Alla inlägg under februari 2019

Av Hanna Boman - 23 februari 2019 18:08

Jahaja, och så blev det en Jobblördag för mig idag!
Detta var med andra ord inte min schemalagda lördag, utan jag ville bara jobba med Inger.
Så då kan man ju kalla detta för en "extralördag".
Och det var väl inte någon annorlunda lördag, än någon annan.
Det var stor rullians på folk, mycket folk som både fikade i Caféet och som var i butiken & handlade. Nu så har vi ju börjat sälja semlor också, och det var bara några minisemlor kvar efter att vi hade stängt.

En rolig dag att jobba, och detta var väl inte direkt ett nytt gäng som jag jobbade med...utan har jobbat med alla fast vid olika tillfällen.

#3kopparkaffemedmjölk
#trekantsmacka
#semla






 












 

Av Hanna Boman - 22 februari 2019 20:27

Nu så är detta SPORTLOV & fritidsgård slut för den här gången, det blev ett abrupt slut mitt i alltihop på grund av en som blev sjuk!
Men när jag kom på plats strax efter klockan 15, så fick jag äta upp min pastasallad som hade fått stå i kylen o vänta på mig sedan igår.

Sedan efter det så blev det bara en kopp/mugg med kaffe & kaka, lite efterrätt med förstås.




TACK alla som har fixat & donat för att återigen få till en fritidsgård

för sportlovslediga barn & ungdomar & föräldrar!


  






 












 

Av Hanna Boman - 21 februari 2019 22:54

Ännu en dag/kväll i fritidsgårdens tecken, jag var väl där ute idag vid 16:30-snåret. Helt okej, tyckte jag...även om min plan var att komma ut något tidigare.
Tiden är ju mellan klockan 14-21.
Idag kommer jag ut med en sån där pastasallad från Cityhallen som jag hade tänkt och äta, med eftersom pastor Mats nämnde att det fanns chili con carne.
Så då fick det bli chili con carne & chips & sallad!
Inte fy skam alls, jättegott med lite sting i med!

Annars gjorde väl jag vad jag brukar göra, prata & chilla med både barn och föräldrar.


En 4-åring gjorde ett fint halsband till mig, som jag har runt halsen just NU!





   







 



 




 














 












 

Av Hanna Boman - 21 februari 2019 21:58

Absolut, visst har jag varit till ViktVäktarna idag igen och jag var ju där på "min" vanliga tid...lunchtiden!

Den härveckans Workshop handlade om "Rör på dig varje dag". 

Och då handlade det mest om inomhus-träning, där vi fick rabbla upp olika träningsformer som kan göras inomhus på sin arbetsplats till exempel. Det finns tydligen massvis med olika saker, som inte ens jag hade en susning om egentligen (nu tänkte jag väl fota av listan på blädderblcket som Kristina skrev på...men glömde tydligen bort det i all hast.

Så därför blir det inget skrivande på det, tyvärr!


Men vad sa eller visade vågen idag då jag klev upp på den? Aja, den var minsann inte riktigt snäll med tanke på att den visade 66,8 kg som då resulterade i +0,6 kg.

Och det där ska jag minsann verkligen råda bot på till nästa vecka, då det ska bli MINUS igen!










 

Av Hanna Boman - 20 februari 2019 22:17

Och när uret slog 19, då var det dags för BÖN inne i kyrksalen (som vanligt varje onsdag).
Så jag bestämde mig för att vara med på den fina stunden, när jag ändå var på plats.
Just idag, eller de sista dagarna så har jag tänkt på en mycket god vän med släkt & familj...då hennes bror hastigt omkom i helgen!

Så då tände jag ett ljus i ljusbäraren, vilket kändes bara så bra!

Självklart sjöng vi ju lovsånger också, från boken Ung Psalm.

Fin stund mitt i allt fritidsgårdandet!









 











     









 

Av Hanna Boman - 20 februari 2019 22:02

Idag som först så tog jag mig ut till fritidsgården i kyrkan.
Det är ju sportlov för alla barn & ungdomar den här veckan, och då är det ju sedvanlig fritidsgård hos oss sedan väldigt många år tillbaka!
Tiden för fritidsgård är mellan klockan 14-21, men jag kom inte ut på plats förrän vid 17-snåret!
Fast jag har haft trevligt ändå, fikat lite o pratat med både barn & föräldrar.

Det är ungefär vad jag brukar göra, då jag kommer ut!
Brukar liksom inte ha någon ledarroll i den bemärkelsen.
Så att hänga med barn & föräldrar är mig grej, hehe!








   
















 

Av Hanna Boman - 20 februari 2019 21:34

Hoppsan, idag då jag gick på bussen vid Varvet så satt det två biljettkontrollanter 

på bussen (jag åkte med 1:an då...)
Detta upptäckte ju jag ganska så fort, med tanke på att det kom fram en o ville 
hjälpa mig på med Rolle...fast det behövdes inte.
Sedan så gick jag på och satte mig på "min" plats (det var min favvobuss)!
Men det var inte någon av biljettkontollanterna som ville kolla, kanske kan ju vara så 
att det knappt satt någon passagerare på bussen just då!
 
Och nää, jag hade ju inte någon ogiltig biljett eller busskort i mitt fall då!
 
 
 
 
 
#biljettkontrollant
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Av Hanna Boman - 19 februari 2019 21:58


Jodå, nu när jag har varit borta från Second Voice under ett år...så får man ju komma på 

de närmsta övningarna! 

Och för mig är det verkligen utan att tveka, skönt att komma igång igen efter ett års uppehåll!

Men vi sjöng på de sångerna som vi övade förra veckan, vilket funkade BRA!

Jag har suttit lite här hemma o smånynnat lite på en del av sångerna!

Enligt tidsplaneringen i DropBox, så ska vi sjunga på söndagsgudstjänsten den 3 mars.

Och då kan det ju vara bra om man kan sjunga med, hehe!




#sköntmedenpaus

#roligtattkommatillbaka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


















Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards