Alla inlägg den 5 januari 2021

Av Hanna Boman - 5 januari 2021 22:12

Nu så börjar väl denna dagen gå mot sitt slut, som ju ha varit min namnsdag hela dagen!

Och hur har jag firat den då, jo med påmpa och ståt förstås...eller kanske inte!

Eftersom jag alltid brukar skriva ett inlägg på Facebook, så brukar man ju bli grattad på ens namnsdag i alla fall!


Det uppmärksammades väl mer då man var barn, med tanke på att just på min namnsdag som alltid har varit på dagen den 5 januari så tror jag väl att man fick välja vad vi skulle äta!

Så varje år på min namnsdag så åt vi alltid KROPPKAKOR, och de var ju förstås hemgjorda och gråa!


Då blev ju det alltid årets första KROPPKAKORsom jag minns var så gott!


Och man åt väl tills man storknade!




Men annars inget firande just på dagen idag, brukar inte bli så mycket av den varan längre!





#minnamnsdag   #5januari2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards