Alla inlägg den 19 september 2019

Av Hanna Boman - 19 september 2019 20:49

Efter lite dividerande fram och tillbaka idag under eftermiddagen, så slutade det med att Elsa kommer hit (det hade vi en gång tidigare bestämt via Messenger att hon skulle göra).
Men sen så blev det lite huxomfluxom att vi började dividera över en fika ute på stan, men till slut så blev det här då vi fikade på fruktsallad & kaffe!

Eeh, är man viktväktare så är man...då blir det fruktsallad (inte alltid, långt ifrån).
Hehe, men denna gången blev det...gott!


Det blev mycket fruktsallad över, men det får ligga tills imorgon!






TACK goa Elsa för en mysig stund tillsammas idag!


  








 

Av Hanna Boman - 19 september 2019 19:27

Och så blev det torsdag även den här veckan, och var har jag varit för nånstans då om inte till ViktVäktarna!

Det är ju mitt stående koncept då det är torsdag, så även denna gången då... 

Mnja, jag hade väl även denna gången tänkt att gå till vågen innan frukosten...men det blev visst inte riktigt så.

(känns väl som att ni börjar bli ganska vana nu va)


Så då tog jag mig dit vid lunchtiden istället, och det gick ju minst lika bra. Och då blev det ju både vägning & möte "workshop".

Och inte jättemånga där, utan nästan som vanligt "samma" slags viktväktare.


Dagens workshop handlade om 



Minska ditt stillasittande

 

Det är dags att stå upp för din hälsa. Bildligt talat. Att sitta under längre perioder kan kopplas till

bl a blodsockervärden, typ 2 diabetes och större midjemått. 

Det finns många sätt att att bryta detta och ta dig upp ur stolen eller soffan.

Det handlar helt enkelt om att skapa en ny vana.


ATT GÖRA


Identifiera de stunder under dagen som du sitter mest. Skapa sedan en beteende loop likt den nedan (den är på papper, så kommer inte in här...)

Praktisera det genast och var konsekvent. Det är så förändringar kan bli av.





Tjopp, och vad visade den "lilla våguslingen" idag då jag skuttade upp? Jopp, den visade 68,9 kg  vilket då tyvärr resulterade i +0,1 kg.








 

Av Hanna Boman - 19 september 2019 10:33

Det känns lite konstigt, för redan i tisdags (17/9) så hörde jag att det var MESSMÖRETS DAG då...medan efter att jag har använt mig av google, så är det jusT idag som det är MESSMÖRETS DAG.


Så nu vet man väl varken ut eller in, vilken dag det verkligen är...eller hur?

Jag minns i alla fall att när jag var barn, då gillade jag verkligen att bra en smörgås med messmör och verkligen älskade det!

Men nu har jag nog inte köpt messmör alls sedan jag flyttade hemifrån, eller jag kanske har köpt en liten burk då bara för att testa om jag hillade då med. Fast det gjorde jag tydligen inte då, men kanske är det dags att köpa en burk nån gång framöver för att se om jag idag gillar det igen.

Vem vet?





#messmöretsdag2019

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards