Alla inlägg under januari 2018

Av Hanna Boman - 1 januari 2018 13:53

Igår så var det ju då återigen dags för Nyårsfest i kyrkan, som startade klockan 20!
Men eftersom Lena & Sören & jag tillhörde "kökspersonalen" så var ju vi där ute någon timma tidigare.
Och när jag anlände så fick jag skiva rädisor, som skulle vara tunt skivade.
När det var klart, så fick jag även skiva rödlök tunt. Och när Lena bad mig göra det, så var jag nästan på väg att passa för att jag är ju då inte den bästa på att skiva lök tunt.

Men eftersom jag impad av mig själv av att kunna skiva rädisorna tunt, då skulle det väl inte vara några problem med rödlöken!

Så nu är jag väl en fena på att skiva tunt rödlök & rädisor, hehe!

~~bara lite av vad som hände i köket av oss i "kökspersonalen"~~









Under kvällen sen så var det "som vanligt" folk av den äldre skaran, verkligen jättemånga från RPG "Riksförbundet PensionärsGemenskap"!
Jag vet väl inte riktigt om jag sänkte medelåldern, kanske kanske inte!
Med tanke på att det var två stycken i 20-25årsåldern också.

Den här gången var det väl 47 stycken sammanlagt o var nog "rekord" på antalet!




Meny:


  • VARMRÄTT:  Västerbottenost -och basilikabakad ryggbiff med potatis -och jordärtskocksgratäng & haricots verts & sallad

  • EFTERRÄTT: Julig äppelpaj med vaniljvisp & vaniljglass



Sen blev det lite knep & knåp vid borden också förstås, och även en tipspromenad på 12 frågor...fast jag gick den inte, men fick veta i alla fall att det var lite kniviga frågor.
Sen gick vi ju igenom svaren på både tipspromenad & annat med, så svaren fick vi ju reda på också.

Senare sen var det dags för NYÅRSBÖN inne i kyrksalen då klockan visade 23:30 o det var ju Hampus Flyman som hade en väldigt bra samling!
Han blickade tillbaka lite på 2017 & sen framåt mot 2018!
TACK Hampus!

Efter tolvslaget så serverades det som vanligt TÅRTBUFFÉ & kaffe!

Många goda tårtor, som var hembakade av folk ur församlingen!





   




 

Hampus Flyman









 


















 

Av Hanna Boman - 1 januari 2018 11:38

 Nu så är det dags att lära sig skriva ett NYTT årtal igen, nämligen 2018!

Men det brukar väl inte vara några större problem, eller? 

Fast det brukar ju ta ett tag innan man "lärt" sig att skriva det!

Och javisst, detta var äl ett lite halvonödigt inlägg...men jag bjudet 

på det, haha!






HOPPAS ATT 2018 BLIR ETT BRA ÅR 

FÖR ER ALLA!


  









 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards