Alla inlägg under juli 2015

Av Hanna Boman - 15 juli 2015 17:40

Oooh jaa, nu äntligen så har fått "mina" raggmunkar...efter så pass många år, som jag har "tjatat" på dessa!
Men vad gott det var, riktigt gott. :)

Och nu så har det blivit kaffe & kaka till efterrätt, eller vad man nu ska säga!
Gott var det ju förstås med kaffe & kaka också! :)


TACK för denna stunden Stina & Ola! :)

Av Hanna Boman - 14 juli 2015 19:03

Jodå, ibland hinner man "mycket" på en dag...haha! :)
För idag så kom Linn hit över en liten fika, och vad jag hade bakat innan hon kom...hehe! ;)
Njaej, köpte bara lite fikabröd och så på Cityhallen igår...och även det smakade gott, mumsfilibabba! :)

TACK Linn för att du kom en liten stund idag!

Av Hanna Boman - 14 juli 2015 18:36

Jodå, idag så har jag återigen varit ner till Hoglands Park för att se ännu ett träningspass som denna dagen hölls av Lok & Motion.
Humhum, och även detta passet är ju ett som jag ALDRIG skulle klara av...men sitta bara och kolla är ju absolut inga problem för mig, haha! :)

Fast lite halvdumt var det ju att det var Loppmarknad där samtidigt, men så är det tydligen varje tisdag.
Men man hade lite halvsvår sikt över att se och heja på träningspasset, för det var ju därför jag var där...hehe! ;)

Av Hanna Boman - 12 juli 2015 23:30

Nu kan man ju säga att 2015-års Skärgårdsläger är igång, lägret började förstås igår...då både deltagare och ledare anslöt till Olsängsgården, där lägret brukar hålla till! :)
Ikväll klockan 18 var det veckans första gudstjänst som brukar hålla till i Vallby Missionskyrka, som nu har blivit en tradition sedan många år tillbaka (minns dock inte hur många år det är nu).
Många som var där för att vara med på en fantastiskt bra gudstjänsten, 35 ungdomar som är med på detta fantastiskt braiga lägret... "ett läger som man bara "måste" komma tillbaka till år efter år".
Hehe, säger då jag som själv varit med på detta lägret i 6 år...fast det var på 90-talet, men är ju ändå samma program från år tull år också.

TACK för en fantastiskt bra gudstjänst ikväll! :)

Av Hanna Boman - 12 juli 2015 21:10

I eftermiddags träffade jag Åsa nere på Café Tre G över en fika som blev väldigt lång, hehe!
Eeh, vi hade mycket och prata om kan man väl säga. :)
Bland annat så kom vi på att när vi träffades första gångerna, då var det på busslinje 6 mot Gullberna Park...varje morgon när vi jobbade där ute (hon jobbar kvar där, men inte jag...)
Det var på det sättet vi började prata och lära känna varandra i alla fall, så enkelt! :)

En mycket trevlig fikastund hade vi och gott var det också förstås, nu tog vi ju inte likadant fika...men vi tyckte om vårt fika! :)

TACK för idag Åsa!

Av Hanna Boman - 11 juli 2015 17:10

Jajemen, det blev en längre cykeltur idag under eftermiddagen...och då självklart längre än att bara cykla till och från Hoglands Park förstås.
Min älskade Runkeeper var ju igång också, annars är det ju inte roligt att cykla.
Åtminstone inte några längre motionssträckor, annars kan det ju faktiskt kvitta.
Men det blev en hyfsat bra runda för mig idag, så jag är duktigt nöjd...även om jag trampade infartsleden in sen igen. För den sträckan är inget rolig alls att cykla, nu var detta första gången som jag tog det hållet in på hur många år som helst (vet inte när jag gjorde det senast)...men längesen vet jag ju i alla fall att det var! :)

 

Av Hanna Boman - 11 juli 2015 12:48

Jadå, även denna dagen cyklade jag ner till Hoglands Park för att återigen få träna mina "två blå" och idag var det ett pass som kallas "Power Hour". Pjuu, ännu ett pass som jag ALDRIG skulle klara av...men att sitta eller stå och kolla är ju inga problem alls.
Eh, vid vissa grejer så var det inte utan att jag faktiskt blev "trött" och fattade väl inte hur dem orkade eller över huvudtaget ens klarade av. ;)
Menmen, nu så kan ju jag bara inse att jag inte kommer klara av nåt av dessa passen som var både igår & idag...så enkelt, fast ändå kul att verkligen få se vad det var för några pass.
Både Cirkelfys (igår) & Power Hour (idag)!

Sen även denna gången så var det Friskis & Svettis som höll i passet idag då mellan klockan 10 & 11 och jag var faktiskt nere i tid idag, var inte det igår...hehe! :)

Av Hanna Boman - 10 juli 2015 17:19

Jajemen, idag cyklade jag ner till Hoglands Park och var där för att se lite vad Cirkelfys verkligen är för något (med andra ord så var jag där och tränade mina två blå, men förflyttade mig och satt sammanlagt på tre bänkar i alla fall under timmen mellan 10 & 11)!
Alla dagar i veckan så är det gratis pass där nere och tre av gymmen samarbetar med att ha det, Wellness och Lok & Motion och Friskis & Svettis.
Justja, söndagen är vilodagen...så då är det inget pass, men övriga dagarna.
Idag var det Friskis & Svettis som hade hand om dagens pass och vad jag läste min till på Facebook, så var det sammanlagt 70 stycken "semesterfirande tränare" och det var ju "riktigt jobbigt" för ögonen att sitta och titta...så får väl se om jag kommer ha nån träningsvärk imorgon, haha! :)
Nä, skämt & sido...det var roligt att kolla faktiskt, men inget jag skulle klara av och NU vet jag ju vad Cirkelfys är.

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards