Alla inlägg den 9 augusti 2019

Av Hanna Boman - 9 augusti 2019 23:38

Tjupp, jodå idag på eftermiddagen så tog jag mig hem till Ravnbös som var bestämt (Martina & jag hade pratat om det lite sisådär ett tag).
Så när jag kom serverades det våfflor & blåbär & grädde & sylt. Sen dracks det kaffe till förstås, gottigottgott!
Och nej, nu åt ju jag inte bara EN våffla...utan det blev några till, men vet dock inte exakt hur många.

#våfflor #kaffemedmjölk



 




Sen lite längre fram så kommer familjen Biléns ~~Anna-Karin & Linus & Samuel & Hilda & Noah~~

och då stod det grillat på menyn!
Njaej, nu kan jag ju inte räkna upp allt som serverades på grillmenyn. Men kan intyga om att det var väldigt gott!

#grillat #rödbetor #morötter #pommes #potatisgratäng #zucchini #tomater

Jahadå, vi satt ute i stort sätt hela kvällen. Åtminstone då vi åt maten, sen tröttnade vi på alla tusentals myggen typ.

Så efter att vi var klara, så gav vi upp och satte oss inne istället för att även äta efterrätt som blev rabarberpaj & päronkaka & kaffe.




 

#kaffemedmjölk #rabarberpaj #päronkaka #vaniljsås #vaniljglass

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 


TACK för en jättetrevlig eftermiddag & kväll!


          


Av Hanna Boman - 9 augusti 2019 12:23

Den här dagen så är det Rulltårtans dag kära vänner!

Och visst är det gottigt med en bit rulltårta till kaffet ibland?

Men jag tycker nog att det är godare & ser lite festligare ut då de 

serveras som en bakelse!




#rulltårtansdag2019

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards