Alla inlägg den 18 september 2021

Av Hanna Boman - 18 september 2021 22:38

TEMADAG!

 


På dagen idag så är det visst SURKÅLENS DAG och jadå, visst har jag ätit surkål. Men första gången så var jag nog väldigt skeptisk till att ens provsmaka.

Men jag minns i alla fall att jag tyckte det var gott, om man äter det ihop med potatismos/potatis korv!


#surkålensdag2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 18 september 2021 17:38

För första gången i hela mitt liv så har varit på S:t Jacobi Marknad!

För jag kan inte minnas att jag var där ute i Lyckeby som barn, men visst hörde man talas om att det fanns även då!

Aja, nu efter lite chattande på Facebook med två av mina före detta jobbarkompisar på Café Konst i Fik under veckan så tog jag mig ut!

Eftersom de hade öppet idag, så var det lite därför som jag åkte ut (trodde nog inte att det skulle vara värsta marknaden, men är det marknad så är det?)


Jag började med att fika lite, innan jag senare tog mig ut en liten sväng.

Vilken trevlig tillställning ändå, att ha marknad så här en bit in på hösten!









#2kopparkaffemedmjölk #frallamedskinka
#äppelkakamedvaniljvisp


När jag var ute och kollade, då blev det lite godis inhandlat med... (jag som egentligen inte äter godis).








 










 












 


















 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards