Alla inlägg under mars 2019

Av Hanna Boman - 10 mars 2019 15:18

Nu så var det ju igår (lördag), kvalet till TV:ns Vi i femman som det sändes på radion! Tyvärr så blev det ju inte någon Blekinge-klass som kom till kvalfinalen i år, men det var tre andra duktiga 5:or!


  • Nåntuna skolan klass 5A Uppsala
  • Enskede skola klass 5E Stockholm
  • Lackareskolan klass 5B Mölndal

En väldigt spännande match, som det brukar vara förstås! Jag har ju alltså lyssnat på programmet nu i efterhand, och det var ju precis lika spännande som när man sitter vid radioapparaten och hör det direkt!


Och nej, jag vet verkligen inte vad jag ska skriva mer än att det var tre superduktiga klasser som tävlade!


Den vinnande skolan/klassen blev Enskede skola klass 5E från Stockholm!







 

Nåntunaskolan Uppsala

 

 

 

 

 

 

Enskede skola Stockholm

 

 

 

 

 

 

Lackarebackskolanskolan Mölndal

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Av Hanna Boman - 9 mars 2019 23:27

Jahapp, och nu så har även finalen gått av stapeln i årets Melodifestival. Och det var väl ett ganska så bra startfält trots allt, jag tyckte det i alla fall!

Sen var det ju många andra BRA bidrag än bara John Lundvik, och han fick verkigen alla 12:orna av juryns röster!

Men jag funderade och sa också, "att när man både har hört o läst på sociala medier den sista veckan att John Lundvik kommer ta hem segern". Då tycker jag att det känns lite eller ganska trist att den "förutsagda" drar hem alla 12-or helt och hållet!



#melodifestivalen2019





 


Eric Saade & Marika Carlsson & Sarah Dawn Finer & Kadjo Akolor


Startordningen för kvällen:

  • Jon Henrik Fjällgren - Norrsken
  •  Lisa Ajax - Torn
  • Mohombi - Hello
  • Lina Hedlund - Victorius
  • Bishara - On my own
  • Anna Bergendahl - Ashes to Ashes
  • Nano - Chasing rivers
  • Hanna Färm Liamo - Hold you
  • Malou Prytz - I do me
  • John Lundvik - Too late for love
  • Wiktoria - Not with me
  • Arvingarna - I do









     



     


     





     








 















































































Av Hanna Boman - 9 mars 2019 19:53

Nu så har det blivit pizza-mys de luxe o även glassmys!
Jag åt en gyrospizza som var väldigt god, har inte ätit pizza på hur länge som helst...så det var så gott!

TACK för en supermysig Mello-kväll!


  




   





Av Hanna Boman - 9 mars 2019 12:28

Idag är det TOMATSÅSENS DAG och som jag har längtat efter just denna dagen, eller?

Nja, det är ju så att man kan äta tomatsås vilken dag som helst på året. Jag åt det sist då jag

bodde hemma hos pappa & Charlotte, och Henrik kom över för att fixa lunch till oss. Då blev det 

pasta & tomatsås som bara var så gott!



#tomatsåsensdag2019

 

 

 



 






     









   

Av Hanna Boman - 8 mars 2019 17:38

HOPPSAN!


Och vad har hänt här då? För det första så har jag inte varit till ViktVäktarna idag, utan det var ju igår (torsdag). Men det blev bara inte att jag uppdaterade om det igår, så därför får det bli nu istället. Ett tag så funderade jag lite på om jag överhuvudtaget skulle skriva något, eller inte!

 

 

Men nu sitter jag här och vill ju tala om gårdagens Wellnes.

Eeh, inte för att det gick så väldans bra på vågen...men jag vill ändå skriva!


Så gårdagens möte började med att Kristina hade skrivit på blädderblocket: "FÖSSTA TOSSDAN I MASS"

Och sedan så undrade hon om vi hade ätit nån MASSIPANTÅÅTA!


Efter det sedan så började väl mötet på "riktigt"!

Och det var en fråga "VARFÖR"?  ~~tog man sig till ViktVäktarna en gång~~

Då fick man svara om man ville, eller rättare sagt så frågade Kristina en del av oss just VARFÖR?

He, men jag fick inte frågan. Fast jag funderade lite om ifall jag skulle få frågan, men behövde liksom inte redogöra för mig!


Jahapp, och vad visade den där "usla" vågen denna gången då? Hm, vet ju inte om man ska kalla vågen för "usel" eller om det är mig...


Men vågen visade 67,7 kg som då resulterade i +0,7 kg!


Fy på dig Hanna, du kan ju bättre!






 



Av Hanna Boman - 7 mars 2019 20:52

Jomen visst, idag är det ju PUNSCHRULLENS DAG!

Ännu en TEMADAG att beakta, eller hur?

Och visst kan jag väl känna ett litet sug efter en punschrulle, även om det inte direkt är min favvo bland

kondisbitar. Men visst är det gott att äta nån gång ibland?



#punschrullensdag2019

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

Av Hanna Boman - 6 mars 2019 20:32

Nee, tro nu inte att jag har pratat med mig själv över en caffe latte (för det har jag inte gjort)


Utan däremot så tog jag mig bort till TBoden o träffade Hanna där

(vi två gick i parallell på Vedebyskolan då det begav sig)
Och nu då så fick vi till en träff där under en timme, fast det blev mer!

Oooj, vilken god caffe latte hon fixade till mig.

Eeh, jag tror nog att jag kommer ta mig dit fler gånger o dricka caffe latte!





TACK för en väldigt trevlig stund idag Hanna!





 













     

Av Hanna Boman - 5 mars 2019 22:21

...eller Cheese Doodle Day, som det står i listan bland dessa TEMADAGAR!

Men det är ju samma sak som att säga OSTBÅGENS DAG, eller hur?

Hur många visste idag att det är OSTBÅGENS DAG när ni vaknade?

Mnja, jag visste det väl någon dag innan eftersom jag brukar kolla igenom dessa 

TEMADAGARNA lite då och då!

Och jag kan nog säga att jag gillar ostbågar, men föredrar hellre chips!




#ostbågensdag2019

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards