Alla inlägg den 4 oktober 2019

Av Hanna Boman - 4 oktober 2019 22:42

NÅGOT MÅSTE HA BLIVIT KNAS!


För vad jag minns så uppdaterade jag om KANELBULLENS DAG idag redan under förmiddagen, men fastnade visst inte...


Men idag har det ju då varit KANELBULLENS DAG och det har väl inte undgått någon (dagen är ju inte riktigt slut än..)


Och idag ska man väl äta eller har man ätit många kanelbullar idag, just för att det är KANELBULLENS DAG!


Nejdå, för man kan ju äta kanelbullar vilken dag som helst på året och behöver inte alls vara på just 

KANELBULLENS DAG.

 

Men visst är det gott mad kanelbullar, jag gillar ju allra bäst nybakta kanelbullar i så fall om jag får välja!




#kanelbullensdag2019

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 4 oktober 2019 22:32

Ännu en fredag hos mamma några timmar under sen eftermiddag/kväll, efter Henrik slutat jobba.
Och den här gången blev det KROPPKAKOR från Arontorps, som Cityhallen säljer varje fredag (de kommer själva från Arontorps o säljer).

Efter det sen så blev det lite kaffe & godis, men det dissade jag...för jag var inte riktigt sugen.

Och neej, något UNO-spel blev det inte alls idag för att jag glömde att ta med det. Sen tog inte Henrik sig för att hämta det, men gjorde väl inte mig så mycket.

#arontorpskroppkakor








 















 





Av Hanna Boman - 4 oktober 2019 13:17

Ännu en dag som jag har varit i kontakt med Hälsohuset, och jag skulle ju den här dagen ringa strax innan 

klockan åtta för att få tid till en läkare. Men vad gör jag? Jo, jag ringer ju istället strax efter klockan åtta och hoppades på att få en tid för att bli uppringd. 

Och neej, då säger dem att det inte finns någon "samtalstid" för mig! Då blir jag lite lagom galen, och funderar lite på om det finns någon mailadress till dem. Sedan så provar jag att ringa igen strax efter klockan halv nio, och "dra på trissor"...då helt plötsligt fanns det en "samtalstid" cirka en timma senare, men de ringer ju liksom inte upp. Utan jag provar att ringa upp en gång till, men tänker mig då "att nu finns det säkert ingen tid för samtal".

Men jodå, det fanns det minsann! Så strax efter klockan elva ringde det en sjuksköterska upp mig igen, och då pratade vi lite om vad jag hade ringt om igår (för det var ju inte samma sjuksköterska som ringde...)


Och nu så idag fick jar en tid för att komma till en läkare, men inte förrns den 24 oktober. Så nu får jag gå och vänta på detta i tre veckor, känns väl lite sådär...fast nu har jag fått en tid och behöver inte "jaga" efter dem längre!



#hälsohuset #svullnafötterochben #ödem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards