Alla inlägg under maj 2019

Av Hanna Boman - 8 maj 2019 22:12

Jahaja, efter att jag hade varit på Habilteringen så var det dags att ta bussen ut till Amiralen för att träffa Elsa en sväng.
Först mötte hon upp mig vid busshållplatsen (nästan).
Sen så tog vi oss till Espresso House och då beställde jag en caffe latte & cheesecake lime & hallonmaräng och en chokladboll.

Vilket var himmelskt gott & både lite syra och sött på samma gång, en väldigt god cheesecake!




TACK för en mysig stund idag Elsa!


  









 











     










 

Av Hanna Boman - 8 maj 2019 21:08

Jodå, nu har det blivit ännu ett besök på Habiliteringen idag! Så den här gången fick jag öva på med "balansövningar", eftersom jag har ju trillat två gånger nu på kort tid!

Hepp, den här gången fick jag träna att res på mig utan hjälp av Rolle...utan helt utan nånting alls, vilket gick väl sisådär i början. Men efter att ha gjort det några gånger, så var jag väl uppmjukad och lite av modigheten kom fram mer.



Ja, äsch jag vet inte riktigt...men mina funderingar har väl nog varit lite så efteråt!

 

 


Innan jag gick därifrån, så fick jag ett träningsprogram som jag ska följa. Och då var det med bilder också, som kommer göra det lättare att förstå sig på!




Hoppas på att kunna komma i bättre balans nu efter detta!







 

...tåhävningar är en sak som står på

programmet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 7 maj 2019 21:38

Nu ikväll så har det återigen varit övning med Second Voice, och nu övar vi ju verkligen stenhårt inför VÅRKONSERT som går av stapeln nästa lördag (18/5).

Och det gick ju bra, nu är det ju inte några NYA sånger i den bemärkelsen...eller jo, någon är väl ny för mig som inte var med alls förra året. Men inget som inte går att lära sig, nu ikväll efter att jag kommit hem så har jag smånynnat på någon av sångerna.



#vårkonsert2019

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 7 maj 2019 17:42

Jahaja, då har jag blivit kallad för politiker idag...haha! (fast bara på skämt...)

Men som vanligt var ju jag o jobbade i Café 2, vilket funkade bra.
Folk i omgångar som handlade fika, ibland kändes det som att köerna inte skulle avta...men det är ju samtidigt roligt att man inte har döstunder...hehe!

Fikapausen idag så satte vi oss i personalrummet, och där fanns en del till som fikade!

#2kopparkaffemedmjölk #trekantsmacka #fralla










 













 

Av Hanna Boman - 6 maj 2019 23:21

Mnja, nu vet jag inte om detta bör tas upp bland dessa TEMADAGAR...men jag gör det ändå, bara för att!

Minnen till DRAGSPEL som barn var väl då det en i kyrkan ofta spelade DRAGSPEL då det var JULFEST & dans runt granen!

Jag tror att det var söndagsskolebarnen, men som sagt så minns jag inte riktigt mer än att det fanns en i församlingen som spelade DRAGSPEL!





#dragspeletsdag2019

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 6 maj 2019 17:51

Jahaja minsann!

Idag har jag alltså varit till Arbetsförmedlingen för allra första gången sedan i höstas, och nu så träffade jag ännu en ny handläggare (inte SIUS den här gången...)

Så det vi gick igenom var väl lite av varje, bland annat lite av vad jag har gjort tidigare och vilka arbetsgivare jag har haft.

Nu så är det väl inte säkert att det kommer bli en anställning med lönebidrag, utan i så fall bara att få en sysselsättning för att få komma iväg och göra någonting (det är ju det allra helst skulle vilja, ha något att göra...)


Och att det ska vara ett socialt "träffa-folk-jobb", det är ju också vad jag vill!










 

   

Av Hanna Boman - 5 maj 2019 17:40

~~~Nu idag så hade vi en Himlakul-gudstjänst, som jag typ missade...så jag vet ju ingenting om

självaste gudstjänsten då...(klockan gick väl inte riktigt som jag ville, eller

hur det nu var...)~~~~




Men jag tog mig ut i alla fall, för efter gudstjänsten så var det "Scout för alla åldrar" och då var det lite lekar utanför och även kyrklunch där scouterna stod för matlagningen då det serverades KOLBULLE!

Det är tydligen scouternas favorit, vad som gäller matlagning ute över öppen eld...så det fick vi alla spisa på idag, vilket var gott!

Och detta serverades i kåsor, scoutigt & bra!


De flesta stannade kvar ute och åt, medan jag traskade in för att sitta inne vid ett bord och äta.

När jag kom in där, så satt det ett gäng där redan...så jag var ju inte ensam i alla fall.








 








     







   











 












 












Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards