik och även några eller i alla fall två stycken som varit med på lägret för första gången i år, som fick berätta om vad lägret har betytt för dem och att det inte var deras sista läger heller.
Hmm, och det kan ju jag säga: "Att har man en gång varit med på ETT Skärgårdsläger, så kommer man tillbaka år efter år! :)
Hehe, jag har ju inte varit med på lägret som deltagare sedan 1999...men är ju ändå med på möten och annat i den mån jag kan.
Man blir liksom ALDRIG mätt på ett Skärgårdsläger och kan aldrig hålla sig därifrån, så enkelt är det bara! :)

TACK alla för en fantastiskt fint & bra avslut! :)

Av Hanna Boman - 18 juli 2015 23:15

Jomen visst, skärgårdslägrets sista kväll för veckan är ALLTID Gospel Night i Tältet på Olsängsgården (där lägret håller till hela veckan och har alltid gjort, sedan 50-51 år tillbaka).
Och jag tog mig ut med två vänner i cabbe, supercoolt...wow! :)

Vi åkte ut till lite kvällsmat som var pastasallad, gott!

Sen då uret sedan visade 19, så sattes det igång med ett hejdundrandes Tältmöte...med fullt av gospel av lägerkören som under veckan har letts av Carina Holmesson, och en del av sångerna kände man ju igen...från tidigare! :)

Allt var bara så bra från första till sista stund, tack för denna kvällen alla!

Efteråt så var det korv med bröd förstås, som alltid...gott! :)

Av Hanna Boman - 18 juli 2015 15:37

Så himla bra och vilken tur att man bor i stan, simpelt att bara kunna ta sig upp till Klaipedaplatsen för att se och höra Skärgårdslägret till klockan 11...helt enkelt perfekt! :)
Riktigt roligt att få höra dem gång på gång under den här veckan, man blir liksom INTE mätt på det...om man nu säger så! :)

Av Hanna Boman - 17 juli 2015 14:33

Jaa, jag tog min cykel även idag och cyklade ner till Hoglands Park för att jag ville se ännu ett pass som Friskis & Svettis höll i.
Det är bara så att jag nu har kommit på detta att det känns betydligt roligare och ta sig ner och titta, då Friskis & Svettis håller i passet...även om jag nu bara tittar!
Och det är ju säkert så att jag själv är där och gymmar annars, och då blir det roligare...man känner ju till "ledaren/ledarna" bättre.
Aja, idag var det ett Cross-pass i alla fall...inte så jättelätt att kolla på, men var ju säkert att de inte var på ett och samma ställe hela tiden.
Fast ändå kul att få se det man kunde se på och se vad det var för något, även detta visste jag ju inte mycket om.

Av Hanna Boman - 15 juli 2015 23:07

Ikväll så har årets Skärgårdsläger varit i Kristianopels kyrka, lite halvkonstigt kändes det väl kanske att det denna gången var en onsdag (har annars ALLTID varit på torsdagen annars så länge jag kan minnas...)
Men självklart funkade det ju, helt klart...var nog bara min "lilla hjärna" som inte kände så, humhum!

Jaja, som sagt en fantastisk gudstjänst men en del sånger som jag kände igen...en av dem filmade jag halva, fast kommer inte med här i bloggen! ;)

/Tjungeling

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards