Alla inlägg under november 2019

Av Hanna Boman - 17 november 2019 22:13

Idag så är det visst eller har det varit NAPOLEONBAKELSENS DAG och jag vet inte alls om jag nånsin har ätit en NAPOLEONBAKELSE. Om jag har gjort det, så är det väl i skolan om man provade att baka det. Annars har jag mig veterligt nog aldrig ätit!



#napoleonbakelsensdag2019

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

Av Hanna Boman - 17 november 2019 17:18

Jaha, vad ska jag säga?

~~~Bättre sent än aldrig!~~~


För idag kom jag ju lite sådär lagom sent, men tror knappt att det var någon som märkte...mer än de jag satte mig bredvid då förstås i bänkraden.

Och idag var det en sånggudstjänst där man innan gudstjänsten hade fått välja sånger som skulle sjungas!
Så det var en hel del sånger som först hade sjungits innan jag kom, men många som jag också fick

vara med att sjunga.








 

Mingelfika

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 






 


Av Hanna Boman - 15 november 2019 16:41

HOPPSAN!



Oj, vad hände här idag då? Hm, Hannapanna kommer till jobbet före sin tid vilket inte nånsin har hänt.
Och nån gång måste ju vara sen första, vilket idag gjorde att jag hann till och med att göra "lövdansen" innan jag tog mig in!

Så den här morronen hann jag med att fika då med övriga jobbarkompisar, vilket kändes bra!

Sen innan jag tog mig hem så fick det bli en liten fika till, för att "orka" ta mig till bussen typ!

#kaffemedmjölk #halvfrallamedostochmarmelad
#halvfrallamedskinkaochgurka

#1kanelbulle #1kladdkakamedkokostopping






   

Av Hanna Boman - 14 november 2019 20:34

Jahaja, idag så är det visst OSTKAKANS DAG och visst är det gott med OSTKAKA!

Men jag gillar ju nog allra helst hemgjord OSTKAKA, så helst inte köpt. Jag äter inte OSTKAKA mer än då det serveras i kyrkan (för det är då det är hemgjord...).



#ostkakansdag2019

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 14 november 2019 19:36

Usch ja, när jag i måndags eller tisdags hade satt igång datorn så hade muspekaren försvunnit typ.

Hur jag än försökte göra, så funkade det inte och jag höll på att bli tokig!

Idag under eftermiddagen så tog jag mig till Datoraffären, och där fixade han det hur snabbt som helst.

Hehe, det var typ bara F5-knappen som var inaktiverad...jag tror att det var det första han kollade.

Och efter det så såg ju jag pilen på skrivbordet igen!






 

Av Hanna Boman - 14 november 2019 18:27

Och nu så har man ju varit till ViktVäktarna igen eftersom det är dagen då ViktVäktarna är öppet här i Karlskrona!

Den här veckan har ytterligare att nytt program startat, inte allt för mycket nytt som väl är kanske...men ändå ett roligt program känns det som!

Nu så är det 3 olika linjer som man kan välja mellan, GRÖN LILA BLÅ! Känns väl lite omständigt att berätta om vad de olika färgerna är.

  • GRÖN 100+ NollPointsmat: Frukt & grönsaker --- Minst 30 dagliga SmartPoints
  • BLÅ 200+ NollPointsmat: Frukt & grönsaker & proteinrika livsmedel --- Minst 23 dagliga SmartPoints (precis som det gamla...)
  • LILA 300+ NollPointsmat: Frukt & grönsaker & proteinrika livsmedel --- Minst 16 dagliga SmartPoints


Nu så vet jag ju inte om ni vill veta vad jag har valt för färg, men har jag sagt så lär jag väl få säga också. Och jag har tänkt att börja med LILA, för man kan byta om man inte tycker att det funkar bra!


Tjupp, och nu så är det ju redogörelsen med vad vågen visade idag. Och JA, visst blev jag nöjd med tanke på att den visade MINUS idag med. För den visade 68,3 kg som då resulterade i -0,2 kg.

Så då fick jag hänga upp en "juldekoration" i JULGRANEN!







#nyttprogram  #mittww

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Av Hanna Boman - 12 november 2019 23:31

Idag så blev det äntligen av att jag fick ta mig till Hälsohuset, efter en del ändringar med tider och annat.
Att bara komma dit idag gjorde att jag blev glad, fick träffa världens mest förstående läkare man kan tänka sig...med tanke på vad jag kom dit för.
Och det var ju framförallt mina svullna fötter & ben, plus en annan sak också som jag inte vill ta upp här. Det finns de som vet, och så låter jag det vara...

Men läkaren tog blodtrycket på mig, vilket var helt normalt...120/80 (tror jag). Sen lyssnade hon på hjärta & lungor med, vilket också var helt okej!

Efter det så blev det att ta sig till laboratoriet, för att ta blodprov vilket inte alls var det lättaste. De hittade inte några kärl på mig, så det slutade med att de plockade fram en bebisnål istället o då gick det...fast tog lite lång tid det också.

Men jag blev undersökt överallt, vilket kändes riktigt BRA!
Och att få en sådan fin och bra läkare, som gjorde det superbra!










 










 




   

Av Hanna Boman - 12 november 2019 09:49

HOPPSAN!


Vad hände här nu då, jag var igår eftermiddag ute på RPG:s Stickcafé i Mariedalskyrkan där det var många "glada stickande tanter".
Och nästan som vanligt, så stickade inte jag något (är ju långtifrån min grej, men...)
Jag tycker ju om att ibland bara sitta och hänga bland folk, så därför var jag väl där igår.

Sen så blev det ju fika med förstås, och verkligen mycket goda hembakade frallor och även en go liten kaka.

#rpg #stickcafé
#kaffemedmjölk #ostfralla #kaka

 

 

 

 

 

 


/Tjingeling











   














 













 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards