Alla inlägg under november 2019

Av Hanna Boman - 5 november 2019 16:32

Eftersom min "gamla" armdandsklocka har krånglat nu en tid, så fick det bli till att köpa en ny klocka igår.

(blev billigare än att skicka iväg o reparera den gamla)

Så jag tog mig till UR & PENN igår, eftersom den gamla var köpt där.

Och det var väl inte så svårt att kolla ut en ny klockan där, jag ville ju ha samma märke 

som innan och även samma storlek på urtavlan!



#regal   #urochpenn




 


Såhär ser den gamla klockan ut, som nu är

ett minne blott





 

Den nya klockan ser någorlunda ut såhär  













 










   

Av Hanna Boman - 2 november 2019 21:27

Jodå, Henrik tog sig hem härifrån efter att vi hade ätit frukost/brunch och hem eller vad han nu gjorde...
Efter en sms-fråga så kom han tillbaka för att fixa den där goooa LAXPASTAN som jag bara tycker så mycket om!


#påhittatrecept

Och då fick vi ju umgås en runda till på denna alla helgons dag!

#julmust



TACK för denna dagen Henrik!



   





 

Av Hanna Boman - 2 november 2019 16:06

Nästan så man kan kalla detta för BRUNCH istället för frukost, med tanke på hur dags uret visade...
Henrik var i alla fall här hos mig vid halv elva, och innan dess hade jag förberett med att lägga ciabatta på ugnsgallet o satt på ugnen.

Men sen var det ju lite till som skulle göras, skiva gurka & spetspaprika & lägga upp baby cocktailtomater & klyfta kaki frukt (Sharon) & vindruvor & brieost & salami.
Sedan brygga kaffe förstås, i världens bästa kaffebryggare.

Så här satt vi väl ett bra tag och åt av både det ena & andra!



TACK för att du kom Henrik!

Av Hanna Boman - 2 november 2019 09:16

HOPPSAN!



Igår var den sista dagen för fritidsgårdHÖSTLOVET, och jag inte där ute förrän sent...nämligen runt sju. Oups!

Det var fart och fläkt i stort sätt hela tiden, vilket är trevligt.
Nu hade ju jag tänkt att lägga någon pärlplatta igår, men blev inte riktigt vad jag hade tänkt.
Hm, blev inget annat pyssel heller gjort från mig...


Sedan finns det ju ett café där kan man köpa lite av varje, nudlar & panpizza & toast & smörgåsar & ramlösa & läsk & saft & vatten & te & kaffe & godis & chips & popcorn till en billig peng.

#kaffemedmjölk #toast #godis


 

 

 

TACK alla som har samordnat denna veckan för fritidsgården, Ni är fantastiska!


      






/Tjingeling






   







 














 

Av Hanna Boman - 2 november 2019 08:42

HOPPSAN!

 


Nu så var jag till Ortopedtekniska igår, i stort sätt direkt efter jobbet...för jag var där klockan ett. Och detta var första gången på väldigt bra tag sedan (minns inte alls när jag var där sist, inte ens vad för skor som jag provade

ut & beställde då).

Men däremot så vet jag om att det var allrs första gången som jag var innanför/bakom kulisserna i deras nya lokaler, för jag har ju varit där uppe då det varit dags för att lämna in skor för lite omplåstring...men aldrig beställt nya skor!


Så nu var det på tiden, och det kommer bli två par skor som jag ska beställa!









 










     

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards