Alla inlägg den 18 mars 2018

Av Hanna Boman - 18 mars 2018 17:03

Eftersom jag inte kom till kyrkan i tid idag, så var det ju inte så värst mycket som jag hann vara med på dagens gudstjänst!
~~bättre sent än aldrig~~

Tyvärr så fick jag inte se & höra Barnkören sjunga, men jag fick höra MIXAT-kören sjunga en sång i alla fall!

Sedan efter gudstjänsten så var det den årliga Vårfesten, där det säljs

lotter & bröd & kakor & ägg & bullar & sylt & marmelad och mycket mera.

Och så serverades det ju KYRKLUNCH också, en väldigt god PASTAGRATÄNG & sallad!

Jag köpte en hel del lotter, men vann inte en enda sak!

Den som vann allra mest var Maj Breidfors, men hon hade visst köpt väldigt många lotter

(mer än någon annan alltså).









   



















 

Av Hanna Boman - 18 mars 2018 16:17

Innan vi lämnade Växjö igår, så bestämde vi att ta oss för att äta en bit mat när vi kommit till Karlskrona igen!
Och då blev det till Royal Thai, för att äta thaibuffé!

Mycket gott, som alltid!

Sen blev det lite samtal över hur vi tyckte att dagen i Växjö i stort hade varit för oss en och en!







   










 







Av Hanna Boman - 18 mars 2018 14:35

Nu blir detta inlägget lite sent, men "bättre sent än aldrig".




Igår morse så åkte ett gäng ledare från MU (Mariedalskyrkans Unga) upp till Växjö för ytterligare en ledarutbildning där vi träffade andra ledare från t ex Kristianstad & Växjö & Alstermo & Alvesta!

Och vilken fantastisk dag från början till slut, vi började dagen med att fika på kaffe & fralla...som verkligen behövdes (tyckte jag, som dock inte hann äta något innan vi åkte...)

#kaffemedmjölktillfrukost

Sen efter fikastunden så började samlingen där TEMAT för denna gången var:
"LEDA TILLSAMMANS" och handlade bl a om VISION & REKRYTERING & ENGAGEMANG!

Dagen var ju förstås uppdelad på förmiddag/eftermiddag!

Så när klockan visade strax efter tolv, då serverades det LUNCH som denna gång var en vegetarisk gryta & ris & sallad.
Riktigt gott & mumsigt!

Efter lunch, så fortsatte "förhandlingarna"...eller vad man nu ska säga.

Små bensträckare, hade vi då & då...med bl a en fruktstund också!

Framåt "småtimmarna" så fick det bli lite fika...(bulle & te för mig).

Innan dagen var helt slut, så avslutades den men en fin ANDAKT

(bara det att jag inte kunde eller hade aldrig hört nån av lovsångerna alls)





TACK Växjö för en mycket fin & bra dag!



      





   







 








   









 



















   











Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards