Direktlänk till inlägg 3 juni 2016

ViktVäktarna

Av Hanna Boman - 3 juni 2016 17:39

Jodå, vart har jag varit mer idag om inte till ViktVäktarna eftersom det är ju fredag?

Idag kändes det ju roligt att ta sig dit, eller? Jovisst kändes det okej, men lite smått nervös var jag nog lite omedvetet innan jag ställde mig på vågen!

Jag kände mig inte riktigt till freds med vad vågen "ville" visa, eftersom den visade ju faktikst PLUS förra veckan.

Men äsch, vad vågen visade...tar vi tag i i slutet av detta inlägget precis som vanligt!


Och nej, nu har jag kollat lite i den här veckans "VeckansViktiga" för att göra en sammanfattning på vad mötet handlade om denna gången, precis som jag brukar göra ibland...men jag får inte ihop vad som sas idag på just mötet.


Men när Stina ställde sig och började mötet, så blev det först att hon presenterade två "nygamla" medlemmar plus en ny medlem som hade kommit idag då.

En liten kommunikation:

Stina: "Hanna, du har ju varit här länge nu och tillhör väl veteranerna nu va?"

Jag: "Mmm, javisst!"

Stina: "Och nu är det ju vecka 22 då, hur länge har du varit här?"

Jag: "5 år..."

Stina: "Jaha, hur länge gick du här och minskade i vikt?"

Jag: "Ptja, i två år och en månad lite drygt..."

Stina: "Jamen hör ni vilket sifferminne hon har, och det har ju jag lärt mig. Hur mycket gick du ner då?"

Jag: "9,4 kg".

Stina: Och vecka 22 är det, så du ska ju få en stjärna...villken är det i ordningen nu då?"

Jag: "Den fjärde..."

Stina: "Hur många år har du varit GULDMEDLEM?"

Jag: "Nu är det ju tre år..."

Jaa, jag vet inte riktigt om jag skrivit om hela min och Stinas dialog...nja, kanske inte att jag minns sådär ordagrant i alla fall!

Sen så frågade hon ju också vad jag hade gjort, och mitt svar på detta var ju: "Jag springer ju hit varje vecka, eller kommer hit varje vecka. Och har ni sett hur trött Stina är över att se mig här varje vecka..."

Och därefter så fick jag ju min fjärde stjärna, vilket jag blev väldigt glad över...nu då när jag fick vänta en vecka till.

Fast nu idag så fick jag ju då veta att de går efter veckorna, då man blev GULDMEDLEM

Och den här veckans viktresultat också ja. För idag så visade ju den ett minus vilket gjorde mig glad.

Jag sa till Stina: "Jamen det är ju för att jag gick upp för trappan här utanför och varit & tränat..."

Stina: "Eeeh, ja just det..."


Men då, vad visade vågen nu? Jopp, den visade ju 61,8 kg som resulterade i -0,6 kg.





 

           









 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Boman - Fredag 19 april 21:27

Nu så var det på tok alldeles för längesen som jag hade ledsagning, och det har väl sina olika anledningar på både gott o ont egentligen. ~~den enda lilla förklaringen~~   Men under den här så kallade ledsagningen, så gjordes inte några stora u...

Av Hanna Boman - Fredag 19 april 11:34


TEMADAG!   Alltså, för er som inte visste och vill veta så är det visst SKOTTKÄRRANS DAG idag! Det är väl nu som man kanske börjar använda sin skottkärra igen, efter att den har stått inne på vinterförvaring. Hmpf, fast kanske inte just nu då...

Av Hanna Boman - Tisdag 16 april 22:37

Nu så var det ett bra tag sedan som jag var med på en By Mercy-övning, men denna gången fick jag äntligen till det! Jag kallade väl det lite som att jag kom ner på ett litet "studiebesök", kände mig nog lite ny med tanke på att det bara var nya sån...

Av Hanna Boman - Söndag 14 april 22:34


Alltså, vilken fantastisk Familjesöndag det var den här söndagen ute i Mariedalskyrkan! Man fick höra och lyssna till P-O Mårtensson.    Alkoholen och drogerna drog ned mig till avgrundens mörka botten. Jag hade förlorat allt och det fanns bara...

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards