Alla inlägg den 19 mars 2018

Av Hanna Boman - 19 mars 2018 22:53

Jahaja, idag har jag varit hos Tandhygienisten för den vanliga kontrollen 

kan man väl säga.

Eftersom man vet ju precis vad det är hon ska göra med en.


Först frågar hon väl alltid hur man mår o hur ens hälsa är.


Sen kommer ju frågor vad man använder för redskap till att hålla rent i munnen.

Och självklart så använder man ju först och främst sin tandborste, JA! 


Men sedan vad jag använder, det kan man nog förstå va!

Att jag alltid varenda år blir ombedd att anväda "tandtråd på bygel" (enklast för mig),

men jag är väldigt slarvig med att använda detta redskap. Som egentligen 

inte är så svårt, är bara att man ska få rutin på att verkligen använda det också.


En del tänder hade kariesangrepp, så för att inte låta det bli lagningar så är 

väl det bästa att göra som ens tandhygienist säger!



#behöverinteborstatändernaikväll

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tandtråd

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards