Alla inlägg under november 2018

Av Hanna Boman - 8 november 2018 21:39

Då har man ju varit till ViktVäktarna igen, eftersom det är torsdag!

~~det går ju så fort mellan gångerna~~


Tjoho, den här gången så hann jag faktiskt med att väga mig innan 

Workshopen sattes igång...eftersom att alla som var komna när jag dök upp, 

så hade ju dem redan vägt sig o det var nån eller några minuter kvar innan 

Workshopen började klockan halv ett!


Idag under Workshopen så pratades det om att det finns en del medlemmar som ibland 

tycker att det är dyrt och gå med i ViktVäktarna.

Alltså inte att just vara medlem, utan att man "måste" tänka på vad man handlar 

och stoppar i kundkorgen/vagnen!

~~~~måste tänka om lite~~~~

Så vad som gicks igenom idag var att det inte alls behöver vara dyrt!

Utan det finns mycket mat som är "billigt" i SmartPoints också, allra helst nu

då det heter Flex!



Och vad visade den där vågen idag då, när jag "skuttade" upp på den?

Hehe, jag hoppade lite på golvet innan jag klev upp...för att bli av med lite!

Jomen visst, den var väl ganska snäll idag...för den visade ju 68,3 kg som då resulterade 

-0,2 kg!








 













 


Av Hanna Boman - 7 november 2018 14:03

Och hur många har idag missat att det är KLADDKAKANS DAG!?

Nope, jag har ju då rakt inte gjort det i alla fall!

För finns det något godare & enklare att baka egentligen?

Jag älskar KLADDKAKA både avigt & rätt!







#kladdkakansdag2018









   











/Tjingeling


Av Hanna Boman - 6 november 2018 17:47

Mnja, nu vet jag väl inte riktigt vad jag ska berätta här egentligen!

Men det hela började ju igårkväll då jag skulle plocka ur mina linser för "natten"!

Först så skulle jag plocka ut min högerlins (som vanligt, så börjar man plocka ur

högerlins...likadant då de ska sättas in, då är det högerlinsen först).


Men jag fick inte ut linsen, så fick sätta mig vid skrivbordet o kolla i bordsspegeln.

Eeh, jag gnodde o hade mig en längre stund för att "ut skulle den ju".

Så där satt jag o gav mig liksom inte, men till sist så gick jag och la mig utan att få ut den!


Imorse sen så "fortsatte" jag att få ut den, utan resultat.

Så strax efter halv tio ringde jag upp Smarteyes, bara för att tala om "vilket problem" jag hade.

Och då fick jag en liten "akuttid" för att ta mig dit o få hjälp.

När jag kommer dit, så kollade optikern med sån där maskin...men kunde inte se

någon lins sitta kvar!

Jag kommer ju dit med glasögonen på mig, och det kändes ju inte lustigt heller att 

gå där med "en lins i ena ögat" och sedan glasögonen på mig.



Men som sagt, linsen hade jag på ett eller annat sätt tappat under dagen igår...utan att jag 

ens hade märkt det.


Så nu fick det bli en beställning av ny högerlins plus att jag även hämtade

ut tre nya flaskor linsvätska & "koppar"!






#smarteyesärenfantastisktbraoptikerkedja

 

 

 

 

 





   
















     







Av Hanna Boman - 5 november 2018 23:36

Nu vet jag väl inte riktigt vad jag ska, mer än att det är och har väl varit 

FRYSRÄTTENS DAG idag!


Det är väl inget som man längtar efter direkt, att äta en frysrätt!


En del kan ju faktiskt vara goda, beroende vad det är för märke/fabrikat...men annars 

inget som man hurrar över direkt va?







#frysrättensdag2018




 









 









 

Av Hanna Boman - 4 november 2018 22:32

Efter att det var klart i kyrkan, så fick jag frågan om jag ville hänga med till Skeppsgossen o det tackade jag ju inte nej till...vore väl dumt!




Nu får väl jag kalla mig för "ungdomen" i denna något äldre skaran, för det var

Kerstin & Maths, Elin & Sören, Eva & Lars.

TACK för att jag fick hänga med er!
  



Och där serveras ju alltid buffé, som är väldigt gottigt!
Nu äter man ju inte av allt, men jag valde raggmunkar & fläsk & rårörda lingon o den andra rundan blev det stekta kroppkakor & skirat smör & vit sås & rårörda lingon!

Sen så blev det en kopp kaffe på maten, även för mig!










   







 














 

Av Hanna Boman - 4 november 2018 20:23

Idag har det firats gudstjänst med ljuständning för två stycken från församlingen som fått flytta hem till himlen under det gångna året!

En mycket fin gudstjänst där Michaela "Mickis" Tersmeden predikade om evigheten, en väldigt bra & innehållsrik predikan om vad som kommer när man får flytta hem!





TACK Mickis!

  






Och så var det Nattvard också, där vi denna gången fick gå fram till knäfallet.


Många gudstjänstbesökare idag på just denna dagen!







 






 

Micki Tersmeden

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 3 november 2018 23:21

Idag är det Alla Helgons Dag, och att det "alltid" är den 3 november hade ju

jag ingen aning om!

Men så är det tydligen!

Nu kan ju jag tänka mig att väldigt många KYRKOGÅRDAR lyser upp

i novembermörkret, jag har dessvärre inte varit till någon kyrkogård tyvärr!


Men har ju sett en del på Facebook till exempel.





Och de som jag tänker på mest den här helgen är ju förstås


  • Farmor  2005-09-29
  • Morfar   2009-11-23
  • Mormor  2017-07-06








   





#allahelgonsdag2018

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 2 november 2018 22:32

Jahaja, och hur många visste att det var o är LUTFISKENS DAG just denna dag!?

Hepp, jag visst väl inte ens att det fanns en sådan dag och att det var just idag!

Hehe, för mig känns det nog lite konstigt eftersom "i min värld" så äter man 

just LUTFISK på julafton!






#lutfiskensdag2018

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards