Alla inlägg under mars 2017

Av Hanna Boman - 21 mars 2017 14:50

Uppmärsammar och hyllar olikheter genom att ta på sig två

olika strumpor på fötterna!


 







Visst ser det härligt ut med alla dessa olika strumpor på

barns fötter? 

Av Hanna Boman - 20 mars 2017 22:17

Neej, det här inlägget känns inte så jätteinspirerande att skriva ikväll...men jag måste ju, eller hur?

Och jag börjar ju då som vanligt med att berätta vad den här veckans möte handlade om, precis som vanligt!

Idag så handlade mötet om "Vad  för motion gillar man o håller på med?"

Och jodå, vi rabblade upp en hel del vad vi gör för motion? För min del är det ju "som vanligt" cykla, när den här årstiden kommer.

Men vad visade den där vågen idag då, när jag ställde mig på den? Jepp, för den här gången var den inte alls snäll...så jag kallar den för att den var usel. Med andra ord så visade den idag 63,5 kg som då resulterade i +2,6 kg.

Så nu är jag verkligen inte vän med vågen, eftersom jag fick ju betala straffavgiften på 130:- (även kallad för Veckoavgiften).


Attans skit för detta nu!





 

Av Hanna Boman - 19 mars 2017 17:48

Jodå, efter gudstjänsten så var det dags för Ledarträff för oss i MU.

En mycket trevlig tillställning där vi fick prata lite om vardagliga händelser,

vad som händer i grupperna under veckorna!

Men innan vi satte igång så skulle vi välja framförallt vilka sorters pizzor som 

skulle beställas. Jan H sa Kebabpizza, medan jag bara skrek NEJ o ville 

i så fall hellre ha Gyrospizza. Så det blev både Gyrospizza & Kebabpizza

La Maffia & Hawaii.

Men jag undrar ju förstås vem som åt flest bitar av Kebabpizza?

(åtminstone kändes det som att det var JAG)


Våran plan var att hålla på i cirka två timmar, vilket vi också höll ganska 

så BRA  +/-30 minuter!





   




 










 


Av Hanna Boman - 19 mars 2017 16:07

En mycket fin gudstjänst idag med Taizesånger (som jag nog inte förstod att det var, från början).

Men annars var det en fin Nattvardsgudstjänst, där vi idag fick gå ner vid

knäfallet...inte ofta som det händer att vi gör så!

Utan då är det bara att man går fram i en lång kö o väntar på sin tur.


 

Violet Andersson

 

 

 

 

       

 

 

 

 

 

Mingelfika

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 18 mars 2017 19:17

Ja just det, eftersom man inte bor så stort o vill fira sin födelsedag mer än en gång...så får man ju dela upp släkten lite!

Trevligt att få fira sin "27-årsdag" en extra gång tycker jag allt! :)

Så idag nu under eftermiddagen har lilla Mormor varit här och självklart Eivor & Martin o Mamma med på lite födelsedagsfika.

Och nej, så värst mycket presenter fick jag ju inte.

Det jag fick var i alla fall:

  • Trisslott
  • Pengar
  • Blommor (tulpaner)



Vad bjöd jag på idag om inte

Punschrullar & Chokladbollar & Tigerkaka & Kladdkaka & Bullar!




 






   






 

...ännu har jag inte skrapat lotten






TACK Eivor & Martin & Mamma & Mormor

för att ni kom o firade mig idag!


 




     

Av Hanna Boman - 16 mars 2017 21:53

Jomen visst, ännu en torsdag i Alphans tecken och det här var den näst sista gången!

Vi som går i Alpha 1 talade denna kvälllen om: 

Om hur kan jag bli fylld av Anden?

 

  1. Genom längtan (Pingstdagen Apg 2:2-4)
  2. Genom mottaglighet (Samarien Apg 8:14-23
  3. Trots fientlighet (Paulus - Apg 8:1, 3; 9:1-2)
  4. Trots okunnighet (Efesus - Apg 19:1-6)
  5. I en oförutsedd situation (Hedningar - Apg 10:44-47)

Vad hände med Cornelius och hans hus när Helig Ande

kom över dem?

(Apg 10:44-46)



En fantastiskt fin & bra föreläsning om kvällens ämne, jag känner mig

lugn och tillfreds med mig själv NU!


Efter att vi hade haft våran föreläsning, så hade vi en liten gudstjänst i 

form av en förbönsstund där vi var o en fick bli berörda själva!







   




  






 

Av Hanna Boman - 16 mars 2017 17:23

Jadå, en liten sisådär födelsedagsfika blev det väl idag då.
Hmm, i söndags fyllde jag år o Emma fyller år om två veckor.
Så på sätt o vis lär det väl få kallas födelsedagsfika va!? :)
Vi valde i alla fall att ta oss till Waynes Coffee, halvt om halvt mitt favvoställe!
Jag tog Caffe latte med Hazzelnötssmak & Ekologisk Mototskaka & Ekologisk chokladboll, mumsfilibabba vad gott det var & mysigt också förstås! :)




TACK för den mysiga fikastunden goa Emma!

  







 










     





Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards