Direktlänk till inlägg 15 september 2016

ViktVäktarna

Av Hanna Boman - 15 september 2016 23:17

Javisstja, eftersom det är torsdag idag...så har jag ju varit till ViktVäktktarna i vanlig ordning (för mig har det ju fått bli på torsdagarna nu...)

Lite småroligt tycker nog jag att det var idag, för den här Veckans Viktiga som man får varje vecka vid sin vägning...stod det God Morgon på. Och då tänkte jag: "Jaha, då ska det väl pratas om våra olika frukostar..." (när jag kikade lite i den innan mötet sattes igång)

Men nejdå, det pratades om hur vi kan använda Appen och e-redskapen på bästa sätt.

Idag var det Stina som var där, brukar ju annars vara Marie som är där på torsdagarna.

Så vi som är vana vid appen, fick räkna upp vad vi använder i den. 

Det finns ju en hel del:

  • Viktkurvan (skriva in sin vikt vecka för vecka)
  • Checklistan
  • Hitta recept
  • Scanna in varor, för och se hur många SmartPoints det är
  • Calculatorn
  • Aktiviteter
  • Receptskaparen

Och allt detta kan man ju förstås göra på hemsidan också, via datorn (ibland tycker ju jag att det bästa o lättaste är att göra det via datorn). Men annars finns ju appen även på ens iPad, om man nu har det...jättebra!



Nu så är det väl dags att tala om vad vågen visade idag, då jag ställde mig på den. 

Ajajaj, jodå...den visade ju MINUS, fast den kunde ju ha visat lite minus till. Men den stannade på 62,3 kg som då resulterade i -0,7 kg. Och vad fick jag göra även denna veckan, om inte betala ännu en Veckoavgift...nu låg jag "bara" 3 hg över min viktgräns och fick ju då betala igen.

Jag ville inte riktigt se resultatet, men Stina sa: "Men det där var ju jättebra..." Jag svarade: "Mmm, jaa...det var ju ett minus i alla fall, fast hade ju kunnat vara lite till..."

Hehe, sedan så dividerade vi lite om det här med att jag hellre vill gå på torsdagarna hos Marie istället. Och det är ju för att jag är lite fjompig där, för när Marie är där...då blir det ju MINUS.

Fast och andra sidan så har det ju varit MINUS då Stina också stått vid sidan av vågen, för annars skulle jag ju inte varit GULDMEDLEM idag t ex. Och när jag gick på min viktminskning, då var det ju bara Stina som var där!









 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Boman - Onsdag 27 mars 14:12


När man är som jag var lite igår, då får man ta sig tillbaks till Ortopedtekniska en snabbis även dagen efter! Nä, detta var inte alls bestämt när jag var på plats igår att jag skulle komma tillbaka idag. Men men, jag tog med mig två par skor för l...

Av Hanna Boman - Tisdag 26 mars 23:38

#melodifestivalen2024   ~~Egentligen ett av de bättre bidragen~~ ...

Av Hanna Boman - Tisdag 26 mars 22:18


Idag under eftermiddagen så har jag gjort ett besök på Ortopedtekniska för att kolla ut o göra en beställning på nya skor! När det var väldigt mycket snö i vintras, så ville jag ju förstås ha ett par rejäla vinterskor... men eftersom det nu inte är...

Av Hanna Boman - Måndag 25 mars 20:34

Johodå, idag på självaste våffeldagen så blev det minsann våffelfika på jobbet! Nu så jobbar ju jag alltid "kvällen" (14-18). Så de som var där tidigare fikade de på våfflor innan jag kom, troligen vid lunchtiden. Sen så då vi som var kvar hela e...

Av Hanna Boman - Måndag 25 mars 12:42

TEMADAG!   På dagen idag då är det väl så man måste frossa i våfflor både avigt och rätt va?  För någon annan dag under året så kan man inte äta nån våffla, eller?  Johodå, visst kan man äta våfflor vilken anna dag som helst på året!   Än...

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards