Alla inlägg under juni 2018

Av Hanna Boman - 23 juni 2018 00:00

Ännu ett Midsommarfirande ute i Jämjö, hemma hos Eivor & Martin.
Jag o mamma var där ute, precis som vanligt kan man väl nästan säga nu.

När vi kom dit serverades det först matjessill & potatis & gräslök & gurka & tomater & ägg!
(fast vi kom ju inte samtidigt, utan jag kom med bussen efter)
Och jadå, de väntade med att äta tills jag kom på plats!

#matjesill #potatis #gräslök #gurka #tomater #ägg #gräddfil

Sen kom ju efterrätt som var jordgubbar & glass & grädde!
Mumsfilibabba, vad gott!

Mellan våra matintag så satt vi o pratade en del också förstås!





#jordgubbar #glass #grädde



När det var dags för eftermiddagfika serverades det kaffe & jordgubbstårta!

#kaffemedmjölk #jordgubbstårta






   








 









 






 



 

Efter att vi hade fikat klart så begav vi oss ut en sväng på vägarna i bil.

Vi åkte bland annat till Kristianopels kyrka och kyrkogården för att titta till 

mormors & morfars grav!









 



#mormorochmorfar   #estherochsven

 

 

 

 

 

 

 


När vi sedan kom tillbaka igen, så blev det grillad korv med tillbehör av olika dess slag!


#grilladkorvmedbröd #rostadlök #ketchup #senap #dressing

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


TACK för en mysig & trevlig midsommar!



  

 

 

 

 

 

 

 

 



Av Hanna Boman - 21 juni 2018 20:58

Nu så har man varit upp till Lövmarknaden, tradition att det alltid är "Lövis" dagen innan midsommarafton här i Karlskrona!
Bea & jag träffades först vid Mc Donald's, för att äta lite innan det sedan blev dags att ta sig upp på marknaden!

Så vi gick nog igenom hela marknaden, och började först att gå Ronnebygatan.
Ojojoj, där var det ett stånd som inte alls var meningen att jag skulle ha något egentligen.
Men det blev en stor påse grillringar & en stor påse baconsnacks.

Muffinsformar & bakplåtspapper, fick också följa med mig hem plus en påse kanderade mandlar & rosa mandlar.
Och självklart bigaråer också!

En mycket trevlig lövmarknadsdag att spendera mellan många marknadsstånd!

Tidigare under dagen var det regn, men det klarnade upp och blev helt okej väder för att gå på marknad!

#lövmarknaden2018
#mcselection #pommes #cocacolazero #frappe
#grillringar #baconsnacks #muffinsformar #bakplåtspapper #bigaråer


TACK Bea för en trevlig & rolig dag med dig och barnen idag!




   




 








 








   




   







 















 

Av Hanna Boman - 20 juni 2018 21:58

Under eftermiddagen idag så träffades Linn & jag på stan, och först tog vi oss till Ur & Penn...för jag ville få min klocka justerad i armbandet/spännet.
Efter det sen så promenerade vi bort till Waynes Coffee för att fika lite, som faktiskt blev en lång fika & pratstund.



TACK för den goa fikamysstunden idag Linn!



  




#caffelatte #jordgubbscheesecake #chokladboll #ettglasvatten


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Av Hanna Boman - 19 juni 2018 22:17

Efter att jag hade hängt i SecondHand i några timmar, så fick det la bli bussen ut till Ravnbös!
Och jadå, detta var förutbestämt sedan tidigare.
Så jag var väl där runt halv fem, eller nåt.
Sen dagens middag var hamburgare med bröd, jättemumsigt!

#hemgjordahamburgare
#skivadgurka #skivadetomater #sallad #ost #dressing #ketchup

Hepp, lite senare sen så blev det våfflor & jordgubbar & grädde & kaffe.

#hemgjordavåfflor #ingetpulverhärinte
#färkajordgubbar #grädde


 

 

TACK för en mysig & trevlig stund tillsammans med er idag!



  






   







Av Hanna Boman - 19 juni 2018 16:38

Jahaja, idag kan jag nog inte riktigt specificera vem jag har fikat med...eller?
Jodå, det var ju bestämt med Iris. Sen skulle hon iväg till en kompis lite huxomfluxom, men gjorde inte så mycket.
Jag gick sedan till ett annat bord o satte mig, för att fortsätta fika lite till!

#2kopparkaffemedmjölk
#trekantsmacka
#lattekaka
#chokladboll
#litemycketfikablevdetminsann





   















 

Av Hanna Boman - 16 juni 2018 21:32

Helt galet, men jag lyssnade faktiskt på det allra sista Ring så spelar vi imorse med 

Lisa Syrén i spetsen som programledare!

(jag som trodde att hennes allra sista skulle vara den 30 juni)

Nu var ju inte programmet så jättespeciellt för att det var sista gången, utan det var

ett vanligt program från början till slut!

Och nu satte jag igång för att lyssna på programmet igen, bara för att få lite mera 

feeling till att skriva!




 

Lisa Syrén

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     



Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards