Alla inlägg den 6 juli 2016

Av Hanna Boman - 6 juli 2016 10:10

Jepp, eftersom det nu då blev krux igår då jag skulle skriva om mitt viktväktarbesök...så får det bli nu istället (dagen efter).

Nu är det ju sommartider hos Viktväktarna, så är det bara öppet på tisdagarna 16:30 & 18:30.

De övriga tiderna är ju då stängda: torsdagar & fredagar.

Nu så har Stina semester i tre veckor och då är det Marie som får ta hand om oss.

Jodå, och igår gick det ju riktigt bra...om man tänker på vad visade då jag ställde mig på den.

Fast vänta lite här nu, det där brukar ju alltid stå länst ner i inlägget... då får man väl fortsätta så också.

Så nu över till vad den här veckans möte handlade om:

VIKTVÄKTAR-BINGO

-ett perfekt sätt att motivera sig själv att göra hälsosamma saker i vardagen.

Du har bestämt dig för att gå ner i vikt. Kanske har du redan satt en MÅLVIKT och ett slutdatum, kanske har du ännu inte definierat det. Oavsett så ligger ditt mål längre fram längs vägen. För att du ska veta att du är på rätt väg, hjälper delmål dig. Då tar du ett steg i taget och har hela tiden ditt nästa mål inom syn -och räckhåll.

 

Delmål kan man dela upp per dag, per vecka, per månad eller på längre sikt. Det kan handla om att gå ner ett visst antal kilo, men att skapa rutiner i vardagen som hjälper dig att nå ditt långsiktiga mål och en hälsosammare livsstil.


(detta har jag skrivit av ifrån Veckans Viktiga)

 

 

Och nu så är det då dags för att tala om vad vågen visade den här veckan (det var ju igår).

Först och främst så blev jag jätteglad efter att tag, för först så läste jag siffrorna precis som det var ett plus igen.

Så jag vände och vred mig på vågen där ett tag, men sen så kollade jag en gång till och då var det ju ett gediget stort MINUS.

Vågen visade då kort & gott 61,8 kg som resulterade i -0,9 kg.

Med andra ord så blev ju jag riktigt glad & nästan lycklig, eftersom jag slapp betala en sån där tråkig "straffavgift" som även kallas Veckoavgift


Sen kan jag väl tala om det också, att jag inte kände mig beredd på att betala den där #tråkigastraffavgiften

Så tänkte jag då jag var på väg dit igår, och vågen visade ju rätt! 


#tacksnällavågen

#nufårvivälsehurlängejagkanvaraglad

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards