Alla inlägg under december 2019

Av Hanna Boman - 20 december 2019 19:13

Nu den här dagen så har vi haft ett fantastiskt gott & mysigt JULBORD på jobbet, endast vi som jobbar på Kost i Fik.
Mycket som fanns, julskinka & sill av olika dess slag & lax & Janssons frestelse & rödbetssallad & morotslåda & kålrotslåda & köttbullar & prinskorv & revben & potatis & ägghalvor.

Efter att vi hade ätit så var det dags för julklappsleken, väldigt roligt!
Alla fick ju paket i alla fall, jag fick två paket innan det var färdigt o vi fick öppna!

När det var klart, då var det dags för gottebordet & kaffe.
Skumtomtar & ischoklad & knäck & kola & paradis saffransskorpor.




TACK så mycket ALLA för en oförgkömligt trevlig dag idag, som jag sent

kommer glömma!



       






 

Av Hanna Boman - 19 december 2019 20:03

Jahaja, då kom det ännu en torsdag och då har man tagit sig bort till ViktVäktarna i vanlig ordning. Och det var väldigt många där som stannade, nämligen 20 stycken på den Workshopen jag var på. Men det hade väl varit ganska mycket på de tidigare också, fast på eftermiddagen var nog flest. Kul!


Den här veckan pratades det om "Skapa och dela dina julrecept"

Så då fick vi ett recept som Krisitina hade skrivit på blocket, ett recept på KNÄCK! Och då fick vi som ville skriva ner det i våran app, "receptskaparen". Hehe, och det gick väl lite sisådär för mig. Så jag satte mig lite närmre sen och skrev av det, funkade jättebra!



Mnja, och vad visade den där våguslingen idag då? För nu var den ussslig minsann! Eeeh, jag har väl ingen direkt lust att skriva det...men eftersom jag gör det varje vecka, så är det väl bara att skriva nu med.

Och den visade 69,4 kg vilket resulterade i +1,3 kg. Åååh, varför?


Jepps, nya tag till nästa vecka...det är inget annat att göra!












     





Av Hanna Boman - 18 december 2019 23:41

Nu ikväll vid halv sex så träffades Maria & jag på Gelato för en mysig fikastund!
Vi var visst lite hungriga bägge två, så det fick bli en grillad macka/focaccia & en Jullatte för mig.
Nu så hade de ingen direkt Jullatte på menyn, men hon fixade en specialare till mig!






 












 

Av Hanna Boman - 18 december 2019 22:34

Ojaa, idag har det varit ännu en TEMADAG att beakta...för idag är det KAKANS DAG som snart är

till enda.

Och hur gott & mumsigt är det inte med en KAKA eller två ibland? Det är gott

ganska så ofta skulle jag väl tro, eller hur?



#kakansdag2019

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

Av Hanna Boman - 18 december 2019 22:29

Nu så blev det en lunch utanför jobbets gränser idag, för vi tog oss till TIME OUT där jag beställde en caesarsallad...som var riktigt god!

Så där kanske det blir lunch flera gånger, men lär ju få vänta till efter jul -och nyår.





 










 









Av Hanna Boman - 17 december 2019 18:58

HOPPSAN!



Yes, det blev visst en jobbtisdag för mig idag lite sådär sporadiskt!
Hehe, lite för att jag egentligen enligt schema skulle ha jobbat på julafton...men då är det ju stängt!
Och nejdå, jag behövde ju inte jobba idag för den sakens skull utan jag bara ville.

Det är ju roligt att vara där ibland, så varför inte hoppa in och jobba en extradag?

Nu vet jag ju inte, men tror att det idag var första dagen som var HALVA PRISET julsaker/julpynt.

Så vid vissa perioder var det mycket folk såg man ju (brukar vara mycket folk oavsett).

#3kopparkaffemedmjölk #1köttbullemacka #1vaniljmunk #1chokladboll

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





Av Hanna Boman - 15 december 2019 22:11

Eftermiddagsgudstjänst ute hos oss idag med Luciafirande!

Först var det ett traditionellt litet fint Luciatåg, med barn som gjorde ett mycket fint tåg.
Isch, nu så vet jag inte exakt hur många de var (räknade inte då de tågade in...)
Men kan nog kanske ha varit 8-9 stycken i alla fall...

Efter det luciatåget, då var det dags för Fredax:arna att göra sitt luciatåg. Vilket de gjorde bra, med tanke på att de gjorde en sketch av det. Så blir det ju då Fredax ska göra något då det är luciafirande, för att slippa det traditionella med tanke på att barnen gjorde det i år.

De är fenomenala då de ska göras något!






   








         












 

Av Hanna Boman - 15 december 2019 21:49

Nu var det ett väldigt bra tag sedan som jag var hemma hos Ravnbös, och då fick det bli idag.
När jag kom dit, så var Martinas föräldrar där med (Lisbeth & Sami).

Nu så serverades det revben & potatis & brysselkål & morotsstavar & gurkstavar & sås!

Mumsfilibabba, väldigt gott!


TACK Martina & Morten & Seth & Iris & Edin & Jona!






 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28 29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards