Alla inlägg under januari 2018

Av Hanna Boman - 21 januari 2018 18:52

En liten rolig rubrik kanske, men så har den här "projekt-kören" blivit kallad!

Jomen visst, vi samlades i kyrkan "igen" till klockan fyra på eftermiddagen

(bara det att jag var kvar där & chillade fram tills de kom tillbaka)

Denna projektkören som vi har nu är till för, då vi kommer välkomna in våren nya 

pastor den 4 februari!

Och idag var vi väl endast 7 stycken, eller vi var ju 8 stycken...eftersom en av oss satt

vid pianot med ju! (inte jag)


Vi kollade igenom 5-6 lovsånger som vi kommer sjunga, eller kankse inte alla...men några 

i alla fall!


Men det gicvk väl bra, en del sånger hade man ju hört tidigare o andra inte!


Får väl se hur det går nästa gång!









 

Av Hanna Boman - 21 januari 2018 18:27



KRAMENS DAG

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 21 januari 2018 15:23

Den här helgen har typ hela kyrkan varit fylld av en massa konfirmander, bara det att jag inte varit där alls i helgen mer än på gudstjänsten klockan tio idag.






Och då var alltså kyrkan fylld av en massa ungdomar & ledare.

KonfaS 1 & KonfaS 2 & KonfaS 3 & KonfaS 4!

Man kan ju säga att kyrkbänkarna var fyllda av en massa ungdomar i kyrksalen, så var inte lätt att sätta sig långt fram precis.

Liselotte Spåre var dagens predikant, som var bra & innehållsrik.
Om att gå igenom ett vanligt vitt papper, funkar ju inte jättebra precis.
Men om man klipper sönder det, då går det betydligt mycket lättare...haha!

TACK Liselotte för din predikan!

Två ungdomar från Lund blev lite intervjuade av Liselotte också o dem fick berätta lite om vad konfirmationen har betytt för dem.
Nu var dessa killarna med i KonfaS 4, så är hjälpledare för nykommande konfirmander nere i Lund!

~~tyvärr inte några bilder tagna just under gudstjänsten~~










 













 


Av Hanna Boman - 20 januari 2018 16:58

Idag så har denna lördagen varit min & mitt jobblags första lördag för i år!
Och vi jobbade väl på BRA, jag satt som vanligt bara i kassan (det är ju min uppgift).
En ganska lugn lördag att jobba, med tanke på hur dagens väder har varit o är...så är det väl förståligt.
Men vid en del gånger då man tittade upp över caféet o borden, så såg det fullsatt ut.

#1trekant

#3kopparkaffemedmjölk

#1trekant

#1chokladboll

#snösnösnö




 














 

Av Hanna Boman - 18 januari 2018 22:21

Nu ikväll har Alpha satts igång igen, efter juluppehållet. Trevligt att få träffas o lyssna till vad denna kvällen hade för "ämne" i boken.



För det handlade om "Ny vänskap" och vad vänskap egentligen innebär!
Om det bara är en bekant, eller om det är en riktigt god vän.

Intressant diskussion faktiskt.

Och självklart så började vi alla med att fika på gott fika!
~typiskt var ju att när jag skulle lyfta upp min pappersassiett på bordet från Rolle, då bara vek sig assietten o nästan allt hamnade i korgen på Rolle~



 







 



 











 

Av Hanna Boman - 18 januari 2018 21:23

Nu ikväll har den andra kvartsfinalen varit o jag har ju självklart även lyssnat denna kvällen!

Ikväll var det två skolor från Karlskrona som tävlade, 

Montessori friskola klass 5 som mötte 

Hasslöskolan klass 5H.


Och jadå, jag tycker det är så roligt att lyssna på dessa fantastiska femteklassare!

Själv skulle jag ju aldrig kunna svara snabbt på frågorna, hehe!


Den här kvällen var det verkligen en överlägsen seger för Montessori friskola klass 5 

som kammade hem 45 poäng mot Hasslöskolan klass 5H som slutade på 30 poäng!












 

Montessori friskola

 

 

 

 

 

 

 

 

Hasslöskolan

 

 

 

 

 

 

 

 

  

Ingrid Elfstråhle & Ola Palmgren

~~programledare & domare~~

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

#viifemman2018









Av Hanna Boman - 17 januari 2018 19:12

Nu i eftermiddags sattes Stickcafé igång igen efter juluppehållet!
Dessvärre inte så väldans många där idag, för många vet jag inte...men en del var väl på RPG's årsmöte.
Åtminstone var det en som kom lite senare, och hon hade varit där i alla fall.

Men vad tror ni om mitt stickande då?
Ja, just precis...eftersom jag kom direkt från jobbet, så hade jag varken "stickor eller garn" med mig!

Och gott fika fick vi ju i alla fall, icke att förglömma!








 













 

Av Hanna Boman - 16 januari 2018 18:58

Nu så har "äntligen" Vi i femman satts igång igen, och vem kommer sitta o lyssna

på varje sändning om inte jag!?


Jag var ju där o jobbade förra året, men nu så får jag ju sitta hemma och lyssna istället!


Första kvartsfinalen gick av stapeln idag och det var hur spännande som helst!


Musikugglan klass 5A  mötte Slättagårdsskolan klass 5

 


En rysligt späänande match, och slutade himla jämnt!


Jämnare än så kan det ju knappast bli!



Musikugglan klass 5A kammade hem 36 poäng 

medan Slättagårdsskolan klass 5 kammade hem 34 poäng.

 


Så här kan man snacka om att det var jämnt i stort sätt genom hela spelet!



GRATTIS Musikugglan klass 5 A!







 

Musikugglan










 

Slättagårdsskolan

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     







   

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards